Στην ετήσια έκθεση προόδου που δημοσίευσε στις 10 Σεπτεμβρίου 2017 η Διεθνής Συμμαχία για την Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοόλ (IARD) παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των δράσεων αυτοδέσμευσης της παγκόσμιας βιομηχανίας παραγωγής ζύθου, οίνου και αλκοολούχων ποτών κατά τα τρία πρώτα χρόνια εφαρμογής (2013-2016), καταδεικνύοντας την αποφασιστικότητα των κορυφαίων παγκοσμίως παραγωγών «να αποτελέσουν μέρος της λύσης», όπως αναφέρουν.
Εφαρμόζοντας 5 εθελοντικές δεσμεύσεις με επίκεντρο την προστασία των ανηλίκων από την κατανάλωση αλκοόλ, τη μείωση του φαινομένου της οδήγησης υπό την επίδραση αλκοόλ, την ενδυνάμωση του κώδικα δεοντολογίας που εφαρμόζεται στο marketing, την ενημέρωση των καταναλωτών και ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με υπευθυνότητα, καθώς και την κινητοποίηση της αλυσίδας διάθεσης του κλάδουσε υπεύθυνες πρακτικές, η βιομηχανία κατάφερε μεταξύ άλλων σε συνεργασία με ειδικευμένους κοινωνικούς φορείς:
▪ να προσεγγίσει συνολικά σχεδόν 11 εκ. ανήλικους μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων (+10% σε σχέση με το 2015).
▪ το 91% των συμβολαίων με διαφημιστικές εταιρείες να περιέχουν όρους για συμμόρφωση με τους κώδικες δεοντολογίας στη διαφήμιση ως προς την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ (+5% σε σχέση με το 2015).
▪ το 46% των εμπορικών σημάτων να φέρουν μηνύματα για υπεύθυνη κατανάλωση.
▪ να υλοποιήσει περισσότερες από 330 ενημερωτικές εκστρατείες για την υπεύθυνη κατανάλωση και ασφαλή οδήγηση σε 88 χώρες (με μέσο όρο 44 ανά εταιρεία σε σύγκριση με 43 το 2015), καθώς και
▪ να υποστηρίξει περισσότερες από 230 τοπικές πρωτοβουλίες για ενίσχυση των πρακτικών υπεύθυνης πώλησης στα σημεία διάθεσης, σε ποσοστό 65% του κλάδου παγκοσμίως.
Στην Ελλάδα, η εγχώρια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών πρωτοστατώντας στις συγκεκριμένες δεσμεύσεις, ίδρυσε το 2016 τη Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών(Responsibility Alliance). Επιδεικνύοντας υπευθυνότητα και επαγγελματισμό οι επιχειρήσεις εισαγωγής, παραγωγής και διάθεσης ποτών καθώς και εκπρόσωποι του λιανεμπορίου και της επιτόπιας κατανάλωσης με τη συνέργεια κοινωνικών φορέων, συμμετέχουν σε μια συντονισμένη προσπάθεια για την προαγωγή και διασφάλιση της υπεύθυνης διάθεσης, πώλησης και κατανάλωσης αλκοόλ. Στο έργο της Συμμαχίας συμπεριλαμβάνονται δράσεις για την προστασία των ανηλίκων, για το υπεύθυνο σερβίρισμα μέσα από την ενημέρωση & εκπαίδευση bartenders, ενημερωτικές εκστρατείες για την ασφαλή οδήγηση, καθώς και η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών για να γνωρίζεις πόσο ήπιες.
«Επιθυμούμε να συνεργαστούμε με άλλους για να προωθήσουμε μοντέλα συνεργασίας που επιφέρουν θετική αλλαγή στις κοινωνίες», δήλωσε ο πρόεδρος της IARD, Henry Ashworth. Πίσω από την πρωτοβουλία της ίδρυσης της IARD βρίσκονται 11 από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρείες ζύθου, οίνου & αλκοολούχων ποτών∙ οι Anheuser–BuschInBev, Diageo, Asahi Group Holdings, BacardiLimited, Beam Suntory, Brown–FormanCorporation, Carlsberg, Heineken, Kirin CompanyLimited, Molson Coors και Pernod Ricard.