Σε κερδοφορία σε επίπεδο EBIT πέρασε ο όμιλος Vivartia το 2015, για πρώτη φορά μετά το 2009.
Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, οι πωλήσεις του ομίλου Vivartia το 2015 ανήλθαν στο ποσό των € 601,4 εκατ., καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 2,0% σε σύγκριση με το ποσό των € 589,6 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή χρήση. Οι πωλήσεις ανά λειτουργικό τομέα αναλύονται ως εξής: Γαλακτοκομικά: €304,5 εκατ., Κατεψυγμένα: €138,3 εκατ. και Εστίαση και Ψυχαγωγία: €165,0 εκατ. (συμπεριλαμβάνονται διεταιρικές πωλήσεις ύψους € 6,5 εκατ.).
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις του κλάδου γαλακτοκομικών του ομίλου Vivartia κατέγραψαν μείωση της τάξης του 3,4% σε σχέση με πέρυσι, ο κλάδος εστίασης του ομίλου Vivartia παρά τη σημαντική επίδραση της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1,2% ενώ ο κλάδος κατεψυγμένων παρουσίασε αύξηση επί συγκρίσιμων μεγεθών της τάξης του 14,2%.
Το EBITDA διαμορφώθηκε σε κέρδη €50,2 εκατ. σε σύγκριση με κέρδη €28,2 εκατ. της αντίστοιχης περυσινής χρήσης. Η βελτίωση αποδίδεται στην επίδραση των αποτελεσματικών παρεμβάσεων σε επίπεδο παραγωγικής βελτιστοποίησης και στη βελτίωση του κόστους πρώτων υλών. Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν καθοριστικά στη διεύρυνση του περιθωρίου EBITDA κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 8,3%.
Κατά το 2015, ο όμιλος Vivartia επέστρεψε σε κερδοφορία σε επίπεδο ΕΒΙΤ (κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων) για πρώτη φορά από το 2009 ύψους € 19,3 εκατ. έναντι ζημιών ύψους €1,7 εκατ. κατά τη χρήση 2014, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Οι ζημίες μετά φόρων για το 2015 διαμορφώθηκαν σε €22,1 εκατ. έναντι ζημιών €34,8 εκατ. κατά την αντίστοιχη χρήση του 2014, επηρεαζόμενες σε σημαντικό βαθμό και από την επιβάρυνση της αύξησης του φορολογικού συντελεστή στην Ελλάδα από 26% σε 29% (επιβάρυνση €8,7 εκατ. έναντι €0,4 εκατ. το 2014) και προβλέψεις – απομειώσεις ύψους €8,5εκατ.
Για το 2016 αναμένεται η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών του ομίλου, ενώ προτεραιότητα παραμένει η συνεχής βελτίωση των αποδόσεων των εταιρειών, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης τους στην αγορά, η καινοτομία και η ενίσχυση των εξαγωγικών τους δραστηριοτήτων, αναφέρει η Vivartia στην ανακοίνωσή της.
Περαιτέρω στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες οι οποίες διαμορφώθηκαν κυρίως κατά το 2ο εξάμηνο του 2015 (αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, capital controls κ.λπ.), καθώς επίσης και των δυσκολιών που καταγράφηκαν στον κλάδο του λιανεμπορίου (super markets κ.λπ.), ο όμιλος Vivartia διατήρησε την ηγετική του θέση στους κύριους τομείς δραστηριότητας τόσο στην αγορά του φρέσκου γάλακτος (μερίδιο αγοράς 32,3% το 2015) όσο και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών (μερίδιο αγοράς 64,7% το 2015), με το χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου να αποσπά για μία ακόμα χρονιά σημαντικές διακρίσεις.
Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη συνολική αγορά γάλακτος στην Ελλάδα το 2015 ενισχύθηκε στο 26,6% έναντι 26,0% το 2014. Παράλληλα, όλα τα σήματα του ομίλου εστίασης διατήρησαν την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά, παρά την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης νέων επιτυχημένων concepts και καινοτόμων προϊόντων, αναφέρεται στην ανακοίνωση.