Νέες επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ δρομολογεί για την τριετία 2017-2019 η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή της τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στο εξωτερικό, όπου άλλωστε εκτιμάται ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στις κατηγορίες του γιαουρτιού και του frozen yogurt.
Το συγκεκριμένο επενδυτικό πρόγραμμα αφορά στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και των εγκαταστάσεων, τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και υγιεινής των εργαζομένων και το λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων, καλύπτοντας τις διατροφικές τάσεις της αγοράς. Παράλληλα, αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας στις 23 διεθνείς αγορές όπου έχει ήδη παρουσία.
Όπως αναφέρθηκε την Τετάρτη σε ενημερωτική συνάντηση της διοίκησης της εταιρείας με εκπροσώπους των ΜΜΕ, το 25% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται σήμερα από τις εξαγωγές, με κύριες χώρες εξαγωγής, τις Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, «σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, ειδικά για το γιαούρτι, υπάρχουν στην αγγλική αγορά, λόγω της νομικής κατοχύρωσης του ελληνικού γιαουρτιού στη συγκεκριμένη χώρα».
Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών της εταιρείας στην Αγγλία αφορά προϊόντα private label, που παράγει για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων, όπως οι Tesco, Waitrose, Aldi και Marks & Spencer. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το 26% των πωλήσεων της εταιρείας, αφορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς η ανάπτυξη στην συγκεκριμένη κατηγορία, αποτελεί στρατηγική επιλογή της διοίκησης.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, το 70% του τζίρου που πραγματοποιεί η εταιρεία εντός συνόρων, προέρχεται από το γιαούρτι και το 30% από το παγωτό. Ήδη στο γιαούρτι κατέχει την 2η θέση σε όγκους πωλήσεων, στοχεύοντας στην πρώτη θέση της αγοράς. Ειδικότερα, στην κατηγορία ευρωπαϊκού γιαουρτιού η Κρι Κρι κατέχει μερίδιο 14% και στην αγορά του στραγγιστού, μερίδιο 12,9%, αποτελώντας τον Νο2 παίκτη.
Στη 2η θέση βρίσκεται και στο αγελαδινό γιαούρτι με μερίδιο 19%, επίσης διατηρεί την 3η θέση στην κατηγορία γιαούρτι με φρούτα, με μερίδιο 20%, ενώ έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στα παιδικά γιαούρτια με μερίδιο 26,2%. Στο πλαίσιο αυτό, εμπλουτίζει την κατηγορία των παιδικών γιαουρτιών με ένα ακόμη προϊόν της σειράς με τον παιδικό ήρωα, Peppa το γουρουνάκι, ενώ λανσάρει νέο προϊόν στη σειρά λειτουργικών γιαουρτιών, super spoon. Όπως ανέφερε η Τζελίνα Κουκουμέλη, Marketing Director Κρι Κρι, τα νέα προϊόντα θα είναι διαθέσιμα από τον Οκτώβριο.
Σημειώνεται ότι η συνολική αγορά γιαουρτιού κινείται πτωτικά, όπως και η αγορά παγωτού, με την τελευταία να καταγράφει εφέτος μείωση κατά 11%. Το μερίδιο της Κρι Κρι στο παγωτό διαμορφώνεται στο 13%.
Αναφορικά με την επόμενη ημέρα της Μαρινόπουλος και τη θέση που θα τηρήσει η Κρι Κρι εν όψει της αναμενόμενης συμφωνίας εξυγίανσης, ο κ. Τσινάβος ανέφερε πως ακόμη δεν έχει γίνει στην εταιρεία του καμία κρούση από τον υποψήφιο επενδυτή, δηλαδή την αλυσίδα Σκλαβενίτης, ενώ επεσήμανε ότι διατηρεί καλή συνεργασία με την τελευταία.
Σχετικά με το εάν η εταιρεία του συναινέσει στο επικείμενο κούρεμα των οφειλών που έχει η Μαρινόπουλος προς την αυτή, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ περίπου, ο κ. Τσινάβος είπε: “όταν μας καλέσουν να συζητήσουμε επί συγκεκριμένων προτάσεων, τότε θα τοποθετηθούμε”.
Κυρέλα Πέτρου