Με την συμμετοχή των 100 μεγαλύτερων επιχειρηματιών του κλάδου, προμηθευτών, εκπροσώπων από τον ΕΦΕΤ, τραπεζικών στελεχών και εκπροσώπων των ΜΜΕ, πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία «Μέγας Γύρος» το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο Διαχείρισης Γύρου.
Βασικός άξονας του συνέδριου ήταν η ασφαλής διαχείριση του Γύρου και η ανάπτυξη του κλάδου. To συνέδριο ξεκίνησε με έναν σύντομο χαιρετισμό του Διευθύνοντα Σύμβουλου της Μέγας Γύρος, κ. Νικόλαου Λούστα, ο οποίος αναφέρθηκε επιγραμματικά στα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον. Την σκυτάλη πήρε ο Διευθυντής Πωλήσεων, κ. Αντώνης Χατζηδιαμαντής, που με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων της εταιρείας, έκανε μια σύντομη παρουσίαση της εξέλιξής της, παραγωγικά, γεωγραφικά και εμπορικά, δείχνοντας παράλληλα και την δυναμική του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάσθηκαν για την χρήση του αλουμινίου στην διατροφή μας, από τον δόκτωρ και ανεξάρτητο συνεργάτη κ. Λεωνίδα Κυριαζή. Εξηγώντας πως μια συνήθεια που είναι ενταγμένη στην καθημερινότητά μας, μπορεί να έχει τόσες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας.
Η Διευθυντήρια Ποιοτικού Ελέγχου, κυρία Κορίνα Μουμτζίδου υπογράμμισε την σημαντικότητα στο να τηρούνται τα συστήματα διασφάλισης ποιότητας στα καταστήματα έτσι ώστε να προσφέρεται στον καταναλωτή ένα ασφαλές και ποιοτικό προϊόν. Δίνοντας έτσι το έναυσμα για το κεντρικό θέμα του συνεδρίου, την έρευνα για την ορθή διαχείριση.
Η παρουσίαση της μελέτης έγινε από την Επίκουρη Καθηγήτρια, δόκτωρ Δήμητρα Χούχουλα, από το Ερευνητικό Εργαστήριο Ασφάλειας Τροφίμων και Ποτών της Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, ΤΕΙ Αθήνας. Μια έρευνα που διήρκησε ένα χρόνο και κατά την οποία μελετήθηκαν 50 υπερψυγμένοι γύροι από την Μέγας Γύρος αλλά και 50 νωποί από την αγορά, σε διάφορες παραλλαγές κιλών και συνθηκών διαχείρισης. Η έρευνα εστίασε στις μικροβιολογικές και θερμοκρασιακές μεταβολές κατά τη διάρκεια της έψησης του γύρου (νωπού και υπερψυγμένου) καθώς και στην μικροβιολογική κατάστασή του. Πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1000 μικροβιολογικές αναλύσεις, στις οποίες αναλύθηκαν τα μικροβιολογικά φόρτια σε διαφορετικές συνθήκες παρασκευής και έψησης.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στον υπερψυγμένο γύρο το εσωτερικό του παραμένει σε χαμηλές θερμοκρασίες για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που ψήνεται, ενώ ο νωπός παραμένει σε υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του, για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (από τις 8 ώρες, τις 7 βρίσκεται σε ζώνες υψηλού κινδύνου) που ψήνεται. Το αξιοσημείωτο είναι ότι την ώρα που ο φλοιός στο νωπό προϊόν βρίσκεται στους 85 βαθμούς και είναι έτοιμος προς σερβίρισμα, 8 χιλιοστά πιο μέσα το προϊόν βρίσκετε στους 45 βαθμούς.
«Τι και αν ο ψήστης/χειριστής κόψει μια μερίδα λίγο πιο χοντροκομμένη από ότι συνήθως που είναι 4-6 χιλιοστά;»
«Μπορεί ένας άνθρωπος να κόβει όλη μέρα με τον ίδιο ρυθμό;»
«Μπορεί να κόψει μια φορά λίγο πιο βαθιά και να προκαλέσει τροφική λοίμωξη, αφού το προϊόν μπορεί να φαίνεται ότι είναι έτοιμο, όμως δεν είναι;»
Με σεβασμό πάντα προς τον καταναλωτή η έρευνα αυτή, θέτοντας μεταξύ άλλων τα παραπάνω ερωτήματα, θέλησε να εξελίξει τον κλάδο δημιουργώντας έναν οδηγό ασφαλής διαχείρισης για ένα καλύτερο και γευστικότερο τελικό προϊόν.
Στην συνέχεια μίλησε η Διευθύντρια Marketing κυρία Πόπη Τρακάδα, που μαζί με τον chef Δημήτρη Σκαρμούτσο, Brand Αmbassador της εταιρείας, θέλησαν να παρουσιάσουν τις τάσεις της παγκόσμιας αγοράς, και την ανάγκη δημιουργίας προστιθέμενης αξία στο προϊόν, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στην εξέλιξη των καταστημάτων και των υψηλών υπηρεσιών που προσφέρονται πλέον από αυτά.
Κλείνοντας στην συζήτηση στο συνέδριο, οι επιχειρήσεις έθεσαν την ανάγκη στο να γίνει θεσμός αυτό το συνέδριο ώστε να προβάλλονται οι τάσεις και οι νέες πρακτικές της αγοράς.