Ειδήσεις
Home / Επιχειρησεις / To Μetaxa επαναπροσδιορίζει το έμβλημα του Σαλαμινομάχου με τον ΑΚΤΟ

To Μetaxa επαναπροσδιορίζει το έμβλημα του Σαλαμινομάχου με τον ΑΚΤΟ

Δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά την ιστορική μάχη της Σαλαμίνας, το 2020, o Οίκος Μεταξά, συνεργάζεται με τον ΑΚΤΟ και φέρνει στο φως μια νέα δημιουργική αφήγηση, επαναπροσδιορίζοντας το ιστορικό έμβλημα και το συμβολισμό που φέρει στο λογότυπο του.

Βλέποντας το ως μια εξαιρετική συγκυρία ο Οίκος Μεταξά δημιούργησε μία πλατφόρμα δημιουργικής έκφρασης, ώστε νέα χαρισματικά ταλέντα να παρουσιάσουν το έργο τους, ενθαρρύνοντας κι επιβραβεύοντας την καλλιτεχνική τους έκφραση.

Ένθερμος υποστηρικτής της ομαδικότητας ο Οίκος Μεταξά, συνεργάστηκε με τον AKTO, το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό όμιλο Τέχνης, Design & Media στην Ελλάδα, λανσάροντας έναν ιδιαίτερο διαγωνισμό: Σε μία ανοιχτή πρόσκληση, ζήτησε από τους φοιτητές και αποφοίτους της χρονιάς 2020 να προτείνουν τη δική τους ερμηνεία του Σαλαμινομάχου, προσεγγίζοντας το σύμβολο με βάση την ιστορία και τις αξίες που αντιπροσωπεύει, αποτυπώνοντας το δημιουργικά, με τα χαρακτηριστικά και την έμπνευση της δικής τους ματιάς.

Τα νεαρά ταλέντα του ΑΚΤΟ χρησιμοποιώντας γραφιστική, illustration, ψηφιακό κολάζ, επεξεργασία εικόνας και χαρακτική παρουσίασαν αυθεντικά, τολμηρά και στοχαστικά έργα.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους οι ανερχόμενοι καλλιτέχνες υπέβαλλαν τις δημιουργικές τους προτάσεις και στο τέλος του 2020 μέσα από ψηφιακή ψηφοφορία, αναδείχθηκαν 5 σπουδαστές, νικητές. Οι νικητές κέρδισαν από ένα συμβολικό χρηματικό έπαθλο και φυσικά την ευκαιρία να αναδείξουν διεθνώς το έργο τους μέσα από τον Οίκο Μεταξά.

Αυτή η πρωτοβουλία γίνεται ο επόμενος κρίκος στη διαρκή σχέση του METAXA με μία μεγάλη κι ενδιαφέρουσα λίστα καλλιτεχνών όπως ο Γιάννης Τσεκλένης τη δεκαετία του ’60 ή ο street artist Cacao Rocks μόλις την περασμένη χρονιά. Μετά από αρκετές ενσαρκώσεις του Σαλαμινομάχου, όπως στο εμβληματικό σχέδιο του γλύπτη Γιάννη Παρμακέλη το 1988, αυτή η συνεργασία με τον ΑΚΤΟ τιμήσει την πρωτοπόρα σκέψη νέων καλλιτεχνών της χώρας..

 

Οι πέντε νικητές

1ο  βραβείο, Γιώργος Κατσαρέλιας (απόφοιτος graphic design) @giorgos_kag:

“Η δημιουργία του έργου εμπνέεται σχεδιαστικά από τον μελανόμορφο ρυθμό (630-500 π.χ), τη ζωγραφική αγγείων που αποδίδει τα εικονιστικά μοτίβα με μαύρο χρώμα πάνω στην ανοιχτόχρωμη επιφάνεια του πηλού στην Αρχαία Ελλάδα. Στόχος μου, να εκμοντερνίσω την αισθητική τους τοποθετώντας την στο σήμερα. Στο πρώτο επίπεδο επικρατεί το στοιχείο του νερού με καμπυλωτά και κυκλικά σχήματα, ένα ψάρι και σχέδια που παραπέμπουν σε κύματα. Στο επόμενο επίπεδο κυριαρχεί η τριήρης με τα κουπιά της και το επιβλητικό της μάτι ενώ κεντρικά έχουμε τον Σαλαμινομάχος σε στιγμή επίθεσης και δεξιά ο προάγγελος της νίκης των Ελλήνων, η κουκουβάγια.”

2ο βραβείο, Αιμίλιος Κιλτσίκης (απόφοιτος sketch-comics-cartoon) @aimilioskiltsikis:

«Εμπνεύστηκα το κυκλικό μοτίβο των κυμάτων από τα εντυπωσιακά ψηφιδωτά που βρέθηκαν στο Σπίτι των Δελφινιών, στο ιερό νησί της Δήλου. Σκέφτηκα πως τα κύματα που περιβάλλουν το κύριο θέμα ταιριάζουν απόλυτα στο στρογγυλό σχήμα του λογότυπου. Εστίασα επίσης στο γεγονός ότι το μοτίβο ακολουθεί την αριστερόστροφη κατεύθυνση του καπακιού, καθώς αυτό ξεβιδώνεται. Για την κεντρική εικόνα σκίτσαρα το στρατιώτη, ο οποίος απεικονίζεται στραμμένος μπροστά και με τα χέρια ανοιχτά, για να τονίσω τη δόξα και το μεγαλείο των πολεμιστών. Τέλος έβαλα τον ήλιο πίσω από τον στρατιώτη για να υπογραμμίσω τη συναισθηματική κατάσταση του νικητή..”

 

3ο βραβείο , Μαρία Γιάννη (απόφοιτος graphic design) @maryjohn28:

“Τρία είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το λογότυπο της εταιρείας METAXA, τα οποία αποτέλεσαν και τη βάση της έμπνευσής μου: Ο Σαλαμινομάχος, η τριήρης και το πτηνό της σοφίας, η γλαυξ. Με τη μέθοδο του κολλάζ ανέπτυξα την εικαστική μου πρόταση που παραπέμπει σε ιστορικές μνήμες, εικονογραφώντας μορφές αναγνωρίσιμες και διαχρονικές. «Δανείζομαι» φωτογραφία (λεπτομέρεια) από το μνημείο που αναφέρεται στη ναυμαχία (Σαλαμίνα – Τύμβος , γλύπτης : Αχχιλέας Βασιλείου, 2005). Ο Σαλαμινομάχος απεικονίζεται κατοπτρικά (πάνω – κάτω) και είναι η κυρίαρχη μορφή που μαζί με το σκαρί της τριήρους αποτελεί ένα «σώμα». Ο κύκλος που περιέχει την κουκουβάγια – την οποία δείχνω σε πτήση – δηλώνει τον δρόμο για το μέλλον.

4ο βραβείο, Γιάννης Τουρνόγλου (απόφοιτος graphic design) @ytournoglou:

“Επικεντρώθηκα στο να πλάσω μία ιστορία μέσω της εικόνας, η οποία εστιάζει στα στοιχεία του λογοτύπου του οίκου METAXA. Ο Σαλαμινομάχος μπαίνει στο κέντρο της εικόνας, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία (πλοίο, κουκουβάγια), αποκτούν δευτερεύοντα ρόλο στην εικόνα μου.”

5ο βραβείο, Μαρία Καλαμπαλίκα (απόφοιτος sketch-comics-cartoon) @marykalart:

«Η ιδέα πίσω από το έργο αυτό ήταν να ζωντανέψει το έμβλημα του METAXA ινσταλάσσοντας τη δράση στα στοιχεία του. Έτσι, τα κύματα συντρίβονται στην τριήρη, ο Σαλαμινομάχος βρίσκεται σε κίνηση και οι κουκουβάγιες πετούν στον αέρα. Μία από αυτές επιχειρεί να ξεφύγει από το πλαίσιο του λογότυπου και της ίδιας της σελίδας, πετώντας προς εμάς, πάνω από το λογότυπο, συμβολίζοντας το ταξίδι και την εξερεύνηση που συνδέονται στενά με το METAXA.”

 

Η επιτροπή

Μία ξεχωριστή ομάδα επαγγελματιών, ειδικοί ο καθένας στον τομέα του, κλήθηκε από τον Οίκο Μεταξά για να προσφέρει την πολύτιμη καλλιτεχνική της ματιά, συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο στη διαδικασία εκτίμησης των έργων. Από το δημοσιογραφικό χώρο οι Μίνα Μπιράκου, content director της 24 media, ο Χρήστος Χατζηϊωάννου, director of brand experience της 24 media, o Κίμωνας Φραγκάκης, εκδότης του Andro.gr, καθώς και o Φώτης Βαλλάτος, travel editor στο περιοδικό Blue. Τη συναρπαστική ομάδα συμπλήρωσαν εξαιρετικοί καλλιτέχνες όπως ο Cacao Rocks, ο σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης κ.ά. που πρόσφεραν απλόχερα την κριτική τους ματιά εμπλουτίζοντας το διαγωνισμό με πολύτιμες γνώσεις.

 

Σχετικά με τον Οίκο Μεταξά

Από το 1888, ο Οίκος Μεταξά βρίσκεται σε ένα δημιουργικό ταξίδι για να προσφέρει ένα μοναδικό κεχριμπαρένιο ποτό. Γευθείτε τη μοναδική εμπειρία των Μοσχάτων της Σάμου, των παλαιών αποσταγμάτων κρασιού και των βοτάνων της Μεσογείου, για μια έντονη  γευστική απαλότητα. Από το 2000, ο Οίκος Μεταξά είναι υπερήφανο μέλος του ομίλου Rémy Cointreau. Σήμερα, το ΜΕΤΑΧΑ κατέχει σημαντική θέση ανάμεσα στα ποιοτικά amber spirits παγκοσμίως, επεκτείνοντας την παρουσία του σε όλο τον κόσμο. Ο Οίκος Μεταξά εξάγει σε περισσότερες από 40 χώρες παγκοσμίως ( IWSR, 2019). To METAXA είναι Νο 1 Grape Brandy και No 11 εισαγόμενο Brown Spirit σε αξία στην Ευρώπη (IWSR 2019). ΜΕΤΑXΑ. Don’t drink it, explore it.

Σχετικά με την Β.Σ. Καρούλιας

Η Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες οίνων και αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα. Η εταιρεία διαθέτει μια μακρά ιστορία και εμπειρία πολλών δεκαετιών στο χώρο. Μία σειρά από σημαντικές επιχειρηματικές κινήσεις της έχουν εξασφαλίσει μία σταθερή πορεία συνεχούς ανάπτυξης, που ιδιαίτερα μέσα στα τελευταία 15 χρόνια την έχουν αναδείξει σε έναν από τους ηγέτες της αγοράς οίνων, μπύρας, αλκοολούχων ποτών και πρόσφατα και ροφημάτων, χυμών και αναψυκτικών, στη χώρα μας. Διαχρονικός στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρει, με υπεύθυνο τρόπο, μια ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων που διακρίνονται για την ποιότητά τους και χαρίζουν απόλαυση όλη τη μέρα, κάθε μέρα της εβδομάδας. Ανάμεσα στα διεθνή σήματα που σήμερα διακινεί  η Β.Σ.ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων τα: METAXA, Stolichnaya, Remy Martin, Cointreau, NOS, Raven Rare, Cutty Sark, Label 5,  Ocho Tequila, Jagermeister, Glenmoray, Mount Gay Rum, Βlue Beetle Gin, Artesano Rum, The Botanist Gin, Bruichladdich κ.α.  Επίσης το τσίπουρο και το απόσταγμα σταφυλιού Τσιλιλή, το Ούζο 12, το ούζο Πιτσιλαδή και το ούζο Καζανιστό Στουπάκη, τα λικέρ μαστίχας Ομηρικό,  καθώς και μια σειρά από κορυφαίους ελληνικούς οίνους των κτημάτων Κυρ-Γιάννη, Αβαντίς, Ζαφειράκη, Μπαραφάκα, Γαβαλά, Nτουράκη, Χατζηγεωργίου, Ορεάλιος Γη, οι μπύρες Bud, Stella Artois, Corona, Septem, Estrella Damm, Peroni, Pilsner Urquell, Paulaner κ.α , οι καφέδες Cortese και Dalmayr κ.α. Τα premium mixers Fever Tree, ΟΖ, οι φυσικοί χυμοί Λακωνία και τα ice teas Υamas.