Ειδήσεις
Home / Διατροφη - Wellness / “Καλπάζει” η αγορά τροφίμων χωρίς γλουτένη

“Καλπάζει” η αγορά τροφίμων χωρίς γλουτένη

Το ενδιαφέρον για τα λεγόμενα «απαλλαγμένα» (free-from) τρόφιμα συνεχίζει να αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, με αιχμή του δόρατος την αυξανόμενη ζήτηση για τρόφιμα χωρίς γλουτένη.

Η κατηγορία των προϊόντων χωρίς γλουτένη αντιπροσωπεύουν το 10% του συνόλου της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων και ποτών, με  την ζήτησή τους να έχει εκτοξευθεί κατά το 12μηνο που έληξε τον Απρίλιο του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του Innova Market Insights, με την αγορά των ΗΠΑ να καταγράφει άνοδο άνω του 18%.

«Αυτό οφείλεται εν μέρει στη βελτίωση των κανονισμών για τις  επισημάνσεις στις ετικέτες», αναφέρει η Lu Ann Williams, διευθύντρια  Καινοτομίας της Innova Market Insights, «αλλά και στην αύξηση της ευαισθητοποίησης ως προς τη δυσανεξία στη γλουτένη και την ανάπτυξη εύγευστων προϊόντων χωρίς γλουτένη σε ολόκληρο το φάσμα των τροφίμων και ποτών».

Βασικοί τομείς ανάπτυξης για την συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων κατά τα τελευταία χρόνια ήταν τα αρτοπαρασκευάσματα, τα δημητριακά και τα σνακ.

Η αγορά των δημητριακών, που περιλαμβάνει δημητριακά πρωινού και μπάρες δημητριακών, παρέχει υψηλή κάλυψη στην κατηγορία, με πολλές επιλογές. Ως αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος και της σχετικής συγκέντρωσης της αγοράς, δεν είναι ίσως έκπληξη το γεγονός ότι τα λανσαρίσματα προϊόντων χωρίς γλουτένη στην αγορά των δημητριακών είναι πολύ υψηλότερα από το μέσο όρο της αγοράς τροφίμων και ποτών –που συνολικά διαμορφώνεται στις ΗΠΑ στο 21%-, φθάνοντας στο εντυπωσιακό 43%, στις ΗΠΑ.

Είναι ενδιαφέρον ότι, παρά το γεγονός ότι μία από τις κατηγορίες προϊόντων που συνδέονται πιο στενά με το σιτάρι και ως εκ τούτου με την γλουτένη, ο τομέας των προϊόντων αρτοποιίας, παρουσιάζει έναν ελαφρώς χαμηλότερο από το μέσο όρο των χωρίς γλουτένη λανσαρισμάτων, φθάνοντας στο 9%, ίσως αντανακλώντας εν μέρει την ποικιλομορφία του τομέα και τα υψηλά επίπεδα της νέας δραστηριότητας προϊόν συνολικά.

Ο πραγματικός αριθμός των λανσαρισμάτων αρτοπαρασκευασμάτων χωρίς γλουτένη, παρουσιάζει ωστόσο, σταθερή αύξηση τα τελευταία χρόνια. Τα μπισκότα είναι αυτά που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο αριθμό λανσαρισμάτων σε ότι αφορά τα προϊόντα αρτοποιίας, με ποσοστό άνω του 40%.

Η αγορά σνακ παρουσιάζει επίσης μια σχετικά υψηλή αναλογία στο σύνολο των λανσαρισμάτων προϊόντων χωρίς γλουτένη σε παγκόσμιο επίπεδο, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται στο 13%, αλλά αυξάνεται σε ποσοστό πάνω από 42% στις ΗΠΑ. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στο ότι πολλά βασικά συστατικά των σνακ, όπως οι πατάτες, το καλαμπόκι, η σόγια και τα καρύδια, δεν περιέχουν ούτως ή άλλως γλουτένη, γι’ αυτό πρόκειται για μια προϋπόθεση που είναι σχετικά εύκολο να επιτευχθεί στις περισσότερες περιπτώσεις.

Συστατικά που χρησιμοποιούνται για την αντικατάσταση σίτου ή άλλων δημητριακών, προσφέροντας μια σύνθεση χωρίς γλουτένη περιέχονται στις φακές, τα φασόλια, το καστανό ρύζι, τους ξηρούς καρπούς, τις γλυκοπατάτες και μια μεγάλη ποικιλία άλλων λαχανικών.

Η δυσανεξία στη γλουτένη δεν αποτελεί πλέον τον μοναδικό λόγο για την αγορά τροφίμων χωρίς γλουτένη», σημειώνεται στην έρευνα. «Ζητήματα όπως η ευεξία, η υγεία του πεπτικού συστήματος, η διαχείριση βάρους και η θρεπτική αξία, συχνά θεωρούνται ισάξια, αν όχι περισσότερο σημαντικά από τους καταναλωτές. Με όλο και περισσότερα τρόφιμα με την επισήμανση «χωρίς γλουτένη» και την αυξανόμενη διαθεσιμότητα μιας σειράς προϊόντων υψηλής ποιότητας με καλά οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, ο τομέας φαίνεται ότι πρόκειται να αξιοποιήσει περαιτέρω, το τεράστιο δυναμικό της αγοράς γι’ αυτό το είδος προϊόντων”, καταλήγει η έρευνα.