Ειδήσεις
Home / Retail / Πτωτικά οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος στο 3ο τρίμηνο

Πτωτικά οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος στο 3ο τρίμηνο

Πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος και στο τρίτο εξάμηνο του 2018, αν και παρουσίασαν βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων στη χθεσινή της έκθεση για τα αποτελέσματα του γ’ τριμήνου 2018 η μητρική της ΑΒ Βασιλόπουλος, Koninklijke Ahold Delhaize.

Η εικόνα αυτή καταδεικνύει τις επιπτώσεις από την επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, υπό τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ). Επισημαίνεται ότι η ΑΒ είχε απορροφήσει μεγάλο μέρος των πελατών του συγκεκριμένου δικτύου. Προ ολίγων μηνών, ο πρώην CEO της ΑΒ, κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, είχε αναφέρει ότι από τους πελάτες του Μαρινόπουλου η ΑΒ πήρε το 40%, που μεταφράζεται σε τζίρο 200 εκατ. ευρώ, καθώς ο συνολικός τζίρος που μετακινήθηκε ήταν περί τα 550-600 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό η ΑΒ επιδιώκει να διατηρήσει τα 80 εκατ. ευρώ, όπως είχε αναφερθεί.

Στην οικονομική έκθεση δεν γίνεται ξεχωριστή αναφορά στα μεγέθη της ΑΒ, η οποία εντάσσεται στη γεωγραφική περιοχή Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όσον αφορά την δραστηριότητα του ομίλου.

Για την συγκεκριμένη περιφέρεια, αναφέρεται ότι οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,0% με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες φθάνοντας το € 1.473 εκατ. Η αύξηση των καθαρών πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο προέκυψε από συγκρίσιμη αύξηση πωλήσεων κατά 0,6% και την προσθήκη 123 καταστημάτων, εκ των οποίων τα περισσότερα ήταν convenience stores.

Ισχυρή ανάπτυξη καταγράφηκε σε Ρουμανία και Τσεχία. Ωστόσο στην Ελλάδα, η συγκρίσιμη ανάπυξη των πωλήσεων παρέμεινε αρνητική, αν και οι τάσεις στο τρίτο τρίμηνο βελτιώθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο. Βελτιωμένη εικόνα για την ελληνική αγορά αναμένει η διοίκηση του ομίλου για το τέταρτο τρίμηνο.

Το υποκείμενο λειτουργικό περιθώριο ήταν 3,7%, μειωμένο κατά 0,6% σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω των χαμηλότερων πωλήσεων στην Ελλάδα και το υψηλότερο κόστος εργασίας στην υπόλοιπη περιοχή.

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο, σατά 27% αυξήθηκαν τα κέρδη της Ahold Delhaize στο γ΄ τρίμηνο, υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Η ολλανδική εταιρεία εμφάνισε κέρδη 459 εκατ. ευρώ για την περίοδο, σε σχέση με τα 362 εκατ. ευρώ πριν από ένα χρόνο, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 15,78 δισ. ευρώ από τα 15,14 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο.

Οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις για τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 418 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές πωλήσεις αναμενόταν στα 15,51 δισ. ευρώ.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε το στόχο της για συνέργειες από τη συγχώνευση ύψους 240 εκατ. ευρώ το 2018, και δήλωσε πως είναι αισιόδοξη ότι θα πετύχει τον στόχο για τις μεικτές συνέργειες των 750 εκατ. ευρώ το 2019.

Η Ahold αναμένει ταμειακές ροές το 2018 στα 2 δισ. ευρώ τουλάχιστον, υψηλότερα από προηγούμενες εκτιμήσεις για 1,9 δισ. ευρώ, και κεφαλαιακές δαπάνες στα 1,8 δισ. ευρώ, σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση για 1,9 δισ. ευρώ.