Ειδήσεις
Home / Top Slider / Tetra Pak: 9 στους 10 Ελληνες ζητούν προϊόντα υγιεινής διατροφής

Tetra Pak: 9 στους 10 Ελληνες ζητούν προϊόντα υγιεινής διατροφής

Eννέα στους δέκα Έλληνες καταναλωτές δείχνουν ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, ενώ προτιμούν συσκευασίες που αναγράφουν τον τόπο προέλευσης του προϊόντος και είναι φιλικές προς το περιβάλλον.

Σημαντικό κομμάτι αποτελεί πλέον η υγιεινή διατροφή στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με την Έρευνα της Tetra Pak Hellas για τις τάσεις στην αγορά τροφίμων και συσκευασίας.

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από την Tetra Pak Hellas και τη Focus Bari, από τις 10 Δεκεμβρίου έως και τις 16 Δεκεμβρίου του 2014, 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν κάποιο ενδιαφέρον για την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, ενώ μόλις το 7% δεν δείχνει κάποιο ενδιαφέρον. Παράλληλα, είναι εμφανής η τάση στην αγορά προϊόντων που προέρχονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες, καθώς θεωρούνται πιο υγιεινά / ποιοτικά. Επιπλέον, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν συσκευασίες οι οποίες αναγράφουν τον τόπο προέλευσης του προϊόντος, είναι ανακυκλώσιμες και κατασκευάζονται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.

Στάσεις ως προς τις εξελίξεις / παρακολούθηση της αγοράς

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 50% των Ελλήνων καταναλωτών παρακολουθούν από κοντά την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, το 43% παρακολουθούν από κάποια απόσταση, ενώ το 7% δε δείχνει κάποιο ενδιαφέρον. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα υγιεινής διατροφής φαίνεται να έχουν οι μητέρες.

 

Στάσεις ως προς τα προϊόντα διατροφής
Σχεδόν το 92% των Ελλήνων καταναλωτών αναγνωρίζει ότι η διατροφή επηρεάζει τη φυσική αλλά και την πνευματική κατάσταση του ατόμου.

Παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων με θρεπτικά συστατικά και προϊόντων που προέρχονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες καθώς θεωρούνται πιο υγιεινά/ποιοτικά (70%). Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα υγιεινής διατροφής που παράγονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες δεδομένου δείχνουν ότι έχουν οι μητέρες (76%.)

Στάσεις ως προς τις συσκευασίες διατροφής
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, 9 στους 10 συμφωνούν ότι είναι σημαντικό να αναγράφονται αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο προέλευσης του προϊόντος πάνω στη συσκευασία. Σημαντικό να μπορεί να ανακυκλωθεί (56%) και να έχει κατασκευαστεί με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον (47%), δηλώνουν οι Έλληνες καταναλωτές.
Αναλύοντας τις διαφορετικές συμπεριφορές των δύο φύλων και ομάδων, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι γυναίκες φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη βάση στα χαρακτηριστικά της συσκευασίας που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος (93%), ενώ Έλληνες καταναλωτές που προέρχονται κυρίως από τα ηλικιακά groups 45-55 ενδιαφέρονται περισσότερο να γνωρίζουν λεπτομέρειες προέλευσης του προϊόντος (96%).

Χάρτινες συσκευασίες TETRA PAK®
Σχεδόν το 64% των Ελλήνων καταναλωτών γνωρίζει και αγοράζει συστηματικά γάλα/χυμό σε συσκευασία Tetra Pak. Επιπλέον, άτομα που ενδιαφέρονται για θέματα διατροφής, γνωρίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις συσκευασίες Tetra Pak, με 3 στους 4 να αγοράζουν συστηματικά γάλα /χυμό σε συσκευασία Tetra Pak (75%), ενώ αντίθετα το 57%, αυτών που ενδιαφέρονται μόνο περιστασιακά για θέματα διατροφής ή και καθόλου, αγοράζει συστηματικά Tetra Pak.
Στάσεις ως προς τις συσκευασίες TETRA PAK®
Σχεδόν 8 στους 10 συμφωνούν ότι οι συσκευασίες Tetra Pak είναι φιλικές προς το περιβάλλον (79%). Αντίστοιχα, ένας εξίσου σημαντικός αριθμός καταναλωτών θεωρεί ότι οι συσκευασίες Tetra Pak προστατεύουν αποτελεσματικά τα προϊόντα (82%), ενώ παράλληλα είναι πρακτικές και εύχρηστες (83%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, διαπιστώνεται μια πολύ θετική στάση προς τις συσκευασίες Tetra Pak και ιδιαίτερα από γονείς / μητέρες, καθώς και από άτομα που ενδιαφέρονται για ζητήματα υγιεινής διατροφής.
ΠΕΝΤΕ (5) ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ

1. Το 68% των καταναλωτών στις ανεπτυγμένες αγορές επιλέγει προϊόντα που έχουν αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία.
2. Οι καταναλωτές επιθυμούν να γνωρίζουν την προέλευση, καθώς και όλα τα στάδια παραγωγής που έχουν μεσολαβήσει μέχρι το τελικό προϊόν. Βασικά κριτήρια για την επιλογή τους είναι η ασφάλεια των τροφίμων, η χώρα προέλευσης και βαθμός που εμπιστεύονται μια μάρκα.
3. Οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις που ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις τρέχουσες ανάγκες τους.
4. Η επιλογή συσκευασιών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον είναι σχεδόν αυτονόητη.
5. Ο ενεργός τρόπος ζωής των σύγχρονων καταναλωτών, οι οποίοι βρίσκονται διαρκώς σε κίνηση, δημιουργεί την ανάγκη για προϊόντα on-the-go κατανάλωσης.
Σημείωμα σχετικά με την έρευνα
• Πληθυσμός: Άντρες και Γυναίκες, 25-55 ετών, Αττική & Θεσσαλονίκη
• Δείγμα: 300 συνεντεύξεις
• Μεθοδολογία: Online συνεντεύξεις μέσω του Focus online panel της Focus BARI.
• Για το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα Confirmit
• Ημερομηνίες διεξαγωγής έρευνας: 10-16 Δεκεμβρίου 2014
• Στάθμιση των αποτελεσμάτων βάσει του προφίλ χρηστών internet, από τα δεδομένα της πανελλήνιας έρευνας Web ID survey (Ιανουάριος – Μάιος 2014).