Ειδήσεις
Home / Top Slider / Τα 138,2 δισ. δολάρια θα φθάσει η παγκόσμια αγορά αλμυρών σνακ το 2020

Τα 138,2 δισ. δολάρια θα φθάσει η παγκόσμια αγορά αλμυρών σνακ το 2020

Τα 138,2 δισεκατομμύρια δολάρια θα φθάσει η παγκόσμια αγορά αλμυρών σνακ το 2020, από 94,5 δισ. δολ., που έκλεισε το 2015, αντιπροσωπεύοντας ένα μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης (CAGR) της τάξης του 7,9%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών, Canadean.

Η τελευταία έκθεση της εταιρείας αναφέρει ότι η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να προέλθει κυρίως από τις αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας-Ειρηνικού, όπως και περιοχές της Ανατολικής Ευρώπης, με αναμενόμενη ανάπτυξη (CAGRs) της τάξης του 13,7% και 7,3% αντίστοιχα, ενώ η περιοχή της Λατινικής Αμερικής αναμένεται να παρουσιάσει μια πιο μετριοπαθή αύξηση, κατά 3,2%.

Σύμφωνα με την αναλύτρια της Canadean, Rashmi Mahajan: “Η άνοδος των επιπέδων της αστικοποίησης, σε συνδυασμό με την μείωση του ελεύθερου χρόνου, επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίοι αντικαθιστούν ολοένα και περισσότερο τα κύρια γεύματα με τις πιο ευέλικτες, ελαφρές και βολικές επιλογές που προσφέρουν τα αλμυρά σνακ.

Οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και η αυξανόμενη τάση του «snackification», η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής διατροφής, οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για τις on-the-go μορφές σνακ”.

Mεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης, εντοπίζονται σε πολυπληθείς αναπτυσσόμενες χώρες, με χαμηλά επίπεδα κατά κεφαλήν κατανάλωσης, όπως είναι η Κίνα (0,8 κιλά αλμυρών σνακ ανά άτομο το 2015) και η Ινδία (1 kg), σε σύγκριση με τα υψηλά επίπεδα της κατανάλωσης στις ανεπτυγμένες χώρες, όπως η ΗΠΑ (9,5 kg) και το Ηνωμένο Βασίλειο (7 kg).

Η ανάλυση της Canadean αποκαλύπτει ότι η τάση της υγιεινής διατροφής και της ευεξίας έχει επηρεάσει τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών στις ανεπτυγμένες αγορές, οι οποίοι τείνουν να βασίζουν τις επιλογές των σνακ τους, με βάση τη θρεπτική αξία και την ποιότητα. Με αυτόν τον τρόπο, οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για την αγορά premium σνακ. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές στις αναδυόμενες χώρες, όπως η Βραζιλία, η Κίνα και η Ινδία, ως επί το πλείστον βασίζουν τις επιλογές τους στην τιμή και τον πειραματισμό.

H Mahajan συνεχίζει: «Παρά τις περιφερειακές διαφορές όσον αφορά την κατανάλωση αλμυρών σνακ, η καινοτομία στις γεύσεις παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας διαφοροποίησης σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιών επιλέγουν τα προϊόντα που προσφέρουν νέες και ασυνήθιστες καταναλωτικές εμπειρίες. Μερικά παραδείγματα είναι τα Nacho chips με γεύση papdi chaat στην Ινδία, σνακ καλαμποκιού σε μια αψιά γεύση chutney φρούτων στη Νότια Αφρική, ποπ κορν φράουλας και γεύση κρέμας στο Ηνωμένο Βασίλειο, πατατάκια με γεύση τσίλι -σοκολάτα στη Γαλλία”.

Σύμφωνα με την Canadean, η παγκόσμια αγορά αλμυρών σνακ είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με τις πέντε κορυφαίες μάρκες να κατέχουν μερίδιο αγοράς μικρότερο του 16%. Τα Lays,  Doritos, Pringles, Cheetos, και Ruffles, ήταν οι κορυφαίες μάρκες με τα υψηλότερα μερίδια αγοράς το 2015.