Ειδήσεις
Home / Top Slider / Οξοποιία Ζαφειρόπουλος: Επέκταση και ανάπτυξη νέων προϊόντων

Οξοποιία Ζαφειρόπουλος: Επέκταση και ανάπτυξη νέων προϊόντων

Περαιτέρω ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων, νέες επενδύσεις για επέκταση εγκαταστάσεων και είσοδο στην παραγωγή νέων κατηγοριών προϊόντων, περιλαμβάνει το επιχειρηματικό πλάνο της Οξοποιίας Ζαφειρόπουλος, της πρώτης οξοποιίας που «σύστησε» στην ελληνική αγορά την βαλσαμική κρέμα.

Για το μέλλον αλλά και την ιστορία της επιχείρησης, μας μιλάει στην συνέντευξη που ακολουθεί ο κ. Γιάννης Ζαφειρόπουλος, επικεφαλής του τμήματος R&D της Οξοποιίας Ζαφειρόπουλος.

 

Πόσα χρόνια δραστηριοποιείστε στο χώρο της οξοποιίας. Πού βρίσκονται οι εγκαταστάσεις σας και τι περιλαμβάνουν;

Δραστηριοποιούμαστε στο χώρο περίπου 40 χρόνια, καθώς η Οξοποιία Ζαφειρόπουλος ιδρύθηκε το 1979. Την εταιρία ίδρυσε ο Παναγιώτης Ζαφειρόπουλος ο οποίος έλαβε τη γνώση της οξοποιίησης, από έναν παλιό παραδοσιακό οξοποιό, ο οποίος είχε ξεκινήσει να ασχολείται με την οξοποιία τη δεκαετία του ’30.

Η Οξοποιία Ζαφειρόπουλος, ξεκίνησε στο Παλαιό Φάληρο ενώ με την πάροδο των ετών η εταιρία εξελίχθηκε και μεταφέρθηκε σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 10.000 τετραγωνικών μέτρων στα Μεσόγεια Αττικής (Πικέρμι) δίπλα στους αμπελώνες της περιοχής. Στην παραγωγική μονάδα στο Πικέρμι στεγάζονται 4 υπερσύγχρονες γραμμές εμφιάλωσης όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας, για την επίτευξη σταθερής ποιότητας τελικού προϊόντος, με δυνατότητα παραγωγής 6.000 τόνων ετησίως.

 

Ποιο θεωρείτε ότι είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα στη συγκεκριμένη αγορά;

Η κάθε μας επαγγελματική κίνηση γίνεται με γνώμονα τους πυλώνες καινοτομία, ανάπτυξη και ποιότητα και αυτό θεωρούμε είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Η Οξοποιία Ζαφειρόπουλος είναι η εταιρία η οποία έχει δημιουργήσει πολλά νέα προϊόντα στην ελληνική αγορά. Είναι η πρώτη Οξοποιία που εισήγαγε στην ελληνική αγορά (το 2005) την βαλσαμική κρέμα και η οποία δημιούργησε και παράγει τη μοναδική (μέχρι σήμερα) κρέμα λεμονιού.

Επιπρόσθετα, είναι η πρώτη Οξοποιία στην Ελλάδα και στην Ιταλία που χρησιμοποίησε για το φιλτράρισμα του ξιδιού, φίλτρο Cross Flow. Τo πλεονέκτημα έναντι όλων των άλλων μεθόδων φιλτραρίσματος είναι ότι χρησιμοποιώντας το Cross Flow, έχουμε το μέγιστο δυνατό φιλτράρισμα του προϊόντος, χωρίς να χρειάζεται το ξίδι παστερίωση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το τελικό προϊόν  να “κρατάει” όλα τα αρώματα του και τη γεύση του. Στον άξονα της ποιότητας προσδίδει αρκετά και το γεγονός ότι η παρασκευή των προϊόντων με γεύσεις (π.χ. βαλσαμικό ξίδι με ρόδι, κρέμα με σύκο κ.ά) γίνεται αποκλειστικά με φυσικό χυμό φρούτων.  Επιλέγουμε την σταφίδα ως πρώτη ύλη (και όχι το κρασί), προκειμένου να εξασφαλίσουμε σταθερή ποιότητα και γευστικό προφίλ.

 

Πόσα προϊόντα παράγετε; Σχεδιάζετε την παραγωγή και νέων προϊόντων;

Η Οξοποιία Ζαφειρόπουλος διαθέτει στην αγορά μία ευρεία ποικιλία προϊόντων της σειράς ΠΑΝ τα οποία παράγονται με μεράκι και δημιουργικότητα.

Τα προϊόντα ΠΑΝ είναι βασισμένα στη χρήση ελληνικών πρώτων υλών και είναι τα: Βαλσάμικα Ξίδια (Βαλσάμικο Ξίδι, Λευκό Βαλσάμικο Ξίδι, Βαλσάμικο Ξίδι με Μέλι, Βαλσάμικο Ξίδι με Ρόδι, Βαλσάμικο Ξίδι με Σύκο) Ξίδια απλά (Κόκκινο Ξίδι, Λευκό Ξίδι, Μηλόξιδο, Ξίδι με Δενδρολίβανο & Θυμάρι), Βαλσαμικές κρέμες (Βαλσαμική Κρέμα, Βαλσαμική Κρέμα με Σύκο, Λευκή Κρέμα Βαλσάμικο, Λευκή Κρέμα Βαλσάμικο με Πορτοκάλι & Λεμόνι, Βαλσαμική Κρέμα Barbeque), οι οποίες βασίζονται στο αρμονικό δέσιμο του βαλσαμικού ξιδιού ΠΑΝ με διαλεχτό συμπυκνωμένο μούστο σταφυλιών.  Τέλος, η εταιρία δημιούργησε και παράγει τη μοναδική (μέχρι σήμερα) κρέμα λεμονιού, ένα προϊόν με βάση το χυμό λεμονιού και το συμπυκνωμένο μούστο σταφυλιών.

Αρχικό μας μέλημα παραμένει η προσπάθεια για δημιουργία ακόμη περισσότερο καινοτόμων και ιδιαίτερων γεύσεων και για το λόγο αυτό εντός του 2018 αναμένεται να υπάρξει λανσάρισμα κι άλλων προϊόντων σε άλλες κατηγορίες τροφίμων.

 

Πού διατίθενται τα προϊόντα σας σήμερα;

Το δίκτυο διανομής της Οξοποιίας Ζαφειρόπουλος αποτελείται αρχικά από μια ευρεία λίστα σημείων λιανικής η οποία συνεχώς αυξάνεται και ήδη περιλαμβάνει όλα σχεδόν τα σούπερ μάρκετ, πολλά delicatessen και παραδοσιακά παντοπωλεία. Ακόμη συνεργαζόμαστε με επαγγελματίες μαζικής εστίασης με αποδέκτες εστιατόρια και μεγάλα ξενοδοχεία ενώ εξάγουμε τα προϊόντα μας σε 35 και πλέον χώρες.  Στο δίκτυο διανομής μας περιλαμβάνονται βιομηχανικοί πελάτες, εργοστάσια τροφίμων που χρησιμοποιούν τα προϊόντα της εταιρίας σαν συστατικά των δικών τους προϊόντων.

 

Σε πόσες χώρες εξάγετε σήμερα και τι ποσοστό αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές στον τζίρο σας;

Οι πρώτες μεγάλες εξαγωγές ξεκίνησαν το 2000 στην Ευρώπη, ενώ το 2012 έγινε η έναρξη αποκλειστικών συνεργασιών με πελάτες στις αγορές του Καναδά και της Ρωσίας . Στη συνέχεια το 2013 πραγματοποιήθηκε η έναρξη σημαντικής συνεργασίας στις ΗΠΑ και η λίστα συνεχώς διευρύνεται με αποτέλεσμα σήμερα να εξάγουμε σε περισσότερες από 35 χώρες ενώ το ποσοστό του τζίρου που αντιπροσωπεύει τις εξαγωγές ανέρχεται στο 20%.

 

Οι εξαγωγές αφορούν κυρίως private label ή και επώνυμο; Ποια η αναλογία;

Οι εξαγωγές μας αφορούν τόσο σε private label όσο και σε προϊόντα ΠΑΝ με αναλογία 40% και 60% αντίστοιχα.

 

Από πού προβλέπετε να προέλθει η μεγαλύτερη ανάπτυξη των πωλήσεών σας  στο μέλλον (από την δραστηριότητα εντός ή εκτός συνόρων);

Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης στη χώρα μας αρκετές ελληνικές εταιρίες εντοπίζουν ως διέξοδο μια στροφή σε ένα πιο εξωστρεφές παραγωγικό μοντέλο στο οποίο θα δίνεται έμφαση και βαρύτητα κυρίως στις εξαγωγές. Οι εξαγωγές αποτελούν ίσως πια τον βασικό κλάδο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας σήμερα και για τον λόγο αυτό και για εμάς στην Οξοποιίας Ζαφειρόπουλος οι εξαγωγές αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι «επένδυσης».

Παράλληλα, όμως στοχεύουμε και στη δραστηριότητα εντός συνόρων όπου στους βασικούς μας στόχους για το 2018 έχουμε την αύξηση μεριδίων μέσω διανομής και χονδρεμπόρων τόσο στο retail όσο και στο food service. Έτσι συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα και να προσφέρουμε το μέγιστο στον Έλληνα καταναλωτή μέσα από νέα, ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα.

 

Έχετε πραγματοποιήσει πρόσφατα επενδύσεις; Τι περιλαμβάνει η αναπτυξιακή σας στρατηγική για το προσεχές διάστημα;

Από το 2016 έως τα μέσα του 2017 προχωρήσαμε σε εκσυγχρονισμό του χώρου παραγωγής και εμφιάλωσης, συνολικής αξίας 400.000€.

Φέτος (2017), αγοράσαμε έκταση 7.000 τ.μ. με σκοπό την δημιουργία νέου κτιρίου στο διάστημα της επόμενης διετίας.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος της εταιρίας σημειώνει κάθε χρόνο αύξηση. Συγκεκριμένα, από το 2013 και μέσα σε 3 χρόνια, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διπλασιάστηκε.

 

Κυρέλα Πέτρου