Ειδήσεις
Home / Επιχειρησεις / Creta Farm: Σημαντική βελτίωση αποτελεσμάτων το 2014

Creta Farm: Σημαντική βελτίωση αποτελεσμάτων το 2014

Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν το 2014 τα οικονομικά αποτελέσματα της Creta Farm έναντι του 2013. Συγκεκριμένα, με σημαντική αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 9,8% έκλεισε ο όμιλος το 2014 στα 104,8 εκ. € έναντι 95,5 εκ. € την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Στην αύξηση πωλήσεων συνέβαλε σημαντικά η αύξηση του μεριδίου αγοράς της εταιρείας που έφτασε στο 25,2 %.

Παράλληλα, η θετική προϊοντική μίξη που προήλθε συγκεκριμένα από νέα προϊόντα και την καινοτόμα σειρά προϊόντων «ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ» που παρουσίασε σημαντική αύξηση του μεριδίου κατα 15% σε σχέση με πέρυσι και μερίδιο αγοράς που ανήλθε στο 15%. Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 46,2 εκ. € έναντι 37,0 εκ. € την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση +24,8%, αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 44,1%, έναντι περιθωρίου 38,8% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η σημαντική αύξηση της κερδοφορίας προήλθε κυρίως από τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, την αύξηση της παραγωγικότητας, καθώς και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των στοιχείων κόστους. Το EBITDA του ομίλου ανήλθε σε 10,9 εκ. € έναντι 5,8 εκ. € την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας αύξηση +88,6%, και αντιπροσωπεύοντας περιθώριο 10,4% σε σχέση με 6,1% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού, βελτιωμένο κατά 430 μονάδες βάσης.

Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 6,2 εκατ. € έναντι 774 χιλ το προηγούμενο έτος. Τα αποτελέσματα μετά φόρων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε -1,3 εκ. € έναντι -21,9 εκ. ζημιών στη αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σημειώνεται ότι το 2013 κατεγράφησαν έκτακτες απομειώσεις 14,9 εκ. €, οι οποίες προήλθαν κυρίως από write off αποθεμάτων και απαιτήσεων πελατών. Η αποδοτικότερη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης επέτρεψε την αποπληρωμή μέρους του χρέους.

Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν ο δείκτης Δανεισμός/ΕΒΙΤDA που μειώθηκε στο 9,1 από 17,1 την περσινή χρονιά ενώ η αναδιάρθρωση του δανεισμού το τρίτο τρίμηνο του έτους είχε θετική επίπτωση στο χρηματοοικονομικό κόστος, το οποίο αναφέρεται ότι θα μειωθεί περαιτέρω το 2015 και θα επιφέρει 1,7 εκ. € όφελος σε ετήσια βάση.

Το τρίτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία προέβη σε σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με την Primo Meats, τη μεγαλύτερη εταιρεία αλλαντικών της Αυστραλίας. Το πλάνο της συμφωνίας περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων της σειράς “Oliving” στην εγχώρια αγορά της Αυστραλίας, μέσω co-branding της σειράς Hans, η οποία αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο brand της χώρας. Η συνεργασία αφορά στην εξαγωγή τεχνολογίας μέσω licensing agreement και στην παραχώρηση των πνευματικών δικαιωμάτων. Ήδη μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της Ηans ανήλθαν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ ο στοχεύει σε διψήφιο μερίδιο αγοράς το τρέχον έτος.

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, η εταιρεία προχωρά στον εξορθολογισμό των θυγατρικών και κοινοπραξιών που δεν συνάδουν με αποδόσεις πάνω από το κόστος κεφαλαίου της εταιρείας και έτσι προχώρησε σε αποεπένδυση από τη Creta Farms Nordic AB (κοινοπραξία με τη Σουηδική Parsons Sverige).

Βασική στρατηγική της Creta Farms τα επόμενα χρόνια είναι η βελτιστοποίηση της απόδοσης των επενδυμένων κεφαλαίων.

Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 104, εκ. €, παρουσιάζοντας αύξηση 10,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 46,2 εκ. €, με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται σε 44,2% έναντι περιθωρίου 40% την αντίστοιχη περσινή συγκρινόμενη περίοδο.

Το EBITDA ανήλθε σε 10,9εκ. € έναντι 7,2 εκ. €, σημειώνοντας αύξηση 52,1% με το σχετικό περιθώριο να ανέρχεται σε 10,5%. Τα Κέρδη μετά φόρων της μητρικής ανήλθαν σε 1 εκ. € έναντι -15,6 εκ. ζημιών στη αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συμπληρωματικά, το 2013 περιλάμβανε έκτακτες απομειώσεις 13,4 εκ. €.

Ο κ. Εμμανουήλ Δομαζάκης, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: «Τα αποτελέσματα του έτους 2014 αντικατοπτρίζουν την επιτυχή νέα στρατηγική της εταιρείας, που περιλαμβάνει διεύρυνση του μεριδίου μας στην τοπική αγορά, προσφέροντας καινοτόμα προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας. Επιπρόσθετα, εστιάζουμε στην αύξηση των σημείων πώλησής μας, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν τα προϊόντα μας όλοι οι καταναλωτές. Παράλληλα, επενδύουμε σε στρατηγικές ανάπτυξης της παρουσίας μας στο εξωτερικό και πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να διεισδύσουμε σε νέες αγορές με επιτυχία, επισφραγίζοντας τη δυναμική μελλοντική μας πορεία. Με επίκεντρο τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής μας βάσης, της κοστολογικής μας δομής, καθώς και των στοιχείων κόστους, είμαστε πεπεισμένοι ότι θα συνεχίσουμε τα θετικά αποτελέσματα μας στο μέλλον.»

Ο κ. Κωνσταντίνος Δομαζάκης, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε επίσης: «Παρά τις δύσκολες συνθήκες στην οικονομία το τελευταίο έτος καταφέραμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας και την κερδοφορία μας κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά. Βασικοί παράγοντες της επιτυχίας αυτής ήταν ότι συνεχίσαμε να επενδύουμε στην έρευνα κα ανάπτυξη, που υποδηλώνει την προσήλωσή μας στην εταιρεία καθώς και την αφοσίωση των στελεχών μας στην εκπλήρωση των στόχων μας. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα μας και θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε τις κατάλληλες δομές για περαιτέρω ανάπτυξη.»