Επιστροφή στην κερδοφορία και σημαντική αύξηση πωλήσεων πέτυχε η ΦΑΓΕ το 2014, οδηγούμενη από την ανάπτυξη που παρουσιάζουν οι πωλήσεις της στο εξωτερικό και κυρίως στις ΗΠΑ.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 93,1 εκατ. δολ. ή 16,2%, φθάνοντας τα 667,9 εκατ. δολ. έναντι 574,8 εκατ. δολ. το 2013.
Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως:
-στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 10,8%
-στις αλλαγές που έγιναν στο προϊοντικό μίγμα και σε αυξήσεις τιμών.
Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 70,9 εκατ. δολ. από 32,8 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 38,1 εκατ. δολ. ή ποσοστό 116,2%. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων, τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 10,6% έναντι 5,7% το 2013. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μικτού κέρδους και στη μείωση των εξόδων πωλήσεων και των γενικών και διοικητικών εξόδων, ως ποσοστού επί των πωλήσεων.
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 267,1 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 22,6%. Τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 32,6 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 9,3 εκατ. δολ. Η αύξηση αποδίδεται στην αύξηση του μικτού κέρδους και στη μείωση των εξόδων.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 0,1 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 15,6 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται ότι το 60,3% των πωλήσεων της ΦΑΓΕ και το 53% των EBITDA πραγματοποιείται στις ΗΠΑ, με το 39,7% των πωλήσεων και 47% των EBITDA στην Ευρώπη και κυρίως σε Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία. Ειδικότερα, στο 28,7% του συνόλου, διαμορφώνονται οι πωλήσεις στην Ελλάδα σε όγκο και 23,5% σε αξία, με το ποσοστό αυτό να βαίνει μειούμενο.
Όπως αναφέρεται από την εταιρεία, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, αποτελεί τον τέταρτο «παίκτη» στις ΗΠΑ στην κατηγορία του greek yogurt, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 5,3%. Ωστόσο η ΦΑΓΕ εκτιμά ότι το μερίδιό της είναι υψηλότερο.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο η ΦΑΓΕ αποτελεί τον 3ο παίκτη της κατηγορίας, με μερίδιο της τάξης του 17,6% σε αξία και 11,3% σε όγκο πωλήσεων. Στην Ιταλία η εταιρεία ηγείται στην κατηγορία λευκού γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά, με ποσοστό 26,5%, βρίσκεται στην τέταρτη θέση στην κατηγορία πλήρους λευκού γιαουρτιού με ποσοστό 8,9% και στην τρίτη θέση στην κατηγορία γιαουρτιού χαμηλών λιπαρών με φρούτα, με ποσοστό 16,1%.
Σε ότι αφορά την Ελλάδα, η ΦΑΓΕ παραμένει leader της συνολικής αγοράς, με ποσοστό της τάξης του 30,4% σε αξία και 27,2% σε όγκο πωλήσεων.