Ειδήσεις
Home / Top Slider / Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Ανάπτυξη εξαγωγών σε Ασία και Αφρική – Τί αναμένει από την Bacardi

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Ανάπτυξη εξαγωγών σε Ασία και Αφρική – Τί αναμένει από την Bacardi

Ανάπτυξη εξαγωγών, νέες συνεργασίες, προσαρμοστικότητα και ευελιξία, με την στήριξη της μητρικής εταιρείας, περιλαμβάνει η στρατηγική που ακολουθεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για να διαχειριστεί τις επιπτώσεις της πανδημίας.

«Αυτή τη στιγμή η εικόνα μας είναι ότι δεδομένων των συνθηκών τα έχουμε πάει καλά. Ενισχύσαμε τις εξαγωγές μας. Παρόλη τη δυσκολία σε όλον τον κόσμο η ΑΖ θα έχει αναπτύξει τις εξαγωγές της στο 5% σε σχέση με το 2019. Είναι ένα μικρό θαύμα λόγω και της στήριξης από τη μητρικής, μας έδωσε δυνατότητα να στείλουμε προϊόν σε άλλες χώρες για πρώτη φορά και θεωρούμε ότι θα συνεχιστεί το 2021. Οι εξαγωγές θα γίνουν σε αγορές της Αφρικής και σε μια μεγάλη χώρα της Ασίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο πλαίσιο χθεσινής διαδικτυακής συνέντευξης.

Μάλιστα πλέον για φέτος οι εξαγωγές έφτασαν το το 10% ως ποσοστό επί του συνολικού τζίρου ενώ αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών ώστε η συμμετοχή τους στον τζίρο του 2021 να προσεγγίσει ποσοστά έως 15% το 2021. Σημειώνεται ότι η εικόνα από την εγχώρια αγορά μπίρας παραπέμπει σε μια πτώση της τάξεως του 25%, ωστόσο όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρίας με την ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά ο τζίρος της Αθηναϊκής καταγράφει μικρότερες απώλειες.

Σε ό,τι αφορά τον επενδυτικό σχεδιασμό, που για την τριετία 2019-2021 ανέρχεται σε 46 εκατ. ευρώ, όπως επεσήμανε ο κ. Δανιηλίδης το πλάνο επενδύσεων κρατήθηκε στο ακέραιο για θέματα ασφάλειας, κτηρίων και παραγωγικών δράσεων, ωστόσο έγιναν κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις προσαρμογής σε εμπορικές επενδύσεις, οι οποίες μπορούν να γίνουν αργότερα όταν η αγορά επανέλθει στα επίπεδα του 2019.

Σημαντικό σημείο για την ικανοποιητική εικόνα φέτος έπαιξε και η εξοικονόμηση πόρων. «Προσπαθούμε να τετραγωνίσουμε τον κύκλο για τις θέσεις απασχόλησης για να μην αναγκαστούμε να λάβουμε δύσκολες αποφάσεις» τόνισε και ανέφερε ότι δεν υπήρξε σκέψη ούτε για περικοπές μισθών ούτε για αλλαγή ρότας στο μεγάλο πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας που εφαρμόζει για το κριθάρι, όπου μάλιστα η παραγωγή ήταν αυξημένη. «Από το συμβόλαιο καλυπτόμασταν να μην αγοράσουμε την ποσότητα όλη. Δεν το κάναμε. Σε συνεννόηση με αγρότες και συγκεντρωτές και με βοήθεια εταιριών εξωτερικού απορροφήσαμε τεράστιες ποσότητες, πολύ περισσότερες από αυτές που θα μπορούσαμε δεν απορροφήσουμε. Έγινε όμως προσπάθεια να μας δυσφημίσουν παρουσιάζοντας μια άλλη εικόνα. Είναι λυπηρό για να κερδίσει κάποιο ένα 0,5 μερίδιο να κάνει όλα αυτά» τόνισε με νόημα ο κ. Δανηιλίδης.

Πάντως, ο ίδιος εκτίμησε ότι η επιστροφή της αγοράς στα επίπεδα προ πανδημίας δεν αναμένεται το 2021, αλλά από το 2022.

 

Η συνεργασία με την Bacardi

Σημαντική πάντως τομή για την εταιρία αποτελεί η επικείμενη έναρξη από την 1η Απριλίου 2021 της νέας συνεργασίας πενταετούς διάρκειας, με τη Bacardi. Όπως σημείωσε ο γενικός διευθυντής της εμβληματικής εταιρείας αλκοολούχων Κωνσταντίνος Κουβαράς, επιδιώκεται ενδυνάμωση του εγχώριου μεριδίου με αιχμή τους premium κωδικούς. Σημειώνεται ότι η Bacardi εμφανίζει εγχώριες πωλήσεις της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ (χρήση 2019) και μερίδιο αγοράς της τάξεως του 11%-12% σε όγκο, επίδοση που την κατατάσσει στην τρίτη θέση της κατηγορίας.

Από την πλευρά του ο κ. Δανιηλίδης, σε σχέση με το βήμα που έγινε και είναι εκτός «ατζέντας» των δραστηριοτήτων της μητρικής αλλά και καινοτόμο για όλο τον Όμιλο Heneiken σημείωσε ότι εναρμονίζεται με τη στρατηγική απόφαση της εταιρείας να διευρύνει το portfolio της πέρα από την κατηγορία της μπίρας και αναμένεται να ενισχύσει την εικόνα των εσόδων Ωστόσο, όπως ο ίδιος επισήμανε, η εν λόγω κίνηση της Αθηναϊκής δεν σηματοδοτεί τη διάθεση της εταιρείας να προχωρήσει σε αντίστοιχες κινήσεις διεκδίκησης της διανομής άλλων προϊόντων. «Έχουμε στρατηγικά επιλέξει πριν από 2 χρόνια την κατεύθυνση να ανοίξουμε με προσεκτικό τρόπο το portfolio. Ξεκινήσαμε με τον νερό και το μηλίτη αλλά αυτές οι κατηγορίες έχουν ταβάνι. Μας ενδιαφέρει να είμαστε όσο πιο κοντά στον καταναλωτή. Είχαμε πει ότι αν είχαμε κάτι με υπεραξία θα το κάναμε. Ήλθε η στιγμή» υπογράμμισε ο επικεφαλής της ΑΖ και συμπλήρωσε: «Δεν έχουνε κανένα πλάνο για εξαγορά ή διείσδυση στο αναψυκτικό. Έχουμε στόχο την ανάπτυξη της μπύρας, να δώσουμε στα προϊόντα της Baccardi της θέση που τους αξίζει, να στηρίξουμε το μηλίτη και να δώσουμε τη σκληρή μάχη στο νερό. Εάν υπάρχει μια ανάγκη κοντά στο χώρο μας θα το δούμε. Είπαμε όμως ότι δε θέλουμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί» ανέφερε σημειώνοντας όμως ότι πλέον «στεγανά» δεν υπάρχουν. «Οι εταιρίες με τα ποτά για σωστούς λόγους εισδύουν στην μπύρα. Δεν υπάρχει άβατο. Όλοι μας μπορούμε να κάνουμε αντίστοιχα πράγματα, υπάρχει αυτή η δυναμική» κατέληξε ο κ. Δανηιλίδης.