Ειδήσεις
Home / Top Slider / Αύξηση θα παρουσιάσει η παγκόσμια αγορά γαλακτοκομικών και τροφίμων σόγιας

Αύξηση θα παρουσιάσει η παγκόσμια αγορά γαλακτοκομικών και τροφίμων σόγιας

Η παγκόσμια αγορά γαλακτοκομικών και τροφίμων και με βάση τη σόγια, αναμένεται να αυξηθεί στα 773,4 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2020, από 617,9 δισεκατομμύρια δολ. το 2015, αντιπροσωπεύοντας ένα ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 4,6%, σύμφωνα με τους αναλυτές της Canadean.

Η τελευταία έκθεση της εταιρείας αναφέρει ότι αυτή η ανάπτυξη θα προέλθει κυρίως από αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας-Ειρηνικού (APAC), τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (ΜΕΑ), όπως και τις περιοχές της Ανατολικής Ευρώπης, σε αντίθεση με τη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, η οικονομική αστάθεια των οποίων έχει οδηγήσει σε ασθενέστερη ανάπτυξη της αγοράς.

Σύμφωνα με τον Kiran Akkineni, αναλυτή της Canadean: “Η αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών και του τρόπου που κάνουν τα ψώνια τους, λόγω των κοινωνικο-οικονομικών και δημογραφικών αλλαγών, έχει δημιουργήσει νέα δυναμική στην αγορά. Ενώ οι αγορές –κλειδιά της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής παρουσιάζουν στασιμότητα στην κατανάλωση γάλακτος, αλλά ταχεία ανάπτυξη στον τομέα των μεταποιημένων-επεξεργασμένων και προϊόντων σόγιας, οι αναπτυσσόμενες χώρες έχουν καταγράψει απότομη αύξηση της ζήτησης για γαλακτοκομικά προϊόντα, λόγω της αρκετά χαμηλής κατά κεφαλήν κατανάλωσής τους“.

Η κατανάλωση γάλακτος στη Βόρεια Αμερική αυτή τη στιγμή μειώνεται, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν εναλλακτικά ροφήματα, όπως οι χυμοί και το εμπλουτισμένο με βιταμίνες εμφιαλωμένο νερό. Αντίθετα, η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης γαλακτοκομικών από τον αυξανόμενο πληθυσμό της μεσαίας τάξης στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας-Ειρηνικού, ΜΕΑ και Ανατολικής Ευρώπης, θα κατευθύνουν την ανάπτυξη της αγοράς γαλακτοκομικών και τροφίμων με βάση τη σόγια.

H ανάλυση της Canadean αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτές στις αναπτυγμένες αγορές τείνουν να βασίζουν τις επιλογές τους για τα ροφήματα που θα επιλέξουν, από το επίπεδο της εξατομίκευσης, από το αν μπορούν να καταναλωθούν on-the-go και από το κατά πόσο μπορούν να τους προσφέρουν μια νέα εμπειρία. Οι καταναλωτές στις αναδυόμενες χώρες όπως η Βραζιλία, η Κίνα και η Ινδία, από την άλλη πλευρά, δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην θρεπτική αξία, ακολουθώντας τις τάσεις της υγείας και της ευεξίας.

Ο Akkineni συνεχίζει: “Παρά τις κατά τόπους διαφορές στην κατανάλωση ροφημάτων, το value-for-money παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν τα προϊόντα που θεωρούν ότι τους το παρέχουν. Κατά συνέπεια, υπάρχει σημαντική αύξηση της ζήτησης για τα εκπτωτικά προϊόντα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η παγκόσμια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων και τροφίμων σόγιας είναι εξαιρετικά κατακερματισμένη με τις top 5 μάρκες να κατέχουν μερίδιο αγοράς μικρότερο του 6%. Οι Mengniu, Activia, Amul, Kraft και Yili ήταν οι κορυφαίες μάρκες βάσει μεριδίου αγοράς το 2015“.