Επανασχεδιάζεται ο χάρτης του λιανεμπορίου, με πρωταγωνιστή τον… «αθόρυβο» μέχρι πρότινος Σκλαβενίτη, ο οποίος πλέον προκαλεί –αν μη τι άλλο- «θόρυβο» και αίσθηση στην αγορά.
Η ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, βρίσκεται πλέον μία ανάσα από τη θέση του δεύτερου μεγαλύτερου παίκτη στον κλάδο, εν αναμονή των ανακοινώσεων για την απόκτηση των καταστημάτων της Makro Cash & Carry, αλλά και της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απόκτηση του 60% της κρητικής αλυσίδας «Χαλκιαδάκης», από τον Βερόπουλο. Με τον τρόπο αυτό η Σκλαβενίτης, αποκτά παρουσία και εκτός Αττικής, ενώ την άνοιξη του 2015 αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία του και το δικό της κατάστημα στην Κόρινθο, στο εμπορικό πάρκο Mare West.
Από την άλλη πλευρά, η Makro «κουνάει το μαντήλι» στην ελληνική αγορά, μία κίνηση, που ως γνωστό, επιθυμούσε από καιρό να πραγματοποιήσει. Υπενθυμίζεται ότι η Μakro Cash & Carry είναι μέλος του γερμανικού ομίλου Metro Group, στον οποίο ανήκει και η Media Markt.
Σύμφωνα πάντοτε με πληροφορίες, η συμφωνία κατέστη εφικτή μέσω χρηματοδότησης που εξασφάλισε η εταιρεία Σκλαβενίτης από την Grivalia Properties, δηλαδή την πρώην εταιρεία ακινήτων Eurobank Properties, που έχει περάσει στον έλεγχο της Fairfax. Συγκεκριμένα, η Grivalia Properties απέκτησε τον έλεγχο των ακινήτων της Σκλαβενίτης και με αυτόν τον τρόπο η ιδιοκτησία της αλυσίδας, εξασφάλισε τα αναγκαία κεφάλαια για να προχωρήσει σε σειρά επενδύσεων, μεταξύ των οποίων και η εξαγορά της Makro στην Ελλάδα. Το ίδιο μοντέλο συνεργασίας αναμένεται να ακολουθηθεί και στην περίπτωση της Makro, με τα ακίνητα της εταιρείας να περνούν στην Grivalia, καθώς το τίμημα για την εξαγορά του ελληνικού βραχίονα της Metro Group λέγεται ότι ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ.
Grivalia
Eπισημαίνεται ότι η Grivalia Properties ανακοίνωσε την Δευτέρα το πρωί ότι δεν έχει διεξάγει συζητήσεις με τη «Makro Cash & Carry» ή τη μητρική της με σκοπό την απόκτηση χαρτοφυλακίου ακινήτων της. Η εταιρεία αναφέρει ότι στα πλαίσια του επενδυτικού της προγράμματος και σε συνέχεια της πρόσφατης αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου, βρίσκεται σε συζητήσεις με τον όμιλο Σκλαβενίτη καθώς και με άλλους ελληνικούς και διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους για την απόκτηση ακινήτων.
Με τα κεφάλαια που εξασφάλισε η Σκλαβενίτης προχώρησε σε σημαντικές εξαγορές κατά τα τελευταία χρόνια. Μόνο πέρυσι, η Σκλαβενίτης απέκτησε μέσω εξαγορών 5 καταστήματα της αλυσίδας Μπαλάσκας, 4 καταστήματα της αλυσίδας Δούκας και 9 καταστήματα της αλυσίδας «Extra Πρώτα και Φθηνά». Του περυσινού μπαράζ εξαγορών είχε προηγηθεί το 2007 η εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου και την περίοδο 2010-2011, η απόκτηση 9 καταστημάτων της αλυσίδας Ατλάντικ.
Αποτέλεσμα αυτής της επιθετικής πολιτικής είναι ότι σήμερα η αλυσίδα Σκλαβενίτης αριθμεί 110 καταστήματα στην Αττική. Δίκτυο το οποίο θα διευρυνθεί σημαντικά μέσα στις επόμενες εβδομάδες τόσο γεωγραφικά, αριθμητικά όσο και προϊοντικά. Εκτός απροόπτου, το τέλος της φετινής χρονιάς θα βρει την αλυσίδα Σκλαβενίτης κοντά στα 160 καταστήματα, ενισχυμένη με 12 σημεία από την Makro και 38 από την Χαλκιαδάκης. Ο τζίρος της θα ενισχυθεί κατά 433 εκατ. ευρώ όσο και οι πωλήσεις των Makro (301 εκατ. ευρώ) και Χαλκιαδάκης (132 εκατ. ευρώ) το 2013.