Στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου σημειώνουν ότι κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου οι καταναλωτές επέδειξαν καταναλωτική συμπεριφορά ανθρώπου που βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση, αποφεύγοντας προϊόντα που ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν έδειχναν κάποιες αντοχές.
Συγκεκριμένα αναφέρονται στα τυροκομικά τα οποία, το 5μηνο του έτους μείωσαν τις πωλήσεις τους κατά 6% έως 8%, ανάλογα με την κατηγορία. Σημαντικές απώλειες καταγράφηκαν στις πωλήσεις αναψυκτικών και ποτών, όπου η πτώση έφθασε το 8%, ενώ με αρνητικό πρόσημο ξεκίνησαν οι πωλήσεις παγωτών από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι έως τώρα εκτιμήσεις θέλουν την κάμψη στην κατηγορία των παγωτών να ξεπερνά το 15% σε σχέση με τον Μάιο του 2014.
Συνολικά οι πρώτες ενδείξεις θέλουν το πρώτο 5μηνο του έτους να έχει “τρέξει” για το οργανωμένο λιανεμπόριο με πτώση του τζίρου από 2% έως και 2,5%. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν ορισμένες αλυσίδες που ενίσχυσαν τον τζίρο τους κατά 2-3%.
Απώλειες έως 25% στα non-Food
Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι απώλειες στα τρόφιμα είναι μηδαμινές σε σύγκριση με αυτές που καταγράφουν τα μη προϊόντα τροφίμων, οι πωλήσεις των οποίων σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι μειωμένες από 7% έως και 25%.
Σε αυτή την κατηγορία προϊόντων, υποστηρίζουν πηγές της αγοράς ότι, θα πρέπει να αναμένουμε εξελίξεις, όπως για παράδειγμα κατάργηση κωδικών προϊόντων από τις εταιρείες με στόχο τη μείωση του διαχειριστικού κόστους.
Περισσότερα: http://www.paseges.gr/el/news/Strofh-twn-ellhnwn-katanalwtwn-sta-froyta-kai-ta-lahanika