Ειδήσεις
Home / Top Slider / Νικητές και χαμένοι της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων στην πενταετία

Νικητές και χαμένοι της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων στην πενταετία

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις τροφίμων στην Ευρώπη κατά την τελευταία πενταετία, χωρίς ωστόσο όλες οι περιοχές και όλες οι κατηγορίες να παρουσιάζουν την ίδια απόδοση.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις τροφίμων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 12,9% μεταξύ 2012 και 2017, σύμφωνα με στοιχεία του Euromonitor, με την συνολική δαπάνη για αγορά τυποποιημένων τροφίμων να ανέρχεται σε 575,6 δισ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας ετήσιο ρυθμό ανόδου της τάξης του 2,45%.

Ωστόσο η ανάπτυξη δεν ήταν ομοιόμορφη σε όλες τις περιοχές: οι αγορές της ανατολικής Ευρώπης παρουσίασαν την μεγαλύτερη ανάπτυξη, ξεκινώντας ωστόσο από χαμηλότερη βάση. Οι πωλήσεις των ανατολικοευρωπαϊκών αγορών διαορφώθηκαν σε 135,3 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 6,8%, ενώ στη δυτική Ευρώπη οι πωλήσεις τυποποιημένων τροφίμων αυξήθηκαν μόλις κατά 1,3%, φθάνοντας τα 440,4 εκατ. ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία του Euromonitor, η κατηγορία των τυποποιμένων αρτοπαρασκευασμάτων καταγράφει στις αγορές της ανατολικής Ευρώπης άνοδο της τάξης του 3,9% κατά την εξεταζόμενη περίοδο, ενώ την καλύτερη επίδοση με άνοδο 7,1% καταγράφει η κατηγορία των γαλακτοκομικών, φθάνοντας τα 34,3 δισ. ευρώ.

Διαμετρικά αντίθετα κινείται η κατανάλωση στην δυτική Ευρώπη, όπου ο τομέας των γαλακτοκομικών σημείωσε την χειρότερη επίδοση, καταγράφοντας οριακή αύξηση της τάξης του 0,27%, στα 96,6 δισ. ευρώ.

Ο τομέας των ζαχαρωδών κατέγραψε αύξηση της τάξης του 7,5% στην ανατολική Ευρώπη και αύξηση 1,44% στη δυτική. Με βάση τα ίδια στοιχεία, η κατηγορία με την μεγαλύτερη ανάπτυξη στη δυτική Ευρώπη, της τάξης του 2%, ήταν η κατηγορία των έτοιμων γευμάτων, φθάνοντας σε πωλήσεις τα 22,8 δισ. ευρώ.