Ειδήσεις
Home / Top Slider / Στην Αθήνα λειτουργεί το κέντρο των social media της Coca Cola για 23 χώρες

Στην Αθήνα λειτουργεί το κέντρο των social media της Coca Cola για 23 χώρες

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2014 και σήμερα, δύο χρόνια μετά, το Social Media Hub της Coca-Cola για την Επιχειρησιακή Μονάδα της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, λειτουργεί στην Αθήνα σχεδόν σαν μια νεοφυής επιχείρηση, ενσωματωμένη όμως απόλυτα μέσα στην εταιρεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το CIC που αφορά στην περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης ιδρύθηκε στην Αθήνα, αν και το διεκδικούσαν πέντε ακόμη σημαντικές πόλεις και συγκεκριμένα το Μιλάνο, η Βαρσοβία, η Βιέννη, το Βουκουρέστι και η Ζυρίχη.

Όπως ανέφερε κατά την διάρκεια παρουσίασης στα ΜΜΕ, ο πρόεδρος της εταιρείας για την Κεντρική και Νότια Ευρώπη, Νίκος Κουμέττης: «Η επιλογή της Ελλάδας ανάμεσα σε 23 χώρες ως κέντρο του CIC, αναδεικνύει τόσο την πίστη της Coca-Cola στις προοπτικές της Ελλάδας, όσο και την εμπιστοσύνη της στα ταλέντα και τις δυνατότητες των νέων της χώρας μας

Σήμερα, το CIC απασχολεί συνολικά 25 άτομα, 8 από τα οποία στα κεντρικά γραφεία στην Αθήνα, όπου και χαράζεται η στρατηγική των social media για 23 χώρες (26 από τον Αύγουστο). Οι άνθρωποι του CIC είναι ως επί το πλείστον Millennials, που όπως αναφέρεται από την εταιρεία, είναι ταλαντούχοι νέοι, με εξαιρετική γνώση και αντίληψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι έφεραν μια νέα δυναμική με την πρωτοποριακή και δημιουργική τους προσέγγιση στην επικοινωνία με τους καταναλωτές  και την κοινωνία γενικότερα. Μάλιστα, πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε η νέα Επικεφαλής του CIC, η Ντέμη Καζάση, επίσης μια Millennial και ήδη στέλεχος με εμπειρία στο Λονδίνο και την Αθήνα.

 

To σκεπτικό και η λειτουργία του CIC: Αμεσότητα στην επικοινωνία με τους καταναλωτές

Όπως αναφέρθηκε, ο σύγχρονος καταναλωτής είναι online και ενημερώνεται, αναζητά πληροφορίες και θέτει ερωτήσεις για όσα θέματα τον απασχολούν. Ένας άμεσος τρόπος είναι να απευθυνθεί στην «πηγή», δηλαδή την ίδια την εταιρεία. Η Coca-Cola, απαντώντας σε αυτή την τάση, δημιούργησε την ομάδα του CIC για να αλληλεπιδρά με τους καταναλωτές μέσω των social media, να τους ακούει και να συνομιλεί μαζί τους. Στόχος του CIC είναι η ενδυνάμωση της σχέσης ανάμεσα στον κάθε καταναλωτή με το brand, αλλά και τον κάθε πολίτη με την εταιρεία, μέσα από συζητήσεις και εμπειρίες, που θα τροφοδοτούνται από νέα δεδομένα.

Η αξία του real time περιεχομένου είναι ουσιαστική και χτίζει μια αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης, ιδιαιτέρως όταν αυτό αφορά σε ερωτήσεις καταναλωτών. Αναγνωρίζοντας τη σημασία της άμεσης και υπεύθυνης ενημέρωσης, η ομάδα προσπαθεί να απαντά στους καταναλωτές το συντομότερο δυνατόν, το οποίο είναι λιγότερο από 4 ώρες για το 70% των  περιπτώσεων.

Ταυτόχρονα, η ομάδα του CIC στην Αθήνα, συνδέεται virtually με τις τοπικές ομάδες και παρακολουθεί θέματα που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές μας διεθνώς και διαμορφώνει τη στρατηγική της εταιρείας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιοποιώντας καλές πρακτικές, καινοτόμες ιδέες και πλατφόρες από όλο τον κόσμο, αναπύσσοντας περιεχόμενο  που δημιουργεί ενδιαφέρον και συζήτηση. Η ομάδα δουλεύει με ιδιαίτερη ελευθερία ώστε να αξιοποιεί ευκαιρίες που απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά, ευελιξία και πολλές φορές… χιούμορ!

Η ομάδα του CIC προσπαθεί πάντα να προσαρμόζει όλες τις νέες τάσεις στα social media στις εκάστοτε προγραμματισμένες ή μη ενέργειες της εταιρείας (π.χ. Facebook live streaming Coca-Cola Cup).

Ήδη τους τελευταίους δέκα μήνες το CIC είχε από χρήστες στην Ελλάδα 40.000 ανταλλαγές μηνυμάτων, ενώ στις δέκα μεγαλύτερες χώρες που καλύπτει, είχε το ίδιο διάστημα 250.000 ανταλλαγές μηνυμάτων.

 

Coca-Cola και μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το Facebook στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης, αποτελεί για την Coca-Cola το βασικό κανάλι επικοινωνίας με την πλειοψηφία των καταναλωτών. Ωστόσο, νέες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το Snapchat αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς και αποκτούν γρήγορα δυναμική. Για το λόγο αυτό, στην εταιρεία δηλώνουν πολύ περήφανοι που η Coca-Cola στην Ελλάδα, το Δεκέμβριο του 2015 ήταν από τις πρώτες εταιρείες που άνοιξαν λογαριασμό στο Snapchat, μια από τις νέες πλατφόρμες για το νεανικό κοινό, με περιεχόμενο που έχει μικρή διάρκεια ζωής για προβολή από τον παραλήπτη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «στην Coca-Cola έχουμε στη διάθεσή μας άλλο ένα μέσο διαδραστικής επικοινωνίας με το πιο νεανικό κοινό των social media και αρκετό χώρο για πειραματισμό σε μια πλατφόρμα που διαρκώς εξελίσσεται».