Ειδήσεις
Home / Επιχειρησεις / Επέκταση της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ

Επέκταση της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ

Την επέκταση της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ σε νέα προϊόντα, με την αξιοποίηση του εργοστασίου της «Κατσέλης», έκτασης 23.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής, το οποίο απέκτησε τον Μάιο του 2021, ανακοίνωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Ελένη Τσατσαρωνάκη, στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κίσαμο Χανίων.
«Ζήσαμε το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης», είπε η κ. Τσατσαρωνάκη αναφερόμενη στη σχεδιαζόμενη αναδιοργάνωση της εταιρείας με βάση τη συγκεκριμένη παραγωγική μονάδα και πρόσθεσε ότι «τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε, καθώς σχεδιάζουμε ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο νέων προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες, πάντοτε με τη γνωστή ποιότητα του “Μάννα”. Δημιουργούμε, λοιπόν, το δικό μας “μεταφορικό ισοδύναμο” με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, στο ίδιο κτήριο εκσυγχρονίζουμε την εφοδιαστική δομή και τις διοικητικές υπηρεσίες. Παράλληλα, συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία των παραγωγικών εγκαταστάσεων στην έδρα της εταιρείας, τον Πλάτανο. Η δεύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας, στην Κρήτη, στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων έχει αρχίσει, ήδη, να προσφέρει αποδοτικότερη ανταπόκριση στις παραγγελίες», επισήμανε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη.
Στη διάρκεια της ενημερωτικής εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα στρατηγικά βήματα του Ομίλου της οικογένειας Τσατσαρωνάκη στους τομείς της μεταποίησης, τις τουριστικές υπηρεσίες και την πρωτογενή παραγωγή. «Επιτυγχάνουμε εταιρική διαφοροποίηση συνδυάζοντας την αγροτική
παραγωγή με τη διατροφή και τον τουρισμό», τόνισε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη, κάνοντας σύντομες αναφορές:
• Στο ξενοδοχείο Molos Bay του Ομίλου στην Κίσαμο, που λειτουργεί και ως συμπληρωματικός πόλος, καθώς οι πελάτες καταναλώνουν και δοκιμάζουν γεύσεις, βιωματική διαδικασία η οποία λειτουργεί πιλοτικά για διατροφικές ιδέες και συνταγές.
• Στο εγχείρημα του «Λιοκάλυβου» στα Φαλάσαρνα, που συνδέει τον φυσικό χώρο με τη διατροφή και την ευεξία (place and well-being).
• Στο παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, σε έκταση 40.000 τετραγωνικών μέτρων, που είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και ντοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο, δηλαδή βασικά προϊόντα για κάθε ελληνικό νοικοκυριό.
Η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη αναφέρθηκε και στη νέα σχεδιαζόμενη επένδυση του Ομίλου, ως καινοτομική «δράση» στο σύμπλεγμα Τουρισμού – Πολιτισμού, επισημαίνοντας ότι στόχος της συγκεκριμένης επένδυσης είναι να γίνουν τα Φαλάσαρνα τουριστικός προορισμός που διαμορφώνεται σε εμπειρία, βασιζόμενος στην προβολή και την ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και στα πολιτιστικά δρώμενα, αξιοποιώντας, παράλληλα, τα ιστορικά ίχνη και μνημεία στον παραδοσιακό τρόπο ζωής. «Ένας προορισμός που παρέχει υψηλών προδιαγραφών εξυπηρέτηση φιλοξενίας συνδυάζοντάς αυτές τις προδιαγραφές με φυσικό – οικολογικό τρόπο αναψυχής», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ σημείωσε, ακόμα, ότι «το όραμά μας για την ωρίμανση της εταιρείας προς την κατεύθυνση του Ομίλου περιλαμβάνει:
• Τον διαχωρισμό (διάσπαση) δραστηριοτήτων (μεταποίηση, τουριστικές υπηρεσίες και πρωτογενή παραγωγή), επιλογή που υλοποιεί τη στρατηγική μας για την αποδοτικότερη χρήση διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, την εξειδίκευση του προϊοντικού αντικειμένου, τη βελτίωση του διοικητικού συντονισμού και την ενίσχυση της εταιρικής επωνυμίας.
• Τη διατήρηση της ηγετικής θέσης των πωλήσεων στην αγορά και την προαγωγή των εξαγωγών.
• Τη διατήρηση της αυθεντικής ποιότητας, που παραμένει αδιαπραγμάτευτη.
• Τη διατήρηση, ως κεντρικής αξίας, του σεβασμού στον καταναλωτή και στους συνεργάτες της εταιρείας.
• Την έμφαση στον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό και στη συντηρητικότητα σε βραχυχρόνιο επίπεδο.
• Την ανάλυση σεναρίων επιχειρηματικού κινδύνου (foresight), που αποτελεί ένα από τα επόμενα ζητούμενα.
• Την περαιτέρω ενίσχυση της εταιρικής διακυβέρνησης.
• Την υποστήριξη της προσωπικής βελτίωσης του προσωπικού.
• Την προετοιμασία της επόμενης γενιάς: η γνώση είναι η δύναμή τους, με ανεξαρτησία επιλογής, γιατί δεν υπάρχει επιτυχία χωρίς μια καλή διαδοχή.
• Τις εταιρικές συνεργασίες με αμοιβαία ωφέλεια.
• Τη συστηματικότερη παρακολούθηση του ανταγωνισμού και τη συμβολή στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».

Στην υψηλή διατροφική αξία του παξιμαδιού και στα ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα ποιοτικού ελέγχου, που αποτελούν μέγιστη προτεραιότητα για την εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ αναφέρθηκε η διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης, χημικός – τεχνολόγος Τροφίμων Χαρά Τσατσαρωνάκη.
Αρχικά, η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη σημείωσε ότι «είμαστε η πρώτη εταιρεία που έβαλε στην αγορά τα παξιμάδια, τόσο σε πανελλαδικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Και το κάναμε με τέτοιο τρόπο που ουσιαστικά υλοποιήσαμε, πολλά χρόνια πριν ακόμη ανακοινωθεί, τη μετέπειτα Ευρωπαϊκή Σύσταση Ανασύνθεσης Τροφίμων, παράγοντας, μεταξύ των άλλων, παξιμάδια με ελαιόλαδο, χωρίς αλάτι. Άλλωστε, “πυξίδα” της εταιρείας μας ήταν από την αρχή το ανθρώπινο σώμα, ο ανθρώπινος μεταβολισμός. Το σώμα έγινε το όργανο ανοιχτής καινοτομίας του “Μάννα”».
«Η εταιρεία μας, ως leader της ελληνικής και διεθνούς αγοράς στην κατηγορία των παξιμαδιών, είναι πιστοποιημένη με όλα τα διεθνή πιστοποιητικά ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων, όπως IFS, BRC, ISO, FSMA κ.ά. ενώ έχει ελεγχθεί και από τον αμερικανικό FDA. Παράλληλα, οι υπεύθυνοι κάθε σταδίου της παραγωγής παρακολουθούν την εξέλιξη των διαδικασιών και ελέγχουν την εφαρμογή του πρωτοκόλλου ποιότητας και ασφάλειας. Όσον αφορά τον έλεγχο πρώτων υλών, τελικών προϊόντων και υλικών συσκευασίας, στην εταιρεία μας υπάρχει εργαστήριο που διεξάγει χημικές και μικροβιακές αναλύσεις, καθώς και ρεολογικούς ελέγχους αλεύρων», υπογράμμισε η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη.
Η Διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ τόνισε ότι «τα παξιμάδια μας είναι μοναδικά επειδή είναι χειροποίητα». Όπως εξήγησε, «ένα πολύ μεγάλο μέρος της παραγωγής τους δεν εκτελείται από μηχανές, αλλά από ανθρώπινα χέρια. Δεν αποτελούν, δηλαδή, προϊόντα μαζικής παραγωγής. Αυτό, από μόνο του, τους προσθέτει ιδιαίτερη αξία, αλλά και χαρακτηριστικά ιδιαίτερη γεύση, εμφάνιση και υφή. Παράλληλα, έχουν υψηλή διατροφική αξία: Κυρίως τα παξιμάδια ολικής αλέσεως, ανήκουν στην κατηγορία εκείνων των προϊόντων που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά».
Η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη αναφέρθηκε και στους τρόπους με τους οποίους η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ διασφαλίζει τις αξίες του παξιμαδιού. Αυτοί είναι:
• Η διατήρηση του παραδοσιακού τρόπου παραγωγής του. «Συνεχίζουμε να παράγουμε τα παξιμάδια με τη μέθοδο της χειροποίητης επεξεργασίας και τον παραδοσιακό τρόπο ψησίματος. Η τεχνολογία παρεμβαίνει μόνο σε σημεία που είναι απαραίτητα για να επιτευχθεί ομογενοποίηση της ποιότητας».
• Η χρήση, πάντα, πρώτης ποιότητας μη επεξεργασμένων πρώτων υλών, χωρίς πρόσθετα και βελτιωτικά γεύσης. «Καταφέρνουμε έτσι να δίνουμε στον καταναλωτή μη επεξεργασμένα τελικά προϊόντα, υψηλής διατροφικής αξίας, με προστατευτικό ρόλο για τον ανθρώπινο οργανισμό».
Η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη τόνισε ότι «συγχρόνως, η επιλογή πρώτης ποιότητας μη επεξεργασμένων υλικών, δίνει στα παξιμάδια μας γευστικό πλεονέκτημα. Το μεγάλο ποσοστό αλεύρων ολικής άλεσης που περιέχονται στις συνταγές μας (το κριθάρι, το πίτουρο του σιταριού, η σίκαλη), και το κρητικό ελαιόλαδο, τους δίνουν μοναδική γεύση και νοστιμιά. Τα παξιμάδια μας μπορούν να καταναλωθούν άριστα, και ως συνοδευτικά στα γεύματά μας μέσα στην ημέρα, επειδή έχουν την ιδιότητα να μη σκεπάζουν τη γεύση του φαγητού που συνοδεύουν, αλλά αντίθετα να την αναδεικνύουν και να την ενισχύουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Κρίθινο και το Λαδιού Χωρίς Αλάτι. Τα συγκεκριμένα προϊόντα, αν και απαλλαγμένα από τη βασική αρτιματική ύλη, το αλάτι, παραμένουν ιδιαίτερα νόστιμα. Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι όλα τα παξιμάδια, ακόμα και τα συμβατικά, είναι χαμηλότερα σε αλάτι, απ’ ό,τι έχει αντίστοιχα ένα άλλο συμβατικό αρτοσκεύασμα. Για παράδειγμα, μια μερίδα ενός παξιμαδιού έχει τη μισή ποσότητα αλατιού απ’ ό,τι έχει μια μερίδα ψωμί, όταν αυτό υπολογιστεί σε πραγματική ισοδυναμία βάρους (χωρίς το νερό που περιέχει το ψωμί)».
«Τρεις γενιές πίσω, και ερχόμενη στο σήμερα, η οικογένειά μας, με κίνητρα την αγάπη, το μεράκι και το πάθος για δημιουργία, συνεχίζει να παράγει προϊόντα που “κουβαλάνε” μέσα τους τις αξίες της κρητικής διατροφής και παράδοσης», κατέληξε η κ. Χαρά Τσατσαρωνάκη.

Στην οικονομική στρατηγική της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ ο οικονομικός διευθυντής Παναγιώτης Σταθόπουλος, τονίζοντας ότι στόχος είναι να διατηρείται διαρκώς σε πολύ υψηλά επίπεδα η ποιότητα των προϊόντων και ταυτόχρονα οι τιμές να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές στο ράφι για τους καταναλωτές, που τιμούν με την εμπιστοσύνη τους την εταιρεία εδώ και δεκαετίες.
«Αντιλαμβανόμενοι νωρίς την πληθωριστική τάση, καταφέραμε να κλείσουμε νωρίς συμβόλαια υψηλής ποσότητας πρώτων υλών για την επίτευξη καλύτερων τιμών, ενώ αντίστοιχες συμφωνίες έγιναν στο πλαίσιο των μεταφορών με συνεχή διαπραγμάτευση των καλύτερων δυνατών τιμών για να ελαχιστοποιηθεί τυχόν επιβάρυνση, με παράλληλα συγκράτηση των λοιπών γενικών εξόδων, μέσα από τη συνεχή παρακολούθηση, με στόχο τη χρηστή διοίκηση. Όλα αυτά, με την ταυτόχρονη απορρόφηση του μεγαλύτερου μεριδίου αυξήσεων σε κατηγορίες που ήταν αναπόφευκτες (υγρά καύσιμα, ενέργεια κ.λπ.) οδήγησαν στην πολιτική χαμηλών αυξήσεων στις τελικές τιμές των παραγόμενων προϊόντων», επισήμανε ο κ. Σταθόπουλος.
Βούληση της εταιρείας είναι να παράγει την καλύτερη ποιότητα προϊόντων -γεγονός αδιαπραγμάτευτο- στην καλύτερη δυνατή τιμή για τον καταναλωτή», πρόσθεσε ο κ. Σταθόπουλος.
Σημείωσε, δε, ότι «σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι η έλλειψη δανεισμού καθώς όλες οι επενδύσεις γίνονται με ίδια κεφάλαια. Η επανεπένδυση των εταιρικών κερδών στην ίδια την επιχείρηση αποτελεί βασική στρατηγική των μετόχων, η οποία αποδεικνύει και στηρίζει το όραμά τους για αειφόρο ανάπτυξη», υπογράμμισε ο κ. Σταθόπουλος, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στο προσωπικό, λέγοντας ότι «η εταιρεία ενδιαφέρεται και ξεχωριστά για τις ανάγκες κάθε εργαζόμενου, προσφέροντας την αντίστοιχη βοήθεια».

Τα προϊόντα της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχουν σταθερά την πρώτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών επισήμανε ο διευθυντής Πωλήσεων Θανάσης Τσακαρδάνος, παρουσιάζοντας τα επίσημα στοιχεία της Nielsen για το 2023. Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία, η εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ έχει το υψηλότερο μερίδιο αξίας στα branded προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού με 38%. Ταυτόχρονα, διατηρεί την πρώτη θέση στις υποκατηγορίες: χωρίς αλάτι (46%), ελαιολάδου (46%), σίκαλης (32%), κριθαρένια (28%), κριθαροκουλούρες (24%) και τη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία χαρούπι (20%).
Ο κ. Τσακαρδάνος τόνισε ότι η εταιρεία παράγει στις εγκαταστάσεις της, μέσα από 4 γραμμές παραγωγής, περισσότερους από 80 κωδικούς σε 5 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, τα οποία διοχετεύει στην αγορά μέσω των δύο Κέντρων Διανομής της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα, αναφέρθηκε σε ζητήματα ποιότητας και καινοτομίας, λέγοντας πως «είναι πάντα ψηλά σε ό,τι κάνουμε. Τολμήσαμε να βάλουμε το παξιμάδι σε σακούλα zipp με day pack κλείσιμο, όπως τολμήσαμε να κάνουμε το παξιμάδι πιο γευστικό από ποτέ με τη νέα σειρά “δαγκωτό”, σε 4 μοναδικές γεύσεις. Με τη χρήση αγνών υλικών (αλεύρι, ελαιόλαδο, ελιές, ντομάτες, πιπεριές, γραβιέρα), η εταιρεία δημιούργησε μπουκέτα γεύσεων και χρωμάτων, με ξεχωριστή γεύση και τραγανή υφή. Πρόκειται για μια σειρά προϊόντων που καταναλώνονται ως σνακ μέσα στην ημέρα», σημείωσε ο κ. Τσακαρδάνος.