Ειδήσεις
Home / Top Slider / Υπερδιπλάσια η αξία των brands της Unilever από αυτών της KraftHeinz

Υπερδιπλάσια η αξία των brands της Unilever από αυτών της KraftHeinz

Στα 42,9 δισ. δολάρια αποτιμάται η συνολική αξία του χαρτοφυλακίου προϊόντων της Unilever, περισσότερο από το διπλάσιο της αξίας του χαρτοφυλακίου της KraftHeinz, η οποία προσπάθησε πρόσφατα να την εξαγοράσει.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας –αποτίμησης που πραγματοποιεί η διεθνής εταιρεία συμβούλων και ερευνών, Brand Finance, η οποία αποτιμά την αξία χιλιάδων brands των μεγαλύτερων επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών σε παγκόσμια κλίμακα. Τα 50 brands τροφίμων με την μεγαλύτερη αξία στον κόσμο, περιλαμβάνονται στο Brand Finance Food 50.

Όπως αναφέρεται σχετικά, η Unilever είναι από τους κύριους εργοδότες στο Ηνωμένο Βασίλειο, γνωστή για την επιχειρηματική ηθική της και την επικέντρωσή της σε θέματα βιωσιμότητας και αειφόρου ανάπτυξης. Δεκάδες μάρκες της, όπως Marmite, Colmans και PG Tips, έχουν αναδειχθεί ως «εθνικός θησαυρός» στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έτσι, όταν η KraftHeinz (της οποίας το χαρτοφυλάκιο brands αποτιμάται μόνο σε 20,2 δισ. δολ.) υπέβαλε πρόταση εξαγοράς της, προκλήθηκε τεράστια έκπληξη. Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρεται, φαίνεται να επιβεβαιώνει την ευπάθεια των βρετανικών επιχειρήσεων ως αντικείμενο εξαγοράς από ξένους ανταγωνιστές, μετά την ψηφοφορία για το Brexit.

Σε ό,τι αφορά γενικότερα την φετινή παγκόσμια κατάταξη των brands τροφίμων ως προς την αξία, αναφέρεται ότι το τελευταίο έτος αποτέλεσε πρόκληση για τις μάρκες τροφίμων. Μάρκες με σημαντική παραγωγή ζαχαρωδών και σοκολατοειδών, αντιμετώπισαν τις περισσότερες δυσκολίες, λόγω των ανησυχιών περί υγιεινής διατροφής. Kraft, Hershey, Mars και Nestle έχασαν 4%, 10%, 14% και 17% της αξίας του εμπορικού σήματος τους, αυτό το έτος, αντίστοιχα. Η τάση αυτή όπως επισημαίνεται, είναι παγκόσμια.

Ο τομέας των γαλακτοκομικών παρουσιάζει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις από το σύνολο των τροφίμων. Ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα τροφίμων στη φετινή κατάταξη είναι η μεγαλύτερη μάρκα γαλακτοκομικών προϊόντων της Αυστραλίας, Devondale, με την αξία της να παρουσιάζει αύξηση 35% από πέρυσι, στα 1,5 δισ. δολ. Η ανάπτυξη του Devondale,  αποδίδεται στην αυξανόμενη ζήτηση για γαλακτοκομικά στη Νοτιοανατολική Ασία. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται και από την ανάπτυξη που γνωρίζει τι κινέζικο brand γαλακτοκομικών Yili, έχοντας σκαρφαλώσει στην 7η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, μετά και από την χορηγία στην Ολυμπιακή ομάδα της Κίνας. Το Yili αποτελεί πλέον το δεύτερο σε αξία (και ισχυρότερο) brand γαλακτοκομικών στον κόσμο.

Σημειώνεται ότι στις 3 πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης, παραμένουν σταθερά τα brands Nestle, Danone και Kellogg’s.