Ειδήσεις
Home / Top Slider / Mintel: Για μπύρα χωρίς αλκοόλ “διψά” η Ευρώπη

Mintel: Για μπύρα χωρίς αλκοόλ “διψά” η Ευρώπη

Η επιθυμία για ένα ποτήρι κρύα μπύρα, μπορεί να ενώνει τα έθνη σε ολόκληρο τον κόσμο, ωστόσο φαίνεται ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εκδηλώνουν αυξανόμενη… δίψα για τη μη αλκοολούχο (NAB) κατηγορία.
Η νέα έρευνα της Mintel, η οποία εξετάζει έξι βασικές ευρωπαϊκές αγορές, αποκαλύπτει ότι η Ισπανία είναι αυτή που εκδηλώνει μεγαλύτερη ζήτηση για NAB, καθώς το 2013 τα τρία πέμπτα (60%) των Ισπανών που καταναλώνουν μπύρα, αγόρασε μπύρα χωρίς αλκοόλ, ποσοστό που ανέρχεται στο 69% μεταξύ των καταναλωτών ηλικίας 45-54.
Και δεν είναι μόνο στην Ισπανία, όπου η έρευνα της Mintel καταγράφει αυξημένη ζήτηση. Ενώ οι Γερμανοί καταναλωτές προβλέπεται να αγοράσουν 5,9 δισεκατομμύρια λίτρα όλων των τύπων μπύρας το 2014, οι μισοί (47%) από αυτούς, αγόρασαν μπύρα χωρίς αλκοόλ το 2013. Το 2013 στη Γερμανία η μη αλκοολούχος μπύρα αντιπροσώπευε σχεδόν ένα στα πέντε (19%) νέα λανσαρίσματα μπύρας, σε σύγκριση με μόνο ένα στα 10 λανσαρίσματα (11%) το 2012.
Όπως αναφέρεται, η ζήτηση είναι ισχυρή σε όλη την Ευρώπη καθώς ένας στους τρεις (29%) Ιταλούς, το ένα τέταρτο (26%) των Πολωνών και το 18% των Γάλλων καταναλωτών αγόρασε ΝΑΒ το 2013. Επιπρόσθετα, παρά τη διατήρηση της ηγεμονίας της lager στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένας στους επτά (14%) Βρετανούς καταναλωτές μπύρας, αγόρασε μπύρα χωρίς αλκοόλ το 2013, ποσοστό που ανέρχεται στο ένα τέταρτο (26%) στην ηλικιακή κατηγορία των 18-34 ετών, η οποία χαρακτηρίζεται σαφώς ως μία πιο «λογική» γενιά.

Ωστόσο, παρά την ισχυρή ζήτηση των καταναλωτών για μη αλκοολούχο μπύρα, τα λανσαρίσματα της κατηγορίας αντιπροσωπεύουν μόλις το 3% των συνολικών λανσαρισμάτων στην παγκόσμια αγορά -μέχρι στιγμής- για το 2014 και λιγότερο από 4% το 2011. Στο Ηνωμένο Βασίλειο αυτό το ποσοστό για το 2014 διαμορφώνεται στο 4%.

Όπως αναφέρει ο αναλυτής της Mintel, κ. Jonny Forsyth:
“Η κατηγορία της μη αλκοολούχου μπύρας έχει μακροπρόθεσμα τεράστιες δυνατότητες αύξησης πωλήσεων, τόσο σε μουσουλμανικές περιοχές, όσο και στις χώρες εκείνες του δυτικού κόσμου, όπου αγαπούν μεν την μπύρα, αλλά υπερέχει η συνείδηση για την προστασία της υγείας. Πρόκειται για έναν καινοτόμο τομέα στον οποίο όλες οι μεγάλες ζυθοποιίες θα πρέπει να επικεντρωθούν, καθώς οι καταναλωτές ζητούν υψηλής ποιότητας προϊόντα, που μόνο οι αξιόπιστες μάρκες μπορούν να προσφέρουν».

«Ο σημαντικότερος παράγοντας που οδήγησε στην αύξηση των πωλήσεων ΝΑΒ, είναι η βελτιωμένη γεύση τους. Αν και η κατηγορία προωθήθηκε δυναμικά στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, δεν παρουσίασε τις αναμενόμενες παγκόσμιες πωλήσεις, επειδή το προϊόν θεωρήθηκε υποδεέστερο της αλκοολούχου μπύρας. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές που δεν έπιναν αλκοόλ, προτιμούσαν να πιουν ένα αναψυκτικό, παρά μια “κακή απομίμηση” μπύρας. Ωστόσο, οι σύγχρονες ποικιλίες -ιδίως στη Γερμανία- είναι πολύ πιο κοντά στη γεύση της πλήρους σε αλκοόλ μπύρας, αποτελώντας μία ιδανική επιλογή για το μη αλκοολούχο ποτό ενός ενήλικα. Η βελτίωση της γεύσης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας”, συνεχίζει ο κ. Forsyth.

Περαιτέρω, η έρευνα της Mintel δείχνει ότι η δημοτικότητα της μπύρας χωρίς αλκοόλ είναι ισχυρή μεταξύ των μεγαλύτερων σε ηλικία καταναλωτών και των γυναικών. Πράγματι, το 63% των Ισπανίδων και το 50% των Γερμανίδων που καταναλώνουν μπύρα, έχουν αγοράσει ΝΑΒ κατά τους τελευταίους έξι μήνες, σε σύγκριση με το 57% και 46% των ανδρών καταναλωτών, αντίστοιχα. Επιπλέον, το 62% των Ισπανών και το 49% των Γερμανών καταναλωτών μπύρας ηλικίας 55+ αγόρασε κάποιο προϊόν ΝΑΒ το 2013, σε σύγκριση με το 51% και το 42% αντίστοιχα, των καταναλωτών ηλικίας 18-24 ετών.
Η έρευνα της Mintel καταδεικνύει επίσης τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη (κατά 2%-3% σε όγκο) της κατηγορίας μπύρας με χαμηλό βαθμό αλκοόλ και ιδιαίτερα των mixers (χυμός και μπύρα) με γεύση φρούτων.