Ειδήσεις
Home / Οικονομια / Ξεκινά το “Δεκατιανό στο Σχολείο” με τη στήριξη επιχειρήσεων τροφίμων

Ξεκινά το “Δεκατιανό στο Σχολείο” με τη στήριξη επιχειρήσεων τροφίμων

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη συνέντευξη Τύπου της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώς Φωτίου και του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη για την έναρξη του Προγράμματος «Δεκατιανό στο Σχολείο».

Το δεκατιανό γεύμα θα δοθεί σε 11.050 μαθητές 68 δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Αττικής. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων και των επιχειρήσεων Αφοί Κομπατσιάρη Α.Ε., Tasty Foods ΑΒΓΕ, ΔΕΛΤΑ Α.Ε., Everest Α.Ε., Lidl Hellas & ΣΙΑ Ο.Ε., οι οποίες προσφέρουν τα γεύματα και τη μεταφορά τους στα σχολεία.

Το δεκατιανό που θα προσφέρεται καθημερινά θα είναι διαφορετικό κάθε μέρα (τόστ, γάλα, κουλούρι Θεσσαλονίκης, κριτσίνια, χυμοί και φρούτα κλπ), αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η κ. Φωτίου συνέδεσε το πρόγραμμα «Δεκατιανό στα Σχολεία» με το Πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» που άρχισε ξανά στον Δήμο Περάματος με σκοπό, αξιοποιώντας μέρος των εισπράξεων του Κράτους από τις τηλεοπτικές άδειες, να επεκταθεί αρχικά σε 30.000 και κατόπιν σε 60.000 μαθητές και μαθήτριες.

Έρευνα που διενήργησε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο έδειξε ότι πέρα από την παιδευτική εμπειρία των παιδιών να τρώνε υγιεινά και όλα μαζί, με την οποία δημιουργείται ένα άλλο κλίμα μέσα στα σχολεία, τα παιδιά δηλώνουν ότι αυτό που κάνουν όλα μαζί είναι ωραίο «σαν εκδρομή».

Οι εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν ότι η σχολική επίδοση των παιδιών αυξήθηκε κατά 40%, και ότι βελτιώθηκε επίσης η σχολική συμπεριφορά. Στην επιτυχία του προγράμματος μπορούν να συμβάλουν όλοι καταθέτοντας έστω και ένα ευρώ στην πλατφόρμα της Eθνικής Τράπεζας www.act4greece.gr

Το δεκατιανό, είπε η αναπληρώτρια Υπουργός, είναι πολύτιμο για τα παιδιά, τα οποία, ανεξάρτητα από το πώς φεύγουν από το σπίτι τους, στις 10 η ώρα τρώνε όλα μαζί. Τόσο για το δεκατιανό όσο και για τα μεσημεριανά γεύματα υπάρχει άριστη συνεργασία με τους συλλόγους των γονέων και των εκπαιδευτικών.

Οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων, σε σύντομες παρεμβάσεις τους εξέφρασαν την προθυμία να συμβάλουν και στα μεσημεριανά σχολικά γεύματα.

Ο κ. Φίλης υπογράμμισε ότι οι φετινές δράσεις στον τομέα της διατροφής των μαθητών και μαθητριών με τη συνεργασία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, μοναδικό στόχο έχουν να καταστήσουμε τα παιδιά συμμέτοχους σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης των συνεπειών τις κρίσης. Αισθανόμαστε ότι εκπληρώνουμε ένα καθήκον απέναντι στην κοινωνία. Και πέρσι όπως και φέτος προωθούμε το πρόγραμμα των δεκατιανών γευμάτων σε όλα παιδιά των σχολείων με διαδικασία ισονομίας και ισότητας μέσα στα παιδιά στη βάση της κοινής ζωής και της συντροφικότητας.

Η εξαγγελία της κυβέρνησης, είπε ο Υπουργός, ότι θα διατεθεί ένα μέρος από τα έσοδα των τηλεοπτικών αδειών για σχολικά γεύματα, έχει και έναν άλλο συμβολισμό: ότι τα έσοδα από μια δημοκρατική ενέργεια όπως η αποκατάσταση της νομιμότητας στον χώρο της τηλεόρασης μπορούν να ενισχύσουν τις αναγκαίες κοινωνικές δράσεις υπέρ των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Θέλω να ευχαριστήσω τους εκπαιδευτικούς, είπε ο Νίκος Φίλης, που έδειξαν περίσσευμα καρδιάς και από το υστέρημα του χρόνου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις τις κρίσης σε δύσκολες εποχές και συνθήκες. Οι εκπαιδευτικοί έχουν μπει μπροστά στο να πραγματοποιηθούν τα γεύματα όπως και σε άλλες περιπτώσεις όπως με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, έχουν δείξει ότι έχουν μια ευρύτητα πνεύματος και επαγγελματική αντίληψη για την αντιμετώπιση οξυμένων κοινωνικών προβλημάτων και είναι οι στυλοβάτες της προσπάθειας.

Θέλω να ευχαριστήσω και τα παιδιά που με αξιοθαύμαστη αξιοπρέπεια συγκροτούν τις κοινότητες τους μέσα στα σχολεία και ανταποκρίνονται στο πρόγραμμα που οι συνέπειές του δεν είναι στενά βιολογικές αλλά και ψυχολογικές όπως αναφέρθηκε και η κ. Φωτίου. Ευχαριστώ κα πάλι όσους από τον ιδιωτικό τομέα με τις πρωτοβουλίες τους εκδηλώνουν ότι έχουν συναίσθηση της εταιρικής ευθύνης.

Τα έστω μικρά διαβήματα οικονομικής σημασίας μπορούν να αποκτήσουν πολλαπλάσια κοινωνική χρησιμότητα και αποδοχή, ανέφερε ο Υπουργός.