Ειδήσεις
Home / Εμπορευματα / Αυξάνεται κατά 40% η τιμή του ψωμιού

Αυξάνεται κατά 40% η τιμή του ψωμιού

Στα ύψη «σκαρφαλώνει» η τιμή πώλησης του ψωμιού από τον τρέχοντα ήδη μήνα, με την αύξηση να υπερβαίνει το 40%, όπως προκύπτει από δηλώσεις, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, της προέδρου του Σωματείου Αρτοποιών Νομού Θεσσαλονίκης «Ο Προφήτης Ηλίας», Έλσας Κουκουμέρια.

«Με την άνοδο του ΦΠΑ κατά μία μονάδα, στο 24%, το κόστος της ενέργειας να ακριβαίνει διαρκώς, αναγκαζόμαστε να προχωρήσουμε σε αυξήσεις, μη αντέχοντας άλλο να απορροφούμε τις ανατιμήσεις» λέει και προσθέτει: «Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουμε διατηρήσει την τιμή στο ψωμί αμετάβλητη, αλλά δυστυχώς, αν δεν προχωρήσουμε σε αυξήσεις, θα κλείσουμε μια ώρα αρχύτερα τα καταστήματά μας».

Πάντως, παρά τις επικείμενες αυξήσεις στην τιμή του προϊόντος, το ενδεχόμενο λουκέτων δεν έχει απομακρυνθεί. «Εκτιμώ ότι πολλοί φούρνοι θα αναγκαστούν τελικά να κατεβάσουν ρολά, αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στο νέο περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί, εν μέσω οικονομικής κρίσης» δηλώνει η κ. Κουκουμέρια.

Σήμερα η τιμή του απλού ψωμιού 350 γραμμαρίων κυμαίνεται σε 0,70-0,90 λεπτά και όπως εξηγεί η πρόεδρος των αρτοποιών: «Εντός του τρέχοντος μηνός, αλυσιδωτά το κόστος του θα ανέβει στο 1 ευρώ,δηλαδή αυξήσεις 42,85% και 11,11%. Από το 1 ευρώ που χρεώνουμε το ψωμί, τα 60 λεπτά αφορούν τα έξοδά μας στο κράτος και με τα υπόλοιπα θα πρέπει να καλύψουμε τα έξοδά μας για -μεταξύ άλλων- μισθοδοσία, προμηθευτές, λειτουργικά έξοδα και να ζήσουμε».

Την τελευταία τετραετία τα λειτουργικά έξοδα ενός φούρνου έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 35% και ταυτόχρονα οι πωλήσεις παρουσιάζουν μείωση κατά 60%. Η μεγάλη μείωση πωλήσεων στους φούρνους, σύμφωνα με την κ. Κουκουμέρια, οφείλεται στον σημαντικό περιορισμό της κίνησης ειδών ζαχαροπλαστικής κατά 70% το 2015 (συγκριτικά με το 2014), λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και στο ψωμί, κατά 45%, κυρίως ως αποτέλεσμα των υπεράριθμων σημείων πώλησης του προϊόντος στη χώρα.

«Η κίνηση στα είδη ζαχαροπλαστικής στους φούρνους βαίνει μειούμενη τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μάλιστα μετά την επιβολή των capital controls οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον κουλουράκια και άλλα αρτοσκευάσματα μόνο στις γιορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα» λέει.

Εκτός της αύξησης των εξόδων, οι αρτοποιοί βρίσκονται αντιμέτωποι και με το φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού. «Δυστυχώς, μόλις 10% των Ελλήνων καταναλωτών γνωρίζουν ότι το ψωμί που αγοράζουν από οπουδήποτε αλλού, εκτός του φούρνου, είναι κατεψυγμένο, όπως προκύπτει και από σχετική έρευνα» σημειώνει η κ. Κουκουμέρια και υπογραμμίζει: «Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να ενημερώσουμε τους καταναλωτές επαρκώς, ώστε να γνωρίζουν και να επιλέγουν το προϊόν που τοποθετούν στο οικογενειακό τραπέζι».

Στην Ελλάδα λειτουργούν περίπου 15.000 οικογενειακού τύπου φούρνοι, απασχολώντας 144.000 άτομα. Στον νομό Θεσσαλονίκης τα αρτοποιεία ανέρχονται σε 646, από τα οποία τα 460 βρίσκονται εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Ο αριθμός εργαζομένων σε αυτά υπολογίζεται σε 2.500 με 3.000 άτομα.

ΑΠΕ -ΜΠΕ