Ειδήσεις
Home / Επιχειρησεις / Φεστιβάλ ψαριών ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας στη Ν. Υόρκη

Φεστιβάλ ψαριών ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας στη Ν. Υόρκη

Με μια γαστρονομική εμπειρία απευθυνόμενη σε εξειδικευμένους δημοσιογράφους ξεκίνησε η παρουσίαση των ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας στην Νέα Υόρκη αναγγέλλοντας ουσιαστικά το δεκαπενθήμερο φεστιβάλ ψαριών ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας που  πραγματοποιείται σε 15 διαφορετικά εστιατόρια της Νέας Υόρκης μεταξύ 8-22 Νοέμβριου 2015. Στην παρουσίαση το μενού ετοιμάστηκε από τον βραβευμένο με αστέρι Michelin σεφ Michael Psillakis ο οποίος παρουσίασε 7 διαφορετικά πιάτα βασισμένα σε τσιπούρα και λαβράκι.

Οι εκδηλώσεις υλοποιούνται από τον οργανισμό Enterprise Greece και χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας με στόχο να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ζήτηση των ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας στην Β. Αμερική και πιο συγκεκριμένα στον χώρο της εστίασης καθώς εκεί καταναλώνεται το 90% της τσιπούρας και του λαβρακιού που πωλείται στις Η.Π.Α. Γενικότερα, αν και η Β. Αμερική αποτελεί μια σχετικά μικρή αγορά για το ελληνικό ψάρι, εκτιμάται ότι έχει σημαντική προοπτική ανάπτυξης, καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μέση ετήσια αύξηση της κατανάλωσης που ξεπερνά το 25%. Το 2014 καταναλώθηκαν περίπου 4.750 τόνοι εκ των οποίων το 55% εξάχθηκε από την Ελλάδα (2.500 τόνοι αξίας, σχεδόν 28 εκ. ευρώ).

Όταν πριν από δέκα χρόνια οι Έλληνες επιχειρηματίες έστρεψαν το βλέμμα τους στην Αμερική, το λαβράκι υπήρχε μόλις στο 1% των μενού των εστιατορίων. Σήμερα έχει κατακτήσει καταναλωτές και σεφ και βρίσκεται σε ολοένα και περισσότερα μενού. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία πρόκειται για το ψάρι με τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης διείσδυσης στον χώρο της εστίασης (περίπου 28% αύξηση ετησίως) ξεπερνώντας ακόμα και τα καθιερωμένα θαλασσινά όπως ο σολομός, η γαρίδα και ο τόνος. Οι βασικές αιτίες δεν είναι άλλες από την γεύση του και την διατροφική του αξία.

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών (ΣΕΘ), ο κύριος ανταγωνιστής μας, η Τουρκία, έχει σχεδόν δεκαπλασιάσει τις πωλήσεις μέσα σε μία τριετία κερδίζοντας ολοένα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς λόγω των χαμηλότερων τιμών πώλησης  των προϊόντων και των φθηνότερων μεταφορικών. Αυτή η πραγματικότητα επιβάλλει να συνεχιστούν και να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες διείσδυσης των ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας στην συγκεκριμένη αγορά και να αξιοποιηθεί κάθε σχετική δυνατότητα από το νέο Επιχειρησιακό πρόγραμμα Αλιείας που μόλις εγκρίθηκε.