Ειδήσεις
Home / Top Slider / Οι προκλήσεις και το μέλλον της βιομηχανίας τροφίμων συζητήθηκαν στη Γ.Σ. του ΣΕΒΤ

Οι προκλήσεις και το μέλλον της βιομηχανίας τροφίμων συζητήθηκαν στη Γ.Σ. του ΣΕΒΤ

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η βιομηχανία τροφίμων, οι εξελίξεις στο λιανεμπόριο, το νέο προφίλ του καταναλωτή και η ελληνική οικονομική πραγματικότητα, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων, στη χθεσινή τακτική γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).

Αίσθηση προκάλεσε στο ακροατήριο η ομιλία του κ. Γιώργου Προβόπουλου, προέδρου της Bulgaria Post Bank, Eurobank Ergasias, ο οποίος έκανε λόγο για αδιέξοδο, αναφέροντας πως παρά τις απώλειες των τελευταίων ετών κανείς δεν ξέρει πως και πότε θα βγούμε από το αυτό.

Ο πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, ανέφερε πως τα χρόνια της κρίσης “το μόνο που δεν έχει υποστεί απώλεια ήταν οι καταθέσεις “so far “, εν αντιθέσει με το ΑΕΠ της χώρας που συρρικνώθηκε 26% και τα περιουσιακά στοιχεία των Ελλήνων που έχουν υποστεί μεγάλη μείωση. Αποκάλυψε δε πως τον Μάιο του 2008 ο Μπομπ Τραα είχε υπολογίσει ότι το χρέος του ελληνικής οικονομίας ήταν πάνω από 800% του ΑΕΠ.

Σε ότι αφορά την ανάπτυξη ο κ. Προβόπουλος σημείωσε πως “ανάπτυξη χωρίς επενδύσεις δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει“, αναφέροντας πως από το 25% στο ΑΕΠ που ήταν το ποσοστό των επενδύσεων τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2000, έχει υποχωρήσει σήμερα στο 10%.

«Οι επενδύσεις χρειάζονται τελείως διαφορετικό κλίμα το οποίο δεν το έχουμε δει. Δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι. Δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις σήμερα και ελπίζω να υπάρξουν στο μέλλον», είπε ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Προβόπουλος.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ, κ. Ευάγγελος Καλούσης, αναφέρθηκε στις δυσμενείς επιπτώσεις των capital controls στην αγορά, σε συνδυασμό με την συνεχή πτώση της αγοραστικής δύναμης, τις αυξημένες επισφάλειες στο χώρο του λιανεμπορίου και το ασταθές φορολογικό περιβάλλον.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στη διψήφια ανάπτυξη που παρουσιάζουν οι εξαγωγές τροφίμων τα τελευταία χρόνια, φθάνοντας τα 4,3 δις. ευρώ, επισημαίνοντας ωστόσο ότι εξάγουμε πολλά ακατέργαστα προϊόντα, ενώ θα μπορούσαμε να εξάγουμε τελικά προϊόντα υψηλότερης αξίας.

Στο πλαίσιο αυτό τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει καλύτερη σύνδεση μεταξύ της αγροτικής παραγωγής και της βιομηχανίας τροφίμων. Έκλεισε δε την ομιλία του, αναφέροντας: «Πιστεύουμε ότι υπάρχει δυνατότητα ανάκαμψης. Ατενίζουμε το μέλλον με συγκρατημένη αισιοδοξία».

Ο κ. Κώστας Μαχαίρας, EVP of Delhaize Group of Southeastern Europe and Asia, αναφέρθηκε στο μέλλον του λιανεμπορίου, το οποίο εκτιμά ότι θα αναδιαμορφωθεί πλήρως τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Ειδικότερα εκτίμησε ότι το 2020 θα υπάρχουν 5 μεγάλες αλυσίδες, από τις οποίες 3 θα είναι από τις υπάρχουσες και 2 θα είναι καινούριες. Όπως ανέφερε, στην αγορά θα υπάρχουν 4 τύποι (formats) λιανεμπορίου και συγκεκριμένα: super centers, super markets, convenience και digital. Ο κ. Μαχαίρας επεσήμανε ότι οι καταναλωτικές τάσεις μεταβάλλονται άρδην, οριζόμενες κυρίως από τη γενιά των millennials. O ίδιος τόνισε ακόμη την ανάγκη να αποκτήσουν τα προϊόντα μας ελληνική ταυτότητα.

Αναλυτικότερα τις τάσεις που επικρατούν στην κατανάλωση και που θα καθορίσουν την ζήτηση συγκεκριμένων προϊόντων, ανέλυσε ο κ. Δημήτρης Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος της MRB. Όπως ανέφερε, η  επιλογή τροφίμων από τον καταναλωτή δεν επηρεάζεται μόνο από την τιμή και το brand, αλλά όλο και περισσότερο από το πόσο υπεύθυνη είναι η στάση της εταιρείας απέναντι στην κοινωνία. Οι καταναλωτές απαιτούν πλέον κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες, με έμφαση σε δράσεις ΕΚΕ, ενώ υπάρχει η τάση «τιμωρίας» όσων δεν ακολουθούν την στάση αυτή.