Ειδήσεις
Home / Προσωπα / Μαρλαφέκας: Ανθεκτικός στην κρίση ο κλάδος αναψυκτικών, χυμών

Μαρλαφέκας: Ανθεκτικός στην κρίση ο κλάδος αναψυκτικών, χυμών

Ανθεκτικός στην κρίση αποδεικνύεται ο κλάδος των αναψυκτικών, χυμών και άλλων μη αλκοολούχων ποτών, συνεχίζοντας να αποτελεί έναν αξιόπιστο και σταθερό πυλώνα της οικονομίας. Τα παραπάνω ανεφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιάννης Μαρλαφέκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΛΟΥΞ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ ΑΒΕΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, την περίοδο 2009-2015, δημιουργήθηκαν σοβαρές πιέσεις στον κλάδο, όμως, η άμεση αντίδραση και προσαρμογή των επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, με βασικό χαρακτηριστικό την εξωστρέφεια, με τη μεγάλη αύξηση των εξαγωγών και την προσφορά νέων καινοτόμων προϊοντικών προτάσεων απέδειξαν την αντοχή του χώρου, με επιχειρήσεις, όπως η Λουξ, να κατορθώνουν να σημειώσουν άνοδο και να ακολουθήσουν αναπτυξιακή πορεία.

Η εταιρεία ΛΟΥΞ παραμένει συνεπής στο επενδυτικό της πλάνο το οποίο κατέχει στρατηγική θέση στον επιχειρηματικό της σχεδιασμό. Σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, από το 2007 η εταιρεία έχει υλοποιήσει παραγωγικές επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ, κάνοντας χρήση αποκλειστικά δικών της κεφαλαίων, χωρίς τραπεζικό δανεισμό.

Επίσης, η ΛΟΥΞ αναπτύσσει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα ταξιδεύοντας τις αυθεντικές γεύσεις της Ελλάδας σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Ρωσία αποτελεί τον επόμενο εξαγωγικό προορισμό της εταιρείας ενώ παράλληλα επιδιώκεται η είσοδος στην αγορά της Νότιας και Κεντρικής Αφρικής.

Ενισχύοντας περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της και ανταποκρινόμενη στις νέες ανάγκες της αγοράς η ΛΟΥΞ έχει λανσάρει στην αγορά νέα καινοτόμα σειρά ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών λουξ plus ‘n light, εισάγοντας μια ουσιαστική ανατροπή στην αγορά των light προϊόντων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ. Γιάννη Μαρλαφέκα

ΕΡ Πως διαμορφώνεται στο πρώτο εξάμηνο η πορεία του κλάδου αναψυκτικών, χυμών και άλλων μη αλκοολούχων ποτών και πως αναμένεται να κινηθεί στο σύνολο του 2016;

ΑΠ Ο κλάδος των αναψυκτικών, χυμών και άλλων μη αλκοολούχων ποτών συνολικά δέχθηκε σημαντικό πλήγμα από την οικονομική κρίση ωστόσο αποδείχθηκε αρκετά ανθεκτικός, συνεχίζοντας να αποτελεί έναν αξιόπιστο και σταθερό πυλώνα της οικονομίας.

Από το 2009 έως το 2015, ο κλάδος απώλεσε 32% του όγκου πωλήσεων στην εγχώρια αγορά, με τα αναψυκτικά να σημειώνουν πτώση  από 650 εκατ. λίτρα σε 448 εκατ. λίτρα στο διάστημα αυτό (http://iobe.gr/docs/research/RES_05_B_04082016_REP_GR.pdf).

Η πτώση της κατανάλωσης και η αύξηση του ΦΠΑ αποτέλεσαν τους κύριους παράγοντες πίσω από την εικόνα αυτή. Δημιουργήθηκαν σοβαρές πιέσεις στον κλάδο, όμως, η άμεση αντίδραση και προσαρμογή των επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, με βασικό χαρακτηριστικό την εξωστρέφεια, με τη μεγάλη αύξηση των εξαγωγών, και την προσφορά νέων καινοτόμων προϊοντικών προτάσεων απέδειξαν την αντοχή του χώρου μας, με επιχειρήσεις, όπως η ΛΟΥΞ, να κατορθώνουν να σημειώσουν άνοδο και να ακολουθήσουν αναπτυξιακή πορεία.

Είναι ενδεικτικό ότι παρά τις δυσκολίες, σήμερα ο κλάδος αποτελεί ισχυρή δύναμη της οικονομίας, καθώς η συνολική επίδραση από την παραγωγή και διανομή μη αλκοολούχων ποτών ισοδυναμεί στο 1,3% του ΑΕΠ (2015), με βάση στοιχεία του ΙΟΒΕ.

Το 2016 υπήρξε μία ακόμη δύσκολη χρονιά για τον κλάδο, με σοβαρές προκλήσεις με δεδομένο το ασταθές και απρόβλεπτο πολιτικο-οικονομικό περιβάλλον. Καθώς η κρίση παρατείνεται και η καταναλωτική δύναμη συνεχίζει να συρρικνώνεται, ο κλάδος θα παραμείνει υπό πίεση.

ΕΡ Πως διαμορφώνεται το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας; Που στοχεύει και τι επενδύσεις περιλαμβάνει;

ΑΠ Οι επενδύσεις κατέχουν στρατηγική θέση στον επιχειρηματικό σχεδιασμό της ΛΟΥΞ. Από το 2007, η εταιρεία έχει υλοποιήσει παραγωγικές επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ, κάνοντας χρήση αποκλειστικά δικών της κεφαλαίων, χωρίς τραπεζικό δανεισμό.

H ΛΟΥΞ σήμερα αριθμεί τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής, εμφιάλωσης και διανομής των προϊόντων της, στην Αχαΐα και την Αττική που εκτείνονται σε συνολική έκταση 33.000 τμ, από τα οποία τα 7.800 τμ. είναι στεγασμένοι χώροι.

Πρόσφατα, η ΛΟΥΞ ολοκλήρωσε μία σημαντική επένδυση σχεδόν 6 εκατ. ευρώ σε μία νέα παραγωγική μονάδα στο Κεφαλόβρυσο, όπου βρίσκεται και η έδρα της εταιρείας. Η εταιρεία επενδύει σταθερά σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό προκειμένου τα αναψυκτικά και χυμοί λουξ να παράγονται και να διανέμονται με τα πλέον υπερσύγχρονα μηχανήματα, με πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες και με τις πιο προηγμένες διεθνείς μεθόδους ποιοτικού ελέγχου, υγιεινής και συσκευασίας.

Παράλληλα, στη ΛΟΥΞ η δημιουργικότητα και καινοτομία αποτελούν κυρίαρχες αξίες της φιλοσοφίας της. Η εταιρεία διοχετεύει εκτεταμένους πόρους στην έρευνα, ώστε να βελτιώνει συνεχώς τις συνταγές της και να προσφέρει νέες καινοτόμες προϊοντικές προτάσεις στην αγορά. Εξίσου σημαντικά, η ΛΟΥΞ δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, επιλέγοντας να επενδύει σημαντικά στη συμμετοχή της στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις και έγκριτους διεθνείς διαγωνισμούς.

Τέλος, η ΛΟΥΞ επενδύει σταθερά στην υλοποίηση μίας διευρυμένης πολιτικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης η οποία περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα υπεύθυνων πρακτικών εσωτερικής λειτουργίας (από τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού έως την ολοκληρωμένη περιβαλλοντική πολιτική), καθώς και δράσεις στήριξης της Παιδείας, του Πολιτισμού, του Αθλητισμού, του Περιβάλλοντος και των Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων.

ΕΡ Πως διαμορφώνονται οι εξαγωγές της εταιρείας. Σε ποιες χώρες δραστηριοποιείται και ποιες νέες αγορές αποτελούν τον επόμενο στόχο της διοίκησης;

ΑΠ Η ΛΟΥΞ αναπτύσσει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, ταξιδεύοντας τις αυθεντικές γεύσεις της Ελλάδας σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα πραγματοποιεί εξαγωγές σε περίπου 20 χώρες παγκοσμίως, σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο και Ολλανδία.

Σήμερα οι εξαγωγές εκπροσωπούν το 5% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας, με στόχο το ποσοστό να αυξηθεί σε 10% στα επόμενα χρόνια. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η Ρωσία αποτελεί μια χώρα με μεγάλο ενδιαφέρον για τη Λουξ και άμεσα η εταιρία θα έχει παρουσία εκεί.

Επόμενος στρατηγικός στόχος είναι η περαιτέρω διείσδυση στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, όπου έχουμε θετικά πρώτα σημάδια για σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης των προϊόντων μας, ενώ παράλληλα, επιδιώκουμε την είσοδό μας στην αγορά της Νότιας και Κεντρικής Αφρικής.

ΕΡ Σε τι ποσοστό ανέρχεται το μερίδιο αγοράς της εταιρείας και ποιος είναι ο στόχος;

ΑΠ Σήμερα η ΛΟΥΞ είναι η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία αναψυκτικών και χυμών στην εγχώρια αγορά. Η Λουξ κατόρθωσε να βρίσκεται ψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών και να κατακτήσει τη 2η θέση της αγοράς αναψυκτικών με γεύση, κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς ανάμεσα σε γνωστές πολυεθνικές.

Το 2015 η ΛΟΥΞ κατείχε μερίδιο σε αξία 8,1%  στο σύνολο των αναψυκτικών και 27% στην κατηγορία αναψυκτικά με γεύση (IRI, στοιχεία), μερίδια τα οποία συνεχώς αυξάνονται κατά το 2016.

Στόχος της εταιρείας είναι η συνεχής αύξηση των μεριδίων στην αγορά τόσο συνολικά στα αναψυκτικά, όσο και στα αναψυκτικά με γεύση. Δεδομένου ότι η ΛΟΥΞ πρόσφατα εισήλθε και στην αγορά των light αναψυκτικών, με τη νέα πρωτοπόρα σειρά ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών λουξ plus ‘n light, η εταιρεία προσβλέπει σε μία δυναμική πορεία και στο συγκεκριμένο χώρο με σημαντικά μερίδα αγοράς.

ΕΡ Πως διαμορφώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας στο πρώτο εξάμηνο και πως αναμένεται να διαμορφωθούν στο σύνολο της χρήσης;

ΑΠ Παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στην αγορά, η Λουξ παραμένει σε αναπτυξιακή πορεία, καταγράφοντας σταθερή άνοδο και το α’ εξάμηνο του 2016.

Τα θετικά αποτελέσματα ακολουθούν τη δυναμική πορεία που σημείωσε η Λουξ κατά το προηγούμενο έτος. Πιο συγκεκριμένα, το 2015 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν 30 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 5,0% ευρώ σε σχέση με το 2014 (28,6 εκατ. ευρώ), με τα μεικτά κέρδη να ανέρχονται το 2015 σε 3,3 εκατ. ευρώ από 3,1 εκατ. ευρώ το 2014.

ΕΡ Ποιες είναι οι νέες τάσεις των καταναλωτών στα αναψυκτικά και πως προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες η εταιρεία (αναψυκτικά Light κ.ά);

ΑΠ Τα τελευταία χρόνια έχουμε διαπιστώσει σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες της αγοράς. Διαπιστώνεται πλέον μία σαφής στροφή προς έναν πιο διαφορετικό τρόπο διατροφής, εστιασμένο στην αναζήτηση προϊόντων με λιγότερες θερμίδες.

Παράλληλα όμως, οι καταναλωτές στέκονται περισσότερο υποψιασμένοι απέναντι στα τεχνητά γλυκαντικά, με τη φυσικότητα ενός προϊόντος να αποκτά αυξημένη σημασία για τον καταναλωτή.

Ανταποκρινόμενη στις νέες ανάγκες της αγοράς, η Λουξ λάνσαρε φέτος τη νέα καινοτόμα σειρά ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών λουξ plus ‘n light με 0% ζάχαρη, 60% λιγότερες θερμίδες και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C (στις γεύσεις: πορτοκαλάδα και λεμονάδα).

Τα λουξ plus‘n light είναι τα πρώτα, και τα μοναδικά, αναψυκτικά στην ελληνική αγορά που περιέχουν μόνο φυσικά γλυκαντικά (φρουκτόζη, σάκχαρα φρούτων και γλυκαντικά φυτικής προέλευσης), χωρίς καμία αλλαγή στην γνώριμη και απαράμιλλη γεύση που χαρακτηρίζει το σύνολο των προϊόντων Λουξ, εισάγοντας μια ουσιαστική ανατροπή στην αγορά των light προϊόντων.

Η Λουξ, με τη δημιουργία της σειράς λουξ plus ‘n light, ικανοποιεί πλέον τις σύγχρονες ανάγκες-τάσεις των καταναλωτών για την πιο ποιοτική απόλαυση προϊόντων με λιγότερες θερμίδες, με τον πλέον φυσικό τρόπο. Τα προϊόντα έχουν ήδη προσφάτως ξεκινήσει και διατίθενται στην αγορά αρχικά σε τρεις γεύσεις (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, λουξ cola), οι οποίες θα εμπλουτιστούν σύντομα και με άλλες.

ΑΠΕ -ΜΠΕ