Ισχυρή καινοτομία επιδεικνύει η παγκόσμια αγορά σοκολάτας, με τα νέα λανσαρίσματα προϊόντων να καταγράφουν αύξηση κατά 18% το 2014 έναντι του 2013. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Mintel (GNPD), η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 51% του συνόλου των νέων λανσαρισμάτων, ακολουθούμενη από την Ασία Ειρηνικού 21%, τη Βόρεια Αμερική 12%, τη Λατινική Αμερική 9% και τη Μέση Ανατολή & Αφρική με 6%.
Η έρευνα της Mintel αναδεικνύει τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έλκονται από την σοκολάτα. Όπως αναφέρεται, οι Γάλλοι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να την αγοράσουν για προσωπική απόλαυση, με το 76% των καταναλωτών σοκολάτας να υποστηρίζει αυτόν τον παράγοντα, ακολουθούμενο από το 69% των Βρετανών, το 58% των Ισπανών, το 38% των Ιταλών και μόλις το 29% των Γερμανών καταναλωτών.
Εν τω μεταξύ, οι Ιταλοί είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια σοκολάτα για να χαλαρώσουν, με το 39% των Ιταλών που καταναλώνουν σοκολάτα να υποστηρίζουν αυτόν τον παράγοντα, ακολουθούμενο από το 33% των Βρετανών, το 31% των Γερμανών, το 29% των Γάλλων και το 24% των Ισπανών καταναλωτών. Αντίθετα, φαίνεται ότι οι Βρετανοί καταναλωτές επιθυμούν κυρίως τη ζάχαρη -με το 23% των Βρετανών καταναλωτών να ισχυρίζονται ότι καταναλώνουν σοκολάτα για την ενεργειακή ώθηση που τους προσφέρει, σε σύγκριση με το 24% των Ιταλών, το 18% των Ισπανών, το 17% των Γάλλων και το 16% των Γερμανών καταναλωτών, που αναφέρουν τον ίδιο λόγο.