Επενδύσεις της τάξης των 43 εκατ. ευρώ θα υλοποιήσει μέχρι το τέλος του 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία σήμερα συμπλήρωσε 56 χρόνια λειτουργίας στην ελληνική αγορά.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, σήμερα σε εκπροσώπους των ΜΜΕ, που βρέθηκαν στη νέα μονάδα παραγωγής μηλίτη στο εργοστάσιο της Πάτρας, το νέο επενδυτικό σχέδιο αφορά αναβαθμίσεις των γραμμών παραγωγής, logistics, υποδομών ενέργειας (όπου δίνεται έμφαση στις ΑΠΕ και την παραγωγή), όπως και την προώθηση στην αγορά καινοτόμων προϊόντων. Ο ίδιος ανέφερε ότι «τα τελευταία εννέα χρόνια, δηλαδή μέσα στην περίοδο της κρίσης, επενδύσαμε στην Ελλάδα πάνω από 150 εκατ. ευρώ, σε μια περίοδο που ο τζίρος και τα κέρδη βρέθηκαν υπό μεγάλη πίεση ενώ δεν εθίγησαν καθόλου τα εργασιακά δικαιώματα».
Με αφορμή το μηλίτη, φιλοδοξία είναι να παραχθεί ένα προϊόν που θα αντικαταστήσει εισαγωγές. «Αφήνουμε αποτύπωμα στην εγχώρια παραγωγή. Χαρακτηριστικό είναι ότι καλύπτουμε τις ανάγκες μας 100% σε βύνη από καλλιέργεια κριθαριού σε σε 200 χιλιάδες στρέμματα. Μάλιστα έχουμε καταφέρει να βελτιώσουμε την στρεμματική απόδοση κατά 14%. Το ίδιο μοντέλο ακολουθούμε και στα υλικά συσκευασίας» τόνισε και υπογράμμισε ότι μέσα από το μηλίτη αναδεικνύεται μια αλυσίδα αξίας για την ελληνική οικονομία. Συνεργαστήκαμε με την εταιρεία «Αδελφοί Χριστοδούλου» να μας παρέχει χυμό μήλου και έτσι πιστοποιήθηκε ως διεθνής προμηθευτής του ομίλου Heineken. Πλέον είναι ένα παράδειγμα το πως η ελληνική οικονομία μπορεί να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία» τόνισε ο CEΟ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Σημειώνεται ότι εδώ και λίγους μήνες η πρώτη γραμμή παραγωγής μηλίτη στη χώρα μας ξεκίνησε τη λειτουργία της στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα. Έτσι, οι ετικέτες Μηλοκλέφτης και Strongbow θα παράγονται πλέον στην Ελλάδα από 100% ελληνικές πρώτες ύλες, με ποσοστό μάλιστα χυμού μεγαλύτερο από ό,τι στη διεθνή αγορά, λόγω νομοθεσίας, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να έχει στόχο για το 2019 την παραγωγή 3 εκατομμυρίων λίτρων μηλίτη. Η σημαντική αυτή επένδυση, σύμφωνα με την εταιρία, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από €2 εκατ. επιπλέον προστιθέμενη αξία για τη χώρα, καθώς και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες).
Όπως αναφέρθηκε η παραγωγή μηλίτη στην Ελλάδα ήταν μία από τις βασικές προτεραιότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τα τελευταία χρόνια. Έτσι, μόλις ολοκληρώθηκε η νομοθετική αναθεώρηση που επέτρεψε στα ζυθοποιεία της χώρας την παραγωγή μηλίτη, η εταιρία προχώρησε άμεσα σε επένδυση €1,5 εκατ. στο εργοστάσιο της Πάτρας, με αποτέλεσμα σε 10 μόλις μήνες οι Έλληνες καταναλωτές να μπορούν πλέον να απολαμβάνουν μηλίτη που παράγεται στη χώρα μας. Η δυναμικότητα παραγωγής της μονάδας είναι 6,5 εκατ. λίτρα ετησίως και μπορεί εύκολα να διπλασιαστεί, όπως αναφέρθηκε.
Ο μηλίτης είναι ένα αλκοολούχο ποτό που προκύπτει από την αλκοολική ζύμωση χυμού μήλου και είναι πολύ διαδεδομένος ήδη σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Για την Ελλάδα αποτελεί μία σχετικά νέα κατηγορία η οποία όμως γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παράγει πλέον τις ετικέτες Μηλοκλέφτης, Strongbow Gold Apple και Strongbow Red Berries, στο εργοστάσιο της στην Πάτρα, το οποίο, με σχεδόν 35 χρόνια λειτουργίας και 260 εργαζόμενους, αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρίας. Συνολικά κάθε χρόνο παράγονται εκεί 150 προϊοντικοί κωδικοί και 1.400.000 εκατόλιτρα μπίρας, εκ των οποίων περίπου τα 90.000 εξάγονται.
Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά μπύρας, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η χρονιά ξεκίνησε διστακτικά με πτώση όπως φαίνεται στο 5% με βάση τη ζέστη αγορά. «Ίσως η πτώση να είναι στη κρύα αγορά λίγο πιο μεγάλη λόγω του καιρού» συμπλήρωσε τονζίοντας ωστόσο ότι υπάρχει αισιοδοξία για το β’ εξάμηνο.
Όσον αφορά τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, αναφέρθηκε ότι γίνονται ενέργειες στο πλαίσιο της παγκόσμιας δέσμευσης της Heineken, μέχρι το 2030 το 70% του ενεργειακού της αποτυπώματος να είναι «πράσινο». Ωστόσο τονίστηκε ότι αυτή τη στιγμή το δίκτυο της ευρύτερης περιοχής δεν μπορεί να απορροφήσει «πράσινη» ενέργεια, γιατί είναι κορεσμένο.