Στα 937 δις δολάρια διαμορφώθηκε το 2013 η παγκόσμια αγορά αναψυκτικών, καταγράφοντας αύξηση κατά 2% περίπου, σε αξία. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canadean, αν και στο σύνολό της η αγορά δεν παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, ωστόσο κάποια brands, όπως το κινέζικο Kangshifu και το ενεργειακό ποτό Red Bull, κάνουν τη διαφορά.
Στη λίστα της Canadean (η βάση δεδομένων της οποίας καλύπτει περισσότερες από 80 χώρες) για τις 20 μεγαλύτερες μάρκες αναψυκτικών σε αξία, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην ταχύτητα με την οποία αναπτύσσονται τα μεγάλα κινέζικα brands. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι ο 2008 το αναψυκτικό Kangshifu (Tingyi Holding Corp) βρισκόταν στη 16η θέση της κατάταξης. Τα χρόνια που μεσολάβησαν έως το 2013, η αξία του brand εκτινάχθηκε στο νούμερο 7, που αντιπροσωπεύει ένα μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 19%, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος διαμορφώνεται στο 4%. Η Canadean εκτιμά ότι το 2013 οι πωλήσεις σε αξία του Kangshifu, άγγιξαν τα 10 δις δολάρια.
Εντυπωσιακές αναφέρεται ότι είναι επίσης οι επιδόσεις του Red Bull (Red Bull Trading), που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το Kangshifu στην έκτη θέση. Σύμφωνα με την Canadean, οι πωλήσεις του Red Bull σε αξία, σημείωσαν μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 7% από το 2008, φθάνοντας τα 12 δις δολάρια το 2013.
Από τις άλλες κινεζικές μάρκες, η Jiaduobao (Guangdong Jiaduobao Drink & Food Co), το κορυφαίο κινέζικο φυτικό ρόφημα, εντάχθηκε στο top 20 το 2012, για να βρεθεί στη 14η θέση το 2013. Το ίδιο έτος, η κορυφαία εγχώρια εταιρεία αναψυκτικών της Κίνας, Hangzhou Wahaha Group, είδε το brand της, Wahaha, να εισέρχεται στο top 20, παρά την επιβράδυνση της συνολικής αύξησης του όγκου πωλήσεων της μάρκας, καθώς η εταιρεία προχώρησε σε διάσπαση των δραστηριοτήτων της κατά κλάδους.
Τα κορυφαία brands
Μια ματιά στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης για το 2013 αποκαλύπτει ότι δεν υπάρχουν εκπλήξεις, με το εμπορικό σήμα της Coca-Cola να βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση και την Pepsi-Cola να ακολουθεί. Όπως αναφέρεται και τα δύο εμπορικά σήματα είδαν μια αύξηση στην αξία των πωλήσεών τους μόλις κατά 1% περίπου το 2013, καθώς η αύξηση που καταγράφηκε στις διεθνείς αγορές, μετριάσθηκε από μια απότομη συρρίκνωση των πωλήσεων στις ΗΠΑ.
Μεταξύ των άλλων σημάτων της εταιρείας Coca-Cola που βρίσκονται στο παγκόσμιο top 20, το πιο επιτυχημένο από πλευράς αύξησης αξίας πωλήσεων ήταν το Minute Maid, παρουσιάζοντας ισχυρή απόδοση στην Ασία -και πιο συγκεκριμένα την Κίνα και την Ιαπωνία. Ένα ακόμα «σκαλοπάτι» στην κατάταξη, ανέβηκε και το ενεργειακό ποτό Monster. Στο top 5 βρίσκονται επίσης Sprite και Fanta. Σε ότι αφορά τα brands της PepsiCo, την καλύτερη επίδοση ως προς την αύξηση της αξίας των πωλήσεων, είχε το Mirinda, που υποστηρίχθηκε με μεγάλη προωθητική καμπάνια στην αγορά της Κίνας μέσα στο 2013. Στην 8η θέση βρίσκεται το Gatorade και στη 10η το 7-up.