Έπειτα από 22 χρόνια (από το 1994) συνεχούς αύξησης, η κατανάλωση κρασιού στις ΗΠΑ θα παρουσιάσει επιβράδυνση το 2016. Η εξέλιξη αυτή, που συνδέεται με τις δημογραφικές τάσεις, συνοδεύεται ωστόσο από μια ισχυρή τάση κατανάλωσης premium οίνων.
Η μεγαλύτερη αγορά κατανάλωσης κρασιού στον κόσμο, οι ΗΠΑ, αποκρυσταλλώνει τις προσδοκίες και τις ελπίδες πολλών επιχειρήσεων οίνου. Το έτος 2015 κλείδωσε, με την εμπορευματοποίηση 53 δισεκ. $ κρασιών σε όλα τα δίκτυα κατανάλωσης, σύμφωνα με το Vine Wine Analytics (49 δισεκατομμύρια ευρώ – 30% εισαγόμενοι οίνοι).
Η κατανάλωση αυξάνει περισσότερο σε αξία παρά σε όγκο, δήλωσε ο αναλυτής John Moramarco σε αυτή τη μελέτη, που αναδεικνύει την τάση για κατανάλωση premium κρασιών στις ΗΠΑ. Επίσης τόνισε ότι από τις τρεις κατηγορίες τιμών οι χαμηλές για τα εγχώρια κρασιά έχουν πέσει, ή αυξήθηκαν λιγότερο από 3%, ενώ στις τέσσερις υψηλότερες κλίμακες η αύξηση κυμαίνεται από 11% έως 23%.
Αυτή η αναβάθμιση της γκάμας επιβεβαιώνεται ότι σε μακροπρόθεσμη βάση, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Silicon Valley Bank (SVB). Είναι σαφές, ότι τα premium κρασιά κυριαρχούν στην καθημερινότητα και φέρνουν ανάπτυξη στον τομέα, αναφέρει ο Rob McWilliam, αντιπρόεδρος του τμήματος κρασιού της SVB. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «η πρόβλεψη μας είναι ότι οι καταναλωτές θα τείνουν περαιτέρω στην κατανάλωση premium οίνων. Μέσα στα επόμενα χρόνια, η τάση αυτή θα είναι πολύ ορατή για τους οίνους που πωλούνται 10 έως $ 20. Το τμήμα των $ 3-6 θα αντιμετωπίσει τον κίνδυνο της μεγάλης μείωσης».
Δημογραφικές μεταβολές
Η πτώση της κατανάλωσης στο επίπεδο των χαμηλών τιμών θα είναι αισθητή το 2016, με τη σταδιακή εξαφάνιση των «baby boomers» (ηλικίες 50-67 ετών), σε συνδυασμό με την αδύναμη ανάπτυξη της “Generation X” (38-49 ετών ) και την εξίσου χαμηλή ανάπτυξη της γενιάς των “millenials” (21-37 ετών). Καθόλου ασήμαντη, αυτή η δημογραφική μετατόπιση ενισχύεται από τα γούστα κατανάλωσης premium κρασιών. Τα πάντα λογικά θα οδηγήσουν σε μείωση της συνολικής κατανάλωσης οίνου στις Ηνωμένες Πολιτείες. “Σήμερα αυτό που βλέπουμε είναι επιδράσεις των τεσσάρων γενεών στην αγορά οίνου των ΗΠΑ”, δήλωσε ο Rob McWilliam.
Τα τελευταία είκοσι χρόνια, η γενιά των baby boomers οδήγησε την αύξηση της κατανάλωσης κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες. Δημογραφικά, είναι οι πρώτοι καταναλωτές σήμερα, με μερίδιο αγοράς 41%, έναντι 32% για την “Generation X” και 16% για τους “millenials” (11% για άνω των 68 ετών). Η SVB πιστεύει ότι η “Generation X” θα πάρει την πρώτη θέση το 2021, για να την χάσει το 2026 προς όφελος των “millenials”.
Σύμφωνα με τη Nielsen, η κατηγορία οίνων που πωλούνται $ 3-6 αντιπροσωπεύει το 38% της κατανάλωσης των ΗΠΑ στο σπίτι, ενώ το τμήμα $ 10-20 αντιπροσωπεύει τώρα το 46% του μεριδίου αγοράς.
Και οι εισαγόμενοι οίνοι;
Οι εισαγωγές βαδίζουν γραμμικά, εν μέρει λόγω του ασυνήθιστα ισχυρού δολαρίου ΗΠΑ, σημειώνει ο Rob McWilliam. Σύμφωνα με τον ίδιο, «το 2016 οι εισαγωγές από εκλεκτά κρασιά θα αρχίσουν να κατακτούν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, ενώ τα εισαγόμενα χύμα κρασιά θα χάσουν έδαφος».
Περισσότερα: http://www.keosoe.gr/news/2156-eidisi-1134.html