Ειδήσεις
Home / Retail / Στα.. σπάργανα βρίσκονται οι online αγορές τροφίμων στην Ευρώπη

Στα.. σπάργανα βρίσκονται οι online αγορές τροφίμων στην Ευρώπη

Αν και τα φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ κυριαρχούν επί μακρόν στην Ευρώπη στην αγορά τροφίμων, φαίνεται ότι τώρα οι Millennials οδηγούν την επανάσταση στο online shopping, καθώς όλο και περισσότερο επιλέγουν την άνεση και την εξοικονόμηση χρόνου που προσφέρουν οι αγορές μέσω internet.

H νέα έρευνα της Mintel διαπιστώνει ότι σχεδόν οι μισοί (45%) Γερμανοί ηλικίας 16 έως 24 ετών, έχουν ψωνίσει online από σούπερ μάρκετ που διαθέτει και φυσικά καταστήματα, κατά το τελευταίο εξάμηνο πριν από την έρευνα*, σε σύγκριση με μόνο το 31% των Γερμανών συνολικά.

Αν και όχι στην ίδια κλίμακα, αυτό το χάσμα αντικατοπτρίζεται και σε άλλες βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Στην Ισπανία, το 46% των καταναλωτών ηλικίας 16 έως 24 έχουν ψωνίσει online από σούπερ μάρκετ που διαθέτει και φυσικά καταστήματα, σε σύγκριση με το 40% των καταναλωτών συνολικά. Στην Πολωνία, το 44% των 16 έως 24 ετών, σε σύγκριση με το 41% ​​συνολικά, στη Γαλλία 33%, σε σύγκριση με το 29% συνολικά.

Όταν ρωτήθηκαν για τους λόγους που πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω internet, η αποφυγή του άγχους φαίνεται να παίζει τον σημαντικότερο ρόλο για τους Millennials. Σύμφωνα με την έρευνα, το 36% των Γερμανών, το 31% των Γάλλων, το 29% των Ισπανών και το 28% των Ιταλών αγοραστών ** ηλικίας 16-24, βρίσκει τις online αγορές λιγότερο στρεσογόνες, από ό,τι τα ψώνια στο φυσικό κατάστημα.

Ενώ η αποφυγή του άγχους αποτελεί προτεραιότητα, η εξοικονόμηση χρόνου είναι επίσης ένας από τους κορυφαίους λόγους για τους οποίους οι Millennials επιλέγουν να ψωνίζουν online. Περίπου το ένα τρίτο των Γερμανών (34%), των Ιταλών (33%), των Γάλλων (29%), των Πολωνών (28%) και των Ισπανών (27%) αγοραστών ηλικίας 16 έως 24, συμφωνούν ότι χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να ψωνίσουν online σε σύγκριση με το φυσικό κατάστημα.

Επιπλέον, ένας στους τρεις Γερμανούς (30%), Γάλλους (29%) και Πολωνούς (27%) αγοραστές ηλικίας 16 έως 24, βρίσκει ευκολότερο να μην αποκλίνει από τον προϋπολογισμό του, όταν ψωνίζει στο internet.

Η Regina Haydon, αναλύτρια της Mintel για τον κλάδο Τρόφιμα & Ποτά, αναφέρει:

Έξω από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, οι online αγορές  τροφίμων στην Ευρώπη, βρίσκονται ακόμα στα σπάργανα, αλλά αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς, καθώς οι νέοι καταναλωτές τις επιλέγουν όλο και περισσότερο, λόγω της αποφυγής του άγχους, της ευκολίας και της εξοικονόμησης χρόνου που προσφέρουν.

Ως αποτέλεσμα, όλο και περισσότεροι λιανέμποροι επενδύουν σε αυτή την δραστηριότητα, προσπαθώντας να κρατήσουν επαφή και να κερδίσουν τη νέα γενιά των Millennials“.

online-grocery-shopping-en

Ωστόσο, πολλοί Millennials σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές εξακολουθούν να υποθάλπουν αμφιβολίες σχετικά με την ποιότητα και τη φρεσκάδα των ειδών παντοπωλείου που αγοράζουν online. Στην πραγματικότητα, όταν ρωτήθηκαν για τους λόγους για τους οποίους δεν χρησιμοποιούν online υπηρεσίες όταν πρόκειται για είδη παντοπωλείου, το 51% των Πολωνών και το 50% των Γερμανών αγοραστών *** ηλικίας 16 έως 24 ετών, ανέφεραν ότι ανησυχούν για την ποιότητα ή την φρεσκάδα των προϊόντων.

Αυτή η άποψη υποστηρίζεται από Millennials και σε άλλες βασικές ευρωπαϊκές αγορές: το 41% ​​των Ισπανών, το 39% των Ιταλών και το 30% των Γάλλων αγοραστών ηλικίας 16-24, εκφράζει παρόμοιες ανησυχίες.

Το ότι δεν είναι σε θέση να επιλέξουν οι ίδιοι τα προϊόντα, αποτελεί επίσης εμπόδιο για τις online αγορές, καθώς το 62% των Ισπανών, το 49% των Ιταλών, το 48% των Πολωνών και το 41% ​​των Γερμανών αγοραστών ηλικίας 16 έως 24, αναφέρουν ότι δεν τους αρέσει το γεγονός ότι δεν είναι σε θέση να επιλέγουν οι ίδιοι τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν.

 

Το ελάχιστο ποσό παραγγελίας και ο χρόνος παράδοσης αποτελούν τα μεγαλύτερα εμπόδια στη γερμανική αγορά

Η δαπάνη επιπλέον χρημάτων φαίνεται να αποτελεί πρόβλημα, ιδιαίτερα για τους φειδωλούς Γερμανούς, καθώς το 47% των Γερμανών αγοραστών ηλικίας 16 έως 24, αναφέρουν ότι δεν τους αρέσει που υπάρχει ελάχιστο ποσό ανά παραγγελία, ενώ μόνο το 33% των Ισπανών, το 25% των Πολωνών, το 23% των Ιταλών και το 19% των Γάλλων καταναλωτών της ίδιας ηλικιακής ομάδας, συμφωνούν μαζί τους.

Οι Γερμανοί, επίσης, φαίνεται να είναι οι πιο ανυπόμονοι ως προς το χρόνο παράδοσης στο σπίτι, καθώς σχεδόν δύο στους πέντε (37%) αγοραστές ηλικίας 16 έως 24, αναφέρουν ότι επί του παρόντος δεν αγοράζουν online είδη παντοπωλείου, καθώς δεν θέλουν να χρειάζεται να περιμένουν για την παράδοση. Συγκριτικά, μόνο το 21% των Πολωνών, το 19% των Γάλλων, το 18% των Ισπανών και το 16% των Ιταλών, ηλικίας 16 έως 24 ετών, το αντιμετωπίζουν αυτό ως πρόβλημα.

«Το online παντοπωλείο είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα στη Γερμανία, το  οποίο οφείλεται εν μέρει στον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό καταστημάτων τροφίμων στη χώρα και την κυριαρχία των discounters, Aldi και Lidl, οι οποίοι έχουν ελάχιστα κίνητρα για να προωθήσουν τις παραδόσεις υψηλού κόστους, σκεπτόμενοι τα ήδη πιεσμένα περιθώρια κέρδους τους. Ωστόσο, οι καταναλωτές συνηθίζουν όλο και περισσότερο στα οφέλη της ψηφιακής λιανικής και αρχίζουν να τα περιμένουν και στις αγορές ειδών παντοπωλείου (τροφίμων)», προσθέτει η Regina Haydon.

Όπως επισημαίνεται, σε κάθε περίπτωση, ο παράγοντας συνήθεια, παραμένει ο βασικότερος λόγος για τον οποίο οι Ευρωπαίοι Millennials δεν αγοράζουν ακόμα τα τρόφιμά τους online. Σύμφωνα με την έρευνα της Mintel, πάνω από το ήμισυ των Πολωνών (55%), των Ιταλών (55%), των Γερμανών (53%), Ισπανών (51%) και Γάλλων (50%) αγοραστών ηλικίας 16 έως 24, αναφέρουν ότι προτιμούν να ψωνίζουν με τον τρόπο που έχουν συνηθίσει.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να είναι τόσο δημοφιλή μεταξύ των Ευρωπαίων Millennials, με το 97% των Γερμανών, το 97% των Ιταλών, το 95% των Ισπανών, το 94% των Πολωνών και το 87% των Γάλλων αγοραστών ηλικίας 16 έως 24, να έχουν ψωνίσει σε ένα φυσικό κατάστημα σούπερ μάρκετ το τελευταίο εξάμηνο πριν από την έρευνα της Mintel.

Ομοίως, το 95% των Γερμανών, το 92% των Πολωνών, το 90% των Ισπανών, το 79% των Ιταλών και το 71% των Γάλλων, ηλικίας 16-24, έχουν ψωνίσει σε φυσικό κατάστημα discount, όπως η Aldi και η Lidl.

«Ενώ οι Ευρωπαίοι σταδιακά αγκαλιάζουν τις online αγορές ειδών παντοπωλείου, εξακολουθεί να υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, που προτιμά να ψωνίζει με τον τρόπο που έχει συνηθίσει. Η φρεσκάδα των προϊόντων και η έλλειψη της δυνατότητας να επιλέγουν οι ίδιοι τα προϊόντα, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τους καταναλωτές, να μην επιλέγουν τις online αγορές τροφίμων. Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί από τους λιανέμπορους, οι οποίοι θα πρέπει να καταβάλλουν επιπλέον προσπάθειες για την παράδοση των πιο φρέσκων προϊόντων και ενδεχομένως, για την μείωση του χρόνου παράδοσης», καταλήγει η ειδική αναλύτρια της Mintel.

 

 

* Πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2016

** Ποιοι έχουν πραγματοποιήσει online αγορές κατά τους έξι μήνες που προηγήθηκαν της έρευνας

*** Ποιοι δεν έχουν πραγματοποιήσει online αγορές κατά τους έξι μήνες που προηγήθηκαν της έρευνας.