Μείωση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας παρουσίασε η Nestle Ελλάς το 2015, γεγονός που σύμφωνα με την εταιρεία, αντικατοπτρίζει τη γενικότερη μείωση του συνόλου της κατανάλωσης στην αγορά. Ταυτόχρονα, προγραμματίζει την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 10 εκατ. ευρώ το 2016.
Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 365 εκατ. ευρώ έναντι 385 εκ. ευρώ το 2014. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν το 2015 σε 10,73 εκατ. ευρώ από 18,63 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ τα EBITDA έφθασαν τα 41,98 εκατ. ευρώ έναντι 45,42 εκατ. ευρώ το 2014.
Όπως αναφέρεται από την εταιρεία: «Στο δύσκολο περιβάλλον των τελευταίων ετών, καταφέρνουμε να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, διατηρώντας τα μερίδια αγοράς των προϊόντων μας και αναπτύσσοντας προϊόντα και κατηγορίες που απαντούν στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή. Παράλληλα φροντίζουμε να επανεξετάζουμε και να διαχειριζόμαστε τα λειτουργικά μας κόστη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για το όφελος της υγιούς λειτουργίας της επιχείρησής μας, της απασχόλησης των περίπου 1.000 εργαζομένων μας, της παρουσίας και της παραγωγής μας στην Ελλάδα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας προέρχεται από την παραγωγή των εργοστασίων μας στην Ελλάδα».
Σε ότι αφορά τις επιμέρους δραστηριότητες, το 2015 η κατηγορία του καφέ είχε σταθερή ανάπτυξη, λόγω των δυνατών μαρκών που ενισχύθηκαν στην κατανάλωση εντός και εκτός σπιτιού από το γεγονός ότι ο καφές είναι το οικονομικότερο ρόφημα ανά κούπα.
Πυλώνας ανάπτυξης ήταν τα συστήματα καφέ με κάψουλες, που επιβεβαίωσαν την προτίμηση των καταναλωτών να απολαμβάνουν ποικιλία ροφημάτων υψηλής ποιότητας στο σπίτι. Στην ίδια λογική κινήθηκαν θετικά και άλλες κατηγορίες που σχετίζονται με την κατανάλωση στο σπίτι, όπως τα μαγειρικά προϊόντα και η κουβερτούρα. Ανάπτυξη είχε και η κατηγορία του νερού τόσο για οικιακή χρήση όσο και στο εστιατόριο, ενώ ο κλάδος των τροφών για κατοικίδια είχε καλή δυναμική.
Στο κομμάτι των επενδύσεων, η εταιρεία προχώρησε σε συνολικές επενδύσεις ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2015, που εστιάστηκαν κυρίως στα εργοστάσια καφέ και παγωτού, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η επένδυση ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2017. Ειδικότερα για το 2016 οι επενδύσεις της εταιρείας αναμένεται να φτάσουν στα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δώσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια και στο κομμάτι των εξαγωγών, που πλέον αγγίζουν το 15% του ετήσιου κύκλου εργασιών. Λόγω της γκάμας των προϊόντων, αλλά και της δομής του ομίλου στο κομμάτι των εξαγωγών επικεντρώνεται σε ελληνικά προϊόντα, όπως ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος, ο Nescafé Frappé, το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή και τα παγωτά που παρασκευάζονται στο εργοστάσιο στον Ταύρο.
Στόχος είναι αυτά τα προϊόντα να φτάσουν σε κάθε ελληνική κοινότητα σε όλο τον κόσμο, και ήδη πραγματοποιούνται εξαγωγές σε 20 χώρες. Παράλληλα, αναπτύσσονται προϊόντα με έντονο εξαγωγικό χαρακτήρα, όπως ο Nescafé Gold Blend Barista, μια νέα τεχνολογία στιγμιαίου καφέ με φρεσκοαλεσμένους κόκκους arabica, ο οποίος ήδη κυκλοφορεί και στην αγορά της Αυστραλίας.
Περαιτέρω από την εταιρεία αναφέρεται ότι σε μία δύσκολη χρονιά για όλους, το 2015 ενίσχυσε και τις κοινωνικές της δράσεις «Nestlé Νοιάζομαι», ενώ συνέχισε τη δέσμευσή της για ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους στο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού προγράμματος Nestlé needs YOUth, που εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο του 2013 στην Αθήνα και έχει πλέον επεκταθεί σε όλο τον όμιλο. Παράλληλα με το πρόγραμμα «Μπορούμε Εδώ» του καφέ Nescafé έδωσε σε συνεργασία με τον ΣΕΒ-ΙΒΕΠΕ (τον εκπαιδευτικό βραχίονα του ΣΕΒ) σε 400 νέους την ευκαιρία να αποκτήσουν πιστοποιημένες δεξιότητες σε τομείς που υπάρχει επαγγελματική ζήτηση στη χώρα μας. Τέλος, ολοκληρώθηκε η τριετής συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο για το πρόγραμμα «Παιδιά Όλο Υγεία».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, κ. Παύλος Κιόρτσης δήλωσε:
«Μέσα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που έχουμε καταφέρει εδώ και περισσότερα από 100 χρόνια με την παρουσία μας στην Ελλάδα: να αναπτύσσουμε προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, ανανεώνουμε σταθερά την παρουσία μας στην Ελλάδα με νέες επενδύσεις, ενίσχυση των εξαγωγών μας και ακόμη περισσότερη ανάπτυξη των κοινωνικών μας δράσεων για τις ομάδες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, επιστρέφοντας στους καταναλωτές μας την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν όλα αυτά τα χρόνια με την προτίμηση στα προϊόντα μας».