Ειδήσεις
Home / Top Slider / Γιαούρτι: Στα 294 εκατ. ευρώ η αγορά -Παραμένει πτωτική

Γιαούρτι: Στα 294 εκατ. ευρώ η αγορά -Παραμένει πτωτική

Στα 294 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε το μέγεθος της ελληνικής αγοράς γιαουρτιού στο 12μηνο που έληξε το Νοέμβριο του 2014. Το μέγεθος της αγοράς μειώνεται σταθερά από το 2009 και μετά, ενώ όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση αποτελεσμάτων της Φάγε, οι συνθήκες ανταγωνισμού και το επιδεινούμενο μακροοικονομικό περιβάλλον, έχουν μειώσει την ικανότητα των επιχειρήσεων να δημιουργούν ανάπτυξη αξίας, που να μπορεί να συγκριθεί με τα ιστορικά επίπεδα.

Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις γιαουρτιού σε όγκο διαμορφώθηκαν το 2014 στους 64.699 τόνους έναντι 66.531 το 2013 (-2,8%) και 66,752 τόνους το 2012. Οι πωλήσεις σε αξία διαμορφώθηκαν στα 293,936 εκατ. ευρώ από 299,004 εκατ. ευρώ το 2013 (-1,7%) και 305.194 εκατ. τόνους το 2012.

Το γιαούρτι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής διατροφής. Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, η Ελλάδα συνεχίζει να παρουσιάζει υψηλή κατά κεφαλή κατανάλωση, που διαμορφώνεται πλέον σε 9,8 κιλά ετησίως.

Σε αντίθεση με άλλες χώρες, όπου το γιαούρτι αποτελεί ένα τυπικό επιδόρπιο ή μέρος του πρωινού, στην Ελλάδα καταναλώνεται κυρίως ενδιάμεσα από τα γεύματα (ως σνακ) ή ως μέρος ενός γεύματος. Τα τελευταία χρόνια η αγορά γιαουρτιού στη χώρα μας παρουσιάζει μείωση σε όγκο, που κατά μέσο όρο διαμορφώνεται σε 2% ετησίως, μεταξύ των ετών 2012 και 2014. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, η αξία της εγχώριας αγοράς γιαουρτιού εκτιμάται ότι καταγράφει μείωση της τάξης του 2,1% ετησίως.

Η πτωτική τάση του 2013 συνεχίσθηκε και το 2014, κατά τη διάρκεια του οποίου, η παρατεταμένη οικονομική ύφεση και οι αρνητικές της επιπτώσεις στην καταναλωτική ζήτηση και συμπεριφορά, οδήγησαν σε μείωση της εγχώριας αγοράς γιαουρτιού σε όγκο και αξία.

Η ελληνική αγορά γιαουρτιού είναι πολύ ανταγωνιστική. Mε βάση τα στοιχεία της Nielsen (στα οποία δεν περιλαμβάνεται η κατηγορία «παραδοσιακό γιαούρτι»), η Φάγε ηγείται της αγοράς με μερίδιο της τάξης του 27,2% σε όγκο και 30,4% σε αξία και ακολουθεί η Vivartia με 16,1% σε όγκο και 20,6% σε αξία.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κρι Κρι με μερίδιο 8,9% σε όγκο και 7,4% σε αξία και ακολουθούν ο Όλυμπος με 8,6% σε όγκο και 8,6% σε αξία, τα private label με 8,2% σε όγκο και 5% σε αξία, η Μεβγάλ με 6,1% σε όγκο και 6,2% σε αξία, η Danone με 4,8% σε όγκο και 5,9% σε αξία, η FrieslandCampina με 4,4% σε όγκο και 3,8% σε αξία, η Δωδώνη με 4,3% σε όγκο και 3,2% σε αξία και η Κολιός με μερίδιο 2% σε όγκο και 1,3% σε αξία.