Αύξηση κερδοφορίας και πωλήσεων ανακοίνωσε η βιομηχανία γάλακτος Κρι Κρι για το 2017.
Η επέκταση των συνεργασιών της Κρι Κρι σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Μ. Βρετανίας οδήγησε τις πωλήσεις γιαουρτιού σε αύξηση της τάξης του 60,4%. Ως αποτέλεσμα, η συμμετοχή των εξαγωγών ξεπερνά το 30% επί των συνολικών πωλήσεων του 2017.
Καθώς λοιπόν η βρετανική αγορά καλύπτει το 15% του τζίρου της, η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται προβληματισμένη για τις πολιτικές εξελίξεις αναφορικά με την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η εξέλιξη στις εργασίες της. Όπως αναφέρεται στην οικονομική της έκθεση, το BREXIT ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την εξαγωγική δραστηριότητα της.
Η εξέλιξη ωστόσο αυτή δεν είναι καινούρια και ο κ. Τσινάβος έχει ήδη εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα. Στο πρόσφατο παρελθόν άλλωστε έχει δηλώσει ότι θα εξέταζε το ενδεχόμενο ακόμα και δημιουργίας παραγωγικής μονάδας επί βρετανικού εδάφους, εάν δεν υπήρχε άλλη καλύτερη εναλλακτική.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα του 2017, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €79,25 εκ. έναντι €66,57 εκ. το 2016, αυξημένος κατά 19%.
Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
*Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €12,45 εκ. έναντι €10,99 εκ. το 2016.
*Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €9,89 εκ., έναντι €8,16 εκ. το 2016.
*Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €7,34 εκ., έναντι €6,24 εκ. το 2016.
Στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι ενίσχυσε τη θέση της επιτυγχάνοντας συνολική αύξηση πωλήσεων 8,2%. Βασικό μοχλό ανάπτυξης αποτέλεσε η αύξηση των πωλήσεων στα τυποποιημένα branded παγωτά Κρι Κρι (+19%), που κατατάσσει τη μάρκα Κρι Κρι στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15% (στοιχεία NIELSEN Δεκ. 2017).
Στις επιδόσεις αυτές, συνέβαλε το ισχυρό επικοινωνιακό πλάνο, η αύξηση των σημείων διανομής, αγγίζοντας πλέον τα 15.000 σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και τα δυναμικά λανσαρίσματα των νέων προϊόντων, όπως οι παγωτοσοκολάτες «Derby», τα «Γλυκά της Μαμάς», το «Super Spoon» και το παιδικό παγωτό «Frozen».
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, στην οποία η Κρι Κρι κατέχει τη δεύτερη θέση, οι πωλήσεις της εμφανίζουν αύξηση 8,4%. Στον τομέα αυτό, η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη της καταναλωτικής της βάσης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη μεγάλη κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού. Στο πλαίσιο αυτό, η Κρι Κρι προχώρησε σε επαναλανσάρισμα της σειράς στραγγιστών γιαουρτιών με νέο brand «Στραγγιστό & Αγαπημένο» και νέο δυνατό πρόγραμμα επικοινωνίας. Επίσης, ενίσχυσε τη θέση της και στις προϊοντικές κατηγορίες, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική, όπως είναι οι κατηγορίες των λειτουργικών γιαουρτιών και των παιδικών, στην οποία έχει κατακτήσει την πρώτη θέση με μερίδιο σε όγκο 35% (στοιχεία IRI, Δεκ. 2017).
Επενδύσεις
Όσον αφορά στις επενδύσεις, για την ενίσχυση της παραγωγικής υποδομής της εταιρείας, υλοποιούνται επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού €18 εκ., με ορίζοντα υλοποίησης έως τα τέλη του 2018. Έμφαση θα δοθεί στην αναβάθμιση του εργοστασίου γιαουρτιού και στον εκσυγχρονισμό συγκεκριμένων γραμμών παραγωγής παγωτού. Για τα σχέδια αυτά, έχουν υποβληθεί αιτήσεις υπαγωγής τους στον αναπτυξιακό νόμο ν.4399/2016.
Για τη χρήση 2017, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,115 ανά μετοχή (2016: €0,09 ανά μετοχή).