Την είσοδό της στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε η ελληνική εταιρεία Green Cola, από κοινού με τον Mansour Al Sudais, Σαουδάραβα επενδυτή, ο οποίος ανέλαβε την ανάπτυξη της εταιρείας στη Σαουδική Αραβία, καθώς και στο Μπαχρέιν. Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι αποτελεί το πρώτο βήμα για την επέκταση της Green Cola στην δυναμική αγορά της Μέσης Ανατολής.
Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η συμφωνία αφορά την σύσταση της εταιρείας Green Cola Food Ocean Company, στην οποία ο σαουδαραβικός όμιλος μετέχει με ποσοστό 85% και η Green Cola με 15%. Η νέα εταιρεία θα έχει δικαιώματα εισαγωγής, διανομής και πώλησης του αναψυκτικού Green Cola στην τοπική αγορά.
Σε πρώτη φάση το προϊόν θα εξάγεται από την Ελλάδα, με στόχο πωλήσεις ύψους 1 εκατ. κιβωτίων κατά το πρώτο έτος και αντίστοιχα μερίδιο αγοράς της τάξης του 1,5%. Όπως ανέφερε ο κ. Περικλής Βενιέρης, ιδρυτής της Green Cola, σε βάθος 2-2,5 ετών προβλέπεται να επιτευχθεί διπλασιασμός των πωλήσεων και τότε θα εξετασθεί το ενδεχόμενο να ξεκινήσει παραγωγή του προϊόντος στην Σαουδική Αραβία.
Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές θα ξεκινήσουν εντός διμήνου και το προϊόν θα πωλείται τόσο σε σούπερ μάρκετ (που καλύπτουν άνω του 80% της κατανάλωσης), όσο και σε μικρά σημεία.
Όπως αναφέρθηκε, η Σαουδική Αραβία αποτελεί μία πολλά υποσχόμενη αγορά, με υψηλή κατανάλωση αναψυκτικών και χυμών, λόγω της απαγόρευσης κατανάλωσης αλκοόλ. Η συνολική κατανάλωση αναψυκτικών στη χώρα διαμορφώνεται στα 2,5 δις. λίτρα αναψυκτικών, από τα οποία, 1,2 δις. λίτρα καταλαμβάνει η cola. Πρώτη σε κατανάλωση cola στη χώρα είναι η Pepsi και ακολουθεί με διαφορά η Coca Cola. Όπως επισημάνθηκε, η Green Cola θα πωλείται σε υψηλότερη τιμή από τον ανταγωνισμό, γιατί λανσάρεται ως premium προϊόν.
Ο κ. Mansour Al Sudais, αποτελεί μέλος μιας από τις πλέον σημαντικές οικογένειες Σαουδαράβων οικονομικών παραγόντων της χώρας, έχοντας διατελέσει καθήκοντα στο υπουργείο Οικονομικών, είναι πρόεδρος της εταιρείας Ocean Group, ενώ ηγείται και αντιπροσωπεύει πολυεθνικές εμπορικές επιχειρήσεις σε διάφορους κλάδους της αγοράς.
Όπως ανέφερε ο ιδρυτής της Green Cola, Περικλής Βενιέρης, “η Green Cola ταξιδεύει σήμερα σε περισσότερες από 20 χώρες και στοχεύουμε σε αύξηση τουλάχιστον κατά 20% των αγορών που βρισκόμαστε και σε αντίστοιχη αύξηση του τζίρου που προέρχεται από τη δραστηριότητά μας σε ξένες αγορές. Η παρουσία μας στην αραβική χερσόνησο, με τη συνεργασία μάλιστα μιας τόσο σημαντικής εταιρείας, μας ανοίγει νέες προοπτικές, τις οποίες είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε, αποσκοπώντας στη μέγιστη και καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση του οράματος της Green Cola, που είναι φυσικά η εκπαίδευση των καταναλωτών σε καινοτόμα, υγιεινά προϊόντα”.
Ο πρόεδρος της Ocean Holding Group, Mansour Al Sudais, ανέφερε ότι το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, έχει ως όραμα την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων για την υγεία, που μπορούν να συμβάλλουν, τόσο στην ανάπτυξη του περιβάλλοντος, αλλά και στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών της κοινότητας. “Και η συνεργασία μας με την Green Cola έρχεται να το επιβεβαιώσει, καθώς η ίδια αποτελεί μια εταιρεία που λειτουργεί προς αυτή την κατεύθυνση: δηλαδή να παράγει υγιεινά και φυσικά προϊόντα που βοηθούν τους ανθρώπους και την κοινωνία να βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους” είπε.
Η Green Cola βρίσκεται σε 22 αγορές, κυρίως στην Ευρώπη, καθώς και στην Ασία, την Μέση Ανατολή και την Αυστραλία, είτε μέσω απευθείας εξαγωγικής δραστηριότητας, είτε μέσω εμφιάλωσης με τοπικό συνεργάτη. Η παραγωγή που αφορά στις εξαγωγές αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, ενώ το σήμα Green Cola είναι κατοχυρωμένο σε 140 χώρες.
Όσον αφορά την Ελλάδα, παρά τις δυσκολίες και την πίεση που δέχεται η κατανάλωση (με τις πωλήσεις αναψυκτικών στο 9μηνο να σημειώνουν πτώση 1%-2%), οι πωλήσεις της εταιρείας παραμένουν ανοδικές, ενώ το μερίδιο αγοράς ανέρχεται στο 8,5%, κατατάσσοντάς την στη δεύτερη θέση στα αναψυκτικά τύπου cola. Ο τζίρος της εταιρείας το 2017 υπολογίζεται να αγγίξει τα 18 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατ. ευρώ είναι οι εξαγωγές.
Όπως ανέφερε ο κ. Βενιέρης, τόσο η άνοδος των πωλήσεων όσο και του μεριδίου, έρχεται σε μια περίοδο που έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός στα αναψυκτικά με στέβια, με την είσοδο νέων προϊόντων στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά τον σαουδαραβικό όμιλο, σημειώνεται ότι αυτή είναι η πρώτη του συνεργασία με ελληνική εταιρεία.
Κυρέλα Πέτρου