Ειδήσεις
Home / Retail / Σταθεροποίηση πωλήσεων το 2ο εξάμηνο 2020, βλέπουν τα στελέχη Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG

Σταθεροποίηση πωλήσεων το 2ο εξάμηνο 2020, βλέπουν τα στελέχη Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG

COVID-19 και στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG:

  • Σταθεροποίηση των πωλήσεων το Β’ εξάμηνο 2020, η εκτίμηση των στελεχών του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG
  • Νέα πτώση για τον δείκτη οικονομικού κλίματος
  • 1 στα 2 στελέχη πιστεύει ότι ο Covid-19 θα επηρεάζει την αγορά/οικονομία και το 2022
  • Το 84% των στελεχών δηλώνει ότι η αγορά ήταν έτοιμη για το δεύτερο Lockdown

 

Στο πλαίσιο της κυλιόμενης Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), πραγματοποιήθηκε έκτακτη μέτρηση στο πλαίσιο των μελετών του ΙΕΛΚΑ για την εξάπλωση του κορωνοϊού COVID-19, η οποία καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 1 έως 11 Νοεμβρίου 2020 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 180 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.

Σχήμα 1: Διαχρονικές προσδοκίες για την εξέλιξη των πωλήσεων (2016-2020)

2511-2020_sx1

Τα αποτελέσματα καταγράφουν την αξιολόγηση των εξελίξεων από τα στελέχη του κλάδου για το Β’ εξάμηνο 2020 οι οποίες συνοψίζονται σε:

  • Σταθερές πωλήσεις το Β’ 6μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, αλλά συνολικά αυξημένες πωλήσεις συνολικά το 2020
  • Νέα επιδείνωση του οικονομικού κλίματος
  • Ανησυχία, αλλά ψύχραιμη αντιμετώπιση του VOCID-19

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου (βλ. σχήμα 1), καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 48% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχων εξάμηνο και μεγάλο ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 37%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2020-Δεκέμβριος 2020 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2019, ενώ για το σύνολο του έτους 2020 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1,6% μεσοσταθμικά. Η εξέλιξη αυτή σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, το κλείσιμο της εστίασης και την παραμονή των πολιτών στα σπίτια. Βέβαια οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση και λοιπές εξελίξεις να επιδράσουν σε αυτή την πρόβλεψη, ειδικά στην αγορά των εορτών.

 

 

Η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2019 παρουσιάζει πλήρη αναστροφή και σε αυτή τη μέτρηση. Συγκεκριμένα, ενώ τον Ιανουάριο 2020 η πλειοψηφία σε ποσοστό 74% θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 1% ότι χειροτέρεψε, 10 μήνες μετά το 3% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και το 89% ότι χειροτέρεψε. Αντίστοιχα ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τον Ιούλιο του 2017.

Το οικονομικό κλίμα (σχήμα 3) παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα, η οποία οφείλεται κυρίως στις εκτιμήσεις των στελεχών για τις οικονομικές συνθήκες. Ο δείκτης καταγράφεται στο -0,22, ενώ αρνητικό πρόσημο στον δείκτη είχε να καταγραφεί από ον Ιούλιο του 2017.

Σχήμα 3: Διαχρονική εξέλιξη δεικτών οικονομικού κλίματος (2017-2019)

2511-2020_sx3

Αυτό εξηγείται και από τις εκτιμήσεις των στελεχών του κλάδου για τη διάρκεια της κρίσης, όπως φαίνεται στο σχήμα 4. Το 58% πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVIC-19 θα διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του 2021, ενώ το 80% πιστεύει ότι η αγορά και η οικονομία θα επηρεάζονται από την έκτακτη κατάσταση έως το τέλος του 2021 ή και περισσότερο.

Σχήμα 4: Εκτίμηση διάρκειας κρίσης COVID-19

2511-2020_sx4

Αντίθετα, η πλειοψηφία των στελεχών σε ποσοστό 84% εκτιμά ότι οι εταιρείες είναι καλύτερα προετοιμασμένες στο νέο lockdown (σχήμα 5). Σε σχέση με τις δράσεις που έχουν αναλάβει οι εταιρείες, το 86% έχει εφαρμόσει πρωτόκολλα υγιεινής αυστηρότερα από αυτά που θέτει η πολιτεία, το 83% έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή παράδοση των προϊόντων και το 76% στο ηλεκτρονικό εμπόριο συγκεκριμένα, το 82% έχει κάνει κάποιου τύπου δωρεάς προς τον κρατικό μηχανισμό. Σε σχέση με τους ανθρώπινους πόρους το 44% έχει κάνει έκτακτες προσλήψεις (σημειώνεται ότι μόνο στο οργανωμένο λιανεμπόριο έχουν γίνει πάνω από 7.000 προσλήψεις), ενώ το για το 37% η διοίκηση της εταιρείας λειτουργεί από απόσταση.

Σχήμα 5: Απόψεις για την πανδημία και το νέο Lockdown

2511-2020_sx5

Μοιραστείτε τοEmail this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin