Την επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης μεγαλύτερου από τον μέσο όρο της αγοράς όρισε ως βασικό και πρωταρχικό στόχο της ΑΒ Βασιλόπουλος ο νέος επικεφαλής της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας, σε συνάντηση με δημοσιογράφους την Δευτέρα.
Με «αιχμή του δόρατος», τα 1.200 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας -αποτελούν κοντά στο 9% του βασικού κωδικολογίου της ΑΒ Βασιλόπουλος ή το 3% των συνολικών προϊόντων που πωλεί-, η αλυσίδα επιχειρεί να επιστρέψει σε ρυθμούς ανάπτυξης και να κερδίσει πίσω τους καταναλωτές. Πίσω από αυτή την αλλαγή στρατηγικής κρύβεται η προσπάθεια της διοίκησης της ΑΒ Βασιλόπουλος να αλλάξει την εικόνα που έχουν οι καταναλωτές ότι είναι η πιο ακριβή αλυσίδα. «Έχουμε ένα μειονέκτημα, ο κόσμος μάς θεωρεί ακριβούς και αυτό προσπαθούμε να το αντιστρέψουμε», είπε ο κ. Νίκος Λαβίδας στην πρώτη επίσημη ενημέρωση που έκανε σε δημοσιογράφους χθες Δευτέρα, κοντά τρεις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του. H διοίκηση της αλυσίδας φιλοδοξεί ότι θα πετύχει από το 2023 ρυθμούς ανάπτυξης υψηλότερους από τον μέσο όρο της αγοράς. Για τη φετινή χρονιά πάντως, ο κ. Νίκος Λαβίδας κρατά μικρό καλάθι. Ο τζίρος της αλυσίδας, σύμφωνα με τον ίδιο, θα κινηθεί λίγο πάνω από τα επίπεδα του 2021, αύξηση η οποία όπως είπε θα είναι πληθωριστική, ενώ εκτίμησε ότι θα υπάρξει πτώση στην κερδοφορία.
Υπογράμμισε, λοιπόν, πως το πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν περιλαμβάνει καμία έκπτωση στην ποιότητα και την αγοραστική εμπειρία, αλλά περιλαμβάνει εκπτώσεις στις τιμές. Σε αυτό το πλαίσιο, σε εξέλιξη υπάρχει πρόγραμμα στο οποίο έχουν ενταχθεί 850 κωδικοί, που προσφέρονται σε σταθερά χαμηλή τιμή, με την επιδίωξη να αυξηθούν σταδιακά και να ανέλθουν σε 1.200. Πρόκειται για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς όπως σημείωσε ο κ. Λαβίδας επιτρέπουν στην αλυσίδα να έχει μεγαλύτερο έλεγχο όσον αφορά τη διαμόρφωση και την πορεία του κόστους τους. Η ίδια λογική σημείωσε πως έχει ακολουθηθεί όσον αφορά και το «Καλάθι του Νοικοκυριού», που έχει καταρτίσει η ΑΒ Βασιλόπουλος και περιλαμβάνει 74 προϊόντα, με τα περισσότερα να είναι PL. Επίσης, σημείωσε πως βασική παράμετρος για τα εν λόγω προϊόντα είναι και η δυνατότητα να είναι διαθέσιμα σε όλα τα καταστήματα του δικτύου της αλυσίδας.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει να συνεχίσει να επενδύει για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του δικτύου της. Μέσα στο 2023 πρόκειται να επενδύσει, όπως κάθε χρονιά, περίπου 60 εκατ. ευρώ γι’ αυτόν το σκοπό και το πλάνο της προβλέπει τη δημιουργία 10 νέων ιδιόκτητων καταστημάτων και την προσθήκη 50 σημείων στο δίκτυο franchise, που όπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας, αποτελεί το μεγαλύτερο της αγοράς και αριθμεί 264 καταστήματα σε 61 πόλεις/περιοχές. Συνολικά, το δίκτυο καταστημάτων με το σήμα της ΑΒ αγγίζει τα 592 σημεία και στόχος είναι να ενισχυθεί περαιτέρω. Βασική προτεραιότητα είναι περιοχές όπου δεν διαθέτει παρουσία αυτήν τη στιγμή η αλυσίδα, ενώ ένα από τα 10 ιδιόκτητα καταστήματα που θα αναπτυχθούν αναμένεται να είναι εκείνο που ετοιμάζεται επί της Λεωφόρου Κηφισίας κοντά στο «δαχτυλίδι». Όπως ανέφερε ο κ. Λαβίδας, γραφειοκρατικοί λόγοι έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις στο έργο, αλλά οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν από τον επόμενο μήνα ή και νωρίτερα και στόχος της ΑΒ είναι το κατάστημα να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει και την περαιτέρω ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού εμπορίου της αλυσίδας, που πλέον προσφέρει το 3% του τζίρου της. Όπως σημείωσε ο κ. Λαβίδας, το e-shop σήμερα και μετά την έκρηξη της πανδημίας εξακολουθεί να καταγράφει διψήφια ανάπτυξη, που ξεπερνά το 20%. Καθώς δε το ΑΒ Home Shop Center, το dark store που έχει δημιουργηθεί για τις ανάγκες του ηλεκτρονικού καταστήματος, αν και περιλαμβάνει 11.000 κωδικούς έχει φτάσει πλέον στα όριά του όσον αφορά την κάλυψη της ζήτησης, η ΑΒ Βασιλόπουλος εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας είτε μιας δεύτερης τέτοιας μονάδας είτε μιας μεγαλύτερης από την υφιστάμενη.