Οριακή αύξηση 0,1% εμφάνισαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca Cola Hellenic στο γ΄ τρίμηνο, και διαμορφώθηκαν στα 148,2 εκατ. ευρώ έναντι των 148,1 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του προηγουμένου έτους.
Tα καθαρά έσοδα από πωλήσεις υποχώρησαν 5,3% στα 1,817 δισ. ευρώ έναντι των 1,918 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο, ενώ ο όγκος των πωλήσεων σημείωσε πτώση 4,8% στα 547,6 εκατ. κιβώτια έναντι των 575 εκατ. κιβωτίων το 2013.
Στο εννεάμηνο, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη σημείωσαν πτώση 4,6% και διαμορφώθηκαν στα 247 εκατ. ευρώ έναντι των 258,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σημείωσαν πτώση 5,6% και διαμορφώθηκαν στα 5 δισ. ευρώ έναντι των 5,299 δισ. ευρώ. Ο όγκος πωλήσεις σημείωσε πτώση 3,9% στα 1,517 δισ. κιβώτια από τα 1,579 δισ. κιβώτια.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση ή διατήρηση του μεριδίου αγοράς σε όγκο και αξία σε 15 αγορές στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και σε 10 αγορές στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών.
Ακόμη, επιτάχυνση του ρυθμού πτώσης του όγκου πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στις αναπτυγμένες αγορές και την εφαρμογή της στρατηγικής βελτίωσης της προστιθέμενης αξίας του όγκου πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Στην ανακοίνωση της εταιρείας γίνεται λόγο για διατήρηση της ισχυρής αύξησης των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση – ενισχυμένα κατά 3% στη διάρκεια του τριμήνου – κυρίως ως αποτέλεσμα της βελτίωσης του μείγματος συσκευασίας μέσω της επιτυχημένης υλοποίησης των πρωτοβουλιών για αύξηση των εσόδων και την προσαρμογή των τιμών που έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στο έτος.
Επισημαίνεται ακόμη ότι οι πρωτοβουλίες μας για περιορισμό των δαπανών οδήγησαν σε μείωση κατά 30 μονάδες βάσης των λειτουργικών εξόδων ως ποσοστού επί των καθαρών εσόδων, ενώ βελτιώθηκε το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών στη διάρκεια του τριμήνου και του εννεαμήνου κυρίως εξαιτίας των πρωτοβουλιών αύξησης των εσόδων, της μείωσης του κόστους των πρώτων υλών και των χαμηλότερων λειτουργικών εξόδων.
Δημιουργήθηκαν τέλος ισχυρές καθαρές ταμειακές ροές με συνεχιζόμενη μείωση του υπολοίπου του κεφαλαίου κίνησης.
Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, δήλωσε:
«Παρά το γεγονός ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού επηρέασαν τους όγκους πωλήσεων σε πολλές από τις αγορές μας, είμαστε ικανοποιημένοι από την κερδοφορία που σημειώθηκε στη διάρκεια του τριμήνου. Χάρη στην άριστη εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, καταγράφηκε περαιτέρω αύξηση των καθαρών κερδών από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, γεγονός το οποίο, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη βελτίωση στην αποδοτικότητα και το χαμηλό κόστος πρώτων υλών, οδήγησε στη βελτίωση του περιθωρίου των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών.
Αναμένουμε οι αγορές να παραμείνουν δύσκολες για το υπόλοιπο του έτους. Θα εστιάσουμε στις πρωτοβουλίες αύξησης των εσόδων, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη την προσιτότητα των τιμών των προϊόντων μας. Με βάση αυτή τη στρατηγική, αλλά και σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες μας για την περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας και τη δημιουργία ισχυρών καθαρών ταμειακών ροών, συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι οι ετήσιες επιδόσεις θα είναι σύμφωνες με τις προσδοκίες μας ».