Αύξηση κερδών και πωλήσεων παρουσίασε η ΦΑΓΕ (FAGE International) στη χρήση του 2016. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,8% στα 653,3 εκατ. δολ.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 2,3% στα 319,4 εκατ. δολ., ενώ τα EBITDA δια- μορφώθηκαν σε 141,6 εκατ. δολ. Τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν σημαντική αύξηση φθάνοντας τα 61,5 εκατ. δολ. έναντι 14,7 εκατ. δολ. το 2015.
Ήδη με το 85% των πωλήσεων της εταιρείας να πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφεται στην Ιταλία, με ποσοστό 13,3% και ακολουθούν οι ΗΠΑ με 2,4%. Εξαίρεση αποτελεί η πορεία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, όπου οι πωλήσεις καταγράφουν απώλειες 12,7% σε αξία και 31% σε όγκο.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση, η πτώση αυτή αποδίδεται σε τρεις κυρίως λόγους: στη συνεχιζόμενη κρίση στην οικονομία, στην απόφαση της ΦΑΓΕ να μειώσει τις πωλήσεις προς ασυνεπείς πελάτες της, καθώς και στην αποχώρηση από τη δραστηριότητα του γάλακτος.
Παρά την υποχώρηση, η ΦΑΓΕ παραμένει leader στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού με μερίδιο 23,9% σε αξία και 20,5% σε όγκο.
Στην οικονομική έκθεση της, δεν παραλείπει να αναφερθεί στις επιπτώσεις, που ενδεχομένως θα έχει στη βιομηχανία και στην αγορά, η συγκέντρωση που συντελείται στον κλάδο του λιανεμπορίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά “οι ενοποιήσεις στον τομέα του λιανεμπορίου έχουν αυξήσει τη διαπραγματευτική δύναμη των σούπερ μάρκετ και έχουν προκαλέσει ένταση του ανταγωνισμού. Όσο τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να μεγαλώνουν μπορεί να ζητούν μείωση των τιμών και αύξηση των προωθητικών προγραμμάτων”. “Η αυξημένη πίεση για καλύτερες τιμές από τους μεγάλους πελάτες μας στο μέλλον, ή η απώλεια πελατών, λόγω ενοποίησης τους, θα μπορούσε να έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική, οικονομική θέση μας και στα αποτελέσματα μας”, αναφέρει η ΦΑΓΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανέγερσης παραγωγικής μονάδας στο Λουξεμβούργο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019, ύψους επένδυσης 140 εκατ. δολ.