Ειδήσεις
Home / Top Slider / Meet the Lamb: Δράσεις για την αύξηση της κατανάλωσης πρόβειου κρέατος

Meet the Lamb: Δράσεις για την αύξηση της κατανάλωσης πρόβειου κρέατος

Η πάταξη του φαινομένου των ελληνοποιήσεων σε συνδυασμό με την αύξηση της κατανάλωσης πρόβειου κρέατος, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε ανάπτυξη του κλάδου της κρεοπαραγωγικής προβατοτροφίας, που τώρα φθίνει.

Αυτό αποτέλεσε το βασικό συμπέρασμα της εσπερίδας την οποία διοργάνωσε την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου το συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα Meet the Lamb, το οποίο «τρέχει» η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) και συμπληρώνει σε λίγες εβδομάδες το πρώτο έτος της πολύπλευρης δραστηριότητάς του.

Ο κ. Γιάννης Τσιρώνης αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, επεσήμανε στην ομιλία του την σημασία των ελληνοποιήσεων ως ανασταλτικού παράγοντα για την ανάπτυξη της αιγοπροβατοτροφίας. Όπως ανέφερε, για την αντιμετώπισή τους υπάρχει ο επιστημονικός τρόπος, τον οποίο επεξεργάζεται το υπουργείο, αλλά πολύ πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι η λειτουργία της Διεπαγγελματικής.

«Ο ίδιος ο αυτοέλεγχος της διεπαγγελματικής είναι αυτός που θα διασφαλίζει την ελληνικότητα και ποιότητα των προϊόντων από το χωράφι μέχρι το ράφι. Λόγω των ελληνοποιήσεων, παρ’ ότι η ζήτηση αυξανει, η τιμή πέφτει.

Εφ΄όσον λύσουμε αυτό το πρόβλημα, θα μπορέσουμε να βγούμε πρώτα στην ελληνική αγορά των ξένων τουριστών και μετά στο εξωτερικό, πάντα μέσα από την γαστρονομία μας», κατέληξε ο κ. Τσιρώνης.

Ο κ. Μόσχος Κορασίδης (ΔΗΣΥ) επεσήμανε στην παρέμβαση του, ότι ακόμα και μέσα στην κρίση, δεν μειώθηκαν οι εισαγωγές μοσχαρίσιου κρέατος και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει. «Άλλη είναι η παράδοση της διατροφής μας. Για να ενισχυθεί η αιγοπροβατοτροφία και το εισόδημα των παραγωγών, πρεπει να ενισχυθεί η κατανάλωση πρόβειου κρέατος», σημείωσε.

Ο κ. Λευτέρης Γίτσας πρόεδρος της ΕΔΟΚ ανέφερε ότι η αιγοπροβατοτροφία συνεισφέρει το 18% του αγροτικού εισοδήματος της χώρας. Περαιτέρω αναφέρθηκε:

-Στην Ελλάδα το 95% των αιγοπροβάτων αρμέγεται, ενώ στην Ευρώπη εκτρέφονται κυρίως για το κρέας.

-Τα περιθώρια κέρδους είναι στενά  έως μηδενικά.

-Η εγχώρια παραγωγή καλύπτει το 88,5% της κατανάλωσης.

-Την τελευταία 8ετία αποχωρούν κατά Μ.Ο. από την παραγωγή 5.125 παραγωγοί ετησίως.

-20.000 αιγοπροβατοτρόφοι (δηλ. το 24%) δίνουν το 65% της παραγωγής.

Επίσης επισημάνθηκε ότι η κατά κεφαλή κατανάλωση πρόβειου κρέατος στη χώρα μας είναι στα 4,5 κιλά ετησίως, από 18 kg που ήταν παλιότερα. Οι λόγοι γι’ αυτό είναι ότι η κατανάλωση αρνιού έχει συνδεθεί όλο και περισσότερο με τις γιορτές και το Πάσχα, αλλά και την αύξηση της χοληστερόλης (που όπως τονίσθηκε είναι ψευδές).

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην σύνταξη Εθνικού Σχεδίου, το οποίο προβλέπει να παραμένει το αρνί για πάχυνση μεχρι την ηλικία των 5-6 μηνών και βάρους τουλάχιστον 17 -22 κιλών. Έτσι θα διαμορφωθούν δύο κατηγορίες: To αρνί γάλακτος και το μεγάλο αρνί.

Οι διοργανωτές προσβλέπουν να δώσουν το 2018 μια σημαντική ώθηση στην καμπάνια Meet the Lamb και να την αναδείξουν ως μία εθνική προσπάθεια που απαιτεί τη μέγιστη δυνατή και ειλικρινή συνεργασία από όλους τους κρίκους της αλυσίδας του κρέατος. Στην εκδήλωση παρουσιάσθηκε ο Οδηγός Κοπής Πρόβειου Κρέατος και οι νέες κοπές, σημείο-κλειδί της στρατηγικής του Meet the Lamb για τη δυναμική επανένταξη του πρόβειου κρέατος στο τραπέζι του καταναλωτή.