Ειδήσεις
Home / Top Slider / Enterprise Greece: Νέες συμφωνίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις στη SIAL

Enterprise Greece: Νέες συμφωνίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις στη SIAL

Δυναμικό παρόν, με περισσότερους από 200 Έλληνες εκθέτες, έδωσε η ελληνική συμμετοχή στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών, SIAL PARIS 2016, η οποία ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία για τους Έλληνες εξαγωγείς.

Η ελληνική συμμετοχή ήταν η 6η μεγαλύτερη μεταξύ των 104 χωρών που συμμετείχαν. Η υψηλή σημασία της έκθεσης επιβεβαιώθηκε και φέτος, αφού οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 155.000, προερχόμενοι από 194 χώρες.

Η εθνική συμμετοχή διοργανώθηκε από την Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) Στο Εθνικό Περίπτερο φιλοξενήθηκε η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και οι Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Οι Έλληνες εκθέτες πραγματοποίησαν συνολικά περισσότερες από 6.000 επαγγελματικές  συναντήσεις, κατά τις οποίες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα καλύτερα προϊόντα διατροφής που παράγονται στη χώρα μας και να τα προωθήσουν σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις από όλον τον κόσμο.

Παράλληλα, αξιοποιώντας το κορυφαίο εκθεσιακό γεγονός του αγροτοδιατροφικού κλάδου, στελέχη της ελληνικής αποστολής της Enterprise Greece, μέσω προκαθορισμένων συναντήσεων, ανέδειξαν τις ευκαιρίες για επενδύσεις στη χώρα μας, σε αυτόν τον σημαντικό και ανταγωνιστικό κλάδο.

Τη σημασία της ανάδειξης του αγροτοδιατροφικού τομέα ως έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τόνισε με τις δηλώσεις του και ο Πρόεδρος της Enterprise Greece, κ. Χρήστος Στάικος. Ο κύριος Στάικος αναφέρθηκε στη στρατηγική κατεύθυνση της Enterprise Greece για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών προϊόντων αλλά και τη διαμόρφωση εθνικού brand ειδικά για τον δυναμικά εξελισσόμενο αυτό τομέα: «με το μήνυμαInvest in Taste θέλουμε να τονίσουμε το γεγονός ότι όποιος επιλέγει τα ελληνικά προϊόντα στην ουσία κάνει μια επένδυση στη γεύση, στην ποιότητα και ουσιαστικά στην ίδια τη ζωή, και απευθύνοντας παράλληλα, ένα ξεκάθαρο κάλεσμα για συνεργασία σε επενδυτές και εμπόρους του κλάδου των Τροφίμων & Ποτών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κύριος Στάικος.

Παράλληλα, με στόχο την προώθηση στη γαλλική αγορά της ελληνικής γαστρονομίας και των ποιοτικών ελληνικών προϊόντων, κατά τη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκε μία σειρά από δράσεις και εκδηλώσεις:

Στο Εθνικό Περίπτερο λειτούργησε ειδικά διαμορφωμένος χώρος εστιατορίου υπό την επίβλεψη της chef κας Ντίνας Νικολάου και των εστιατορίων Evi Evane. Στο εστιατόριο παρουσιάζονταν  μέσα από ολοκληρωμένες γευστικές προτάσεις τα προϊόντα των Ελλήνων εκθετών.

Επίσης, όλα τα απογεύματα η κα Νικολάου με τη συμμετοχή διάσημων Γάλλων γαστρονόμων, pastry chef και chef μαγειρικής, όπως ο Sebastien Ripari, ο Gontran Cherrier και ο Stephan Perrote,  εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν με ελληνικά προϊόντα νέες γαστρονομικές προτάσεις, σε ζωντανές επιδείξεις μαγειρικής.

Στην κατεύθυνση της προσέλκυσης επενδύσεων, οι προσπάθειες εστιαστήκαν στην προώθηση συγκεκριμένων επενδυτικών έργων που διατηρεί ο Οργανισμός στο επενδυτικό του χαρτοφυλάκιο. Αποδέκτης της δράσης αυτής ήταν εξωστρεφείς επιχειρήσεις από ευρωπαϊκές χώρες-στόχους όπως Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ισπανία, από χώρες της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, όπως Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, Κίνα, καθώς και της Αμερικής, κυρίως ΗΠΑ αλλά και χώρες της Λατινικής Αμερικής. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 25 διμερείς συναντήσεις στους τομείς των γαλακτοκομικών, της παραγωγής χυμών αλλά και αρωματικών υλών για τη χυμοποιεία, των ξηρών καρπών, του επεξεργασμένου κρέατος, του εμφιαλωμένου επιτραπέζιου νερού και των φρέσκων φρούτων και λαχανικών.

Από τα αποτελέσματα των συναντήσεων, ξεχωρίζει το ενδιαφέρον για εγκατάσταση μονάδων παράγωγης γαλακτοκομικών προϊόντων από συνεργατικούς-συνεταιριστικους οργανισμούς, επεξεργασίας και τυποποίησης φρούτων, καθώς και δημιουργίας αγροτουριστικών μονάδων, που αξιοποιούν ταυτόχρονα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα μας στον αγροτικό και τον τουριστικό κλάδο. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί ένα πρώτο κύμα follow-up ενεργειών, προκειμένου να κινητοποιηθεί περαιτέρω το ενδιαφέρον των ξένων επιχειρήσεων με τις όποιες υπήρξε επαφή σχετικά με τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν και να παρασχεθεί λεπτομερέστερη πληροφόρηση για το επιχειρηματικό-επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα.