Ειδήσεις
Home / Retail / Nielsen: +32,7% οι πωλήσεις των supermarkets την εβδομάδα πριν το lockdown

Nielsen: +32,7% οι πωλήσεις των supermarkets την εβδομάδα πριν το lockdown

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων*, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar, παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 32,7% κατά την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου.

H ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η εκτίναξη των πωλήσεων ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με  αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου). Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen,  οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά +85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +48,1%, ενώ τα  Large Supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά +35,2%.

Ειδικότερα, στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης +33,9%. Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (26/10 – 1/11) στον νομό, οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +2,4%. Το  συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.

_______________________________________________________________________

*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών