Ειδήσεις
Home / Top Slider / Μικτή εικόνα για τις πωλήσεις αναψυκτικών ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη

Μικτή εικόνα για τις πωλήσεις αναψυκτικών ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη

Έντονες διακυμάνσεις παρουσιάζει η ευρωπαϊκή αγορά αναψυκτικών – μη αλκοολούχων (soft drinks) ιδιωτικής ετικέτας, καταγράφοντας τόνωση της κατανάλωσης κατά τις περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας και πτώση πωλήσεων κατά τις περιόδους οικονομικής ευημερίας, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Canadean.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας για τις πωλήσεις σε Ανατολική και Δυτική Ευρώπη, τα αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας -ένα σχετικά νέο φαινόμενο σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης- συνέχισαν να παρουσιάζουν καλές επιδόσεις το 2015. Ειδικότερα, στη Δυτική Ευρώπη, η κατανάλωση αναψυκτικών private label επέστρεψε σε ρυθμούς ανάπτυξης μετά από δύο χρόνια πτώσης, αν και συνεχίζει να υστερεί σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.

Η Emma Wright, ειδική αναλύτρια της Canadean, αναφέρει: “Η επιστροφή στην ανάπτυξη της κατηγορίας private label στη Δυτική Ευρώπη, μπορεί να αποδοθεί εν μέρει στο γεγονός ότι οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εισάγουν premium σειρές αναψυκτικών -μη αλκοολούχων ιδιωτικής ετικέτας που είναι μεν χαμηλότερου κόστους από τα επώνυμα προϊόντα, αλλά μπορούν να τα ανταγωνιστούν σε ποιότητα και -σε πολλές περιπτώσεις-, στο σχεδιασμό της συσκευασίας. Από την άλλη πλευρά, η επιβράδυνση στους ρυθμούς ανάπτυξης των private label αναψυκτικών στην Ανατολική Ευρώπη, είναι το αποτέλεσμα της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος για όλο και περισσότερους καταναλωτές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι περισσότερα επώνυμα είδη πωλούνται σε μειωμένη τιμή“.

privatelabelgraph2_386x239

Στη Δυτική Ευρώπη, ο παγωμένος / έτοιμος προς κατανάλωση καφές, ήταν η κατηγορία ιδιωτικής ετικέτας που παρουσίασε την μεγαλύτερη ανάπτυξη, κατά 8%. Στην Ανατολική Ευρώπη ενισχύθηκαν κυρίως οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού ιδιωτικής ετικέτας, μια σχετικά νέα κατηγορία στην περιοχή, η οποία κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 23%, δεδομένου ότι δελέασε τους καταναλωτές με προσιτές τιμές σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.

Ανάμεσα στις μεγάλες κατηγορίες, το εμφιαλωμένο νερό αυξήθηκε και στις δύο περιοχές (Δυτική και Ανατολική Ευρώπη), ενώ τα ανθρακούχα υποχώρησαν στη Δυτική Ευρώπη, λόγω της συνολικής μείωσης της κατανάλωσης και των επιθετικών προσφορών από τα μεγάλα brands της κατηγορίας. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός, ότι οι πωλήσεις ανθρακούχων νερών όχι μόνο δεν μειώθηκαν στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά αντίθετα αυξήθηκαν κατά 2%.

Όπως αναφέρει η Canadean, σε χώρες όπως η Ρουμανία, όπου υπάρχει ένας βαθμός οικονομικής αστάθειας, τα ανθρακούχα νερά ιδιωτικής ετικέτας μπορεί συχνά να πωλούνται τρεις ή τέσσερις φορές φθηνότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα, γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τους καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα.

Σε όλη την Ανατολική και Δυτική Ευρώπη, εκτός από τις προωθητικές ενέργειες που υλοποιούνται από τα επώνυμα προϊόντα, τα αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας δέχονται συνεχείς πιέσεις από την στρατηγική των discounters να διευρύνουν την γκάμα των επώνυμων προϊόντων που διαθέτουν.

Το γεγονός αυτό αναμένεται να περιορίσει την ανάπτυξη των πωλήσεων αναψυκτικών ιδιωτικής ετικέτας το 2016 συνολικά, αλλά σε μεγάλες αγορές για προϊόντα private label, όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, η Canadean αναμένει ότι οι πωλήσεις των premium σειρών ιδιωτικής ετικέτας, θα υπερισχύσουν των προσφορών των αντίστοιχων επώνυμων.