Μερίδιο αγοράς της τάξης του 4% έχουν χάσει κατά τα τελευταία πέντε χρόνια οι κορυφαίες 10 βιομηχανίες επώνυμων επεξεργασμένων τροφίμων στις ΗΠΑ, καθώς μικρότερα, πιο καινοτόμα brands αναδείχθηκαν στην αγορά, σύμφωνα με όσα αναφέρει μελέτη της Rabobank.
“Μικρά και αναδυόμενα εμπορικά σήματα «κλέβουν» μερίδιο αγοράς, επειδή κερδίζουν σε επίπεδο καινοτομίας, έχουν ελκυστικά εμπορικά σήματα, έχουν ισχυρή τοποθέτηση στα social media, έχουν καλύτερη αναγνωρισιμότητα και την ικανότητα να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες της αγοράς”, υποστηρίζει ο executive director, food & consumer trends της Rabobank, Nick Fereday, σε μελέτη που διερευνά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεγάλοι όμιλοι τροφίμων το 2016.
“Μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων στηρίζονται σε παρωχημένα πάγια, προσανατολισμένα να παράγουν μικρή γκάμα προϊόντων σε τεράστιες ποσότητες, σε μια εποχή που οι καταναλωτές αποφεύγουν τα «μαζικής παραγωγής» προϊόντα υπέρ των εξατομικευμένων, βιοτεχνικών και τοπικών προϊόντων”, ο ίδιος επισημαίνει.
«Ορισμένες εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει ήδη να απορρίπτουν και να αλλάζουν αυτού του είδους τις γραμμές παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των Kraft Heinz, General Mills, Mondelez και Kellogg. Ωστόσο, περισσότερα θα μπορούσαν να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση, εφ’ όσον επαναξιολογήσουν τους κινδύνους από την διατήρηση των συγκεκριμένων μέσων παραγωγής σε μια αγορά όπου οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο άστατοι, εκδηλώνοντας νέες και περισσότερες ανάγκες», αναφέρει ο κ. Fereday, τονίζοντας ότι «Η ιδέα ότι ένα μέγεθος δεν ταιριάζει σε όλους αποτελεί θεμελιώδη πρόκληση για το επιχειρηματικό τους μοντέλο και γίνεται αισθητή σε ολόκληρη την αλυσίδα τροφίμων. Η ευελιξία είναι το μέλλον».