Ειδήσεις
Home / Top Slider / Τυροκομικά: Λιγότερο από 10% της παγκόσμιας αγοράς για τις top 5 μάρκες

Τυροκομικά: Λιγότερο από 10% της παγκόσμιας αγοράς για τις top 5 μάρκες

Έντονα αυξητικούς ρυθμούς παρουσιάζει η παγκόσμια αγορά τυροκομικών, οδηγούμενη από αναδυόμενες χώρες όπως η Βραζιλία, όπου η κατανάλωση τυριού αναμένεται να τριπλασιαστεί μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία. Ωστόσο, οι πέντε μεγαλύτερες μάρκες παγκοσμίως, ελέγχουν λιγότερο από το 10% της συνολικής αγοράς, αναδεικνύοντας τον κατακερματισμό της αγοράς, την ποικιλία και τον τοπικό χαρακτήρα των συγκεκριμένων προϊόντων.

Σύμφωνα με έρευνα της Canadean, η συνολική αξία της παγκόσμιας αγοράς τυροκομικών ανήλθε το 2014 σε 216,3 δισ. δολάρια και αναμένεται να φθάσει τα 237,2 δισ. δολάρια το 2019. Ωστόσο, η παγκόσμια αγορά τυροκομικών εμφανίζεται εξαιρετικά κατακερματισμένη, με τις πέντε κορυφαίες μάρκες –Kraft, Philadelphia, President, Sargento και Galbani-, να κατέχουν μερίδιο λιγότερο από το 10% της συνολικής αγοράς.

“Με την αύξηση του ανταγωνισμού, οι κορυφαίοι παίκτες χτίζουν μοναδικές στρατηγικές, που περιλαμβάνουν νέα χαρακτηριστικά και χρήσεις του προϊόντος, με στόχο να διαφοροποιηθούν από τα άλλα brands”, αναφέρει η Dhara Badiani, αναλύτρια της Canadean.

Ο αυξανόμενος πληθυσμός σε χώρες όπως η Βραζιλία, η Κίνα και η Ινδία, σε συνδυασμό με την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, σημαίνει ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα για τις μεταποιημένες τροφές όπως τυρί. “Τα λεγόμενα «τρόφιμα του δυτικού κόσμου» , όπως πίτσα, ζυμαρικά και σάντουιτς έχουν γίνει πιο δημοφιλή σε πολλές αναδυόμενες αγορές τα τελευταία χρόνια,” αναφέρει η Badiani.

Ταυτόχρονα, η ταχεία ανάπτυξη των σύγχρονων μορφών λιανεμπορίου και των αλυσίδων γρήγορου φαγητού στις αναδυόμενες αγορές, οδηγούν στην ενίσχυση των πωλήσεων τυροκομικών. “Οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ αποτελούν σήμερα το βασικό κανάλι πώλησης τυροκομικών στις αναδυόμενες αγορές, καθώς προσφέρουν μία μεγάλη ποικιλία τυριών, περιλαμβάνοντας τα multi-brand, τα private label και τα specialties”, αναφέρει η Badiani.

Ειδικότερα σε ότι αφορά την αγορά της Βραζιλίας, η έκθεση διαπιστώνει επίσης ότι πρόκειται για μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές παγκοσμίως στην κατανάλωση τυροκομικών. Αν και ο μέσος όρος της κατανάλωσης στη Βραζιλία ήταν μόνο 3,4 κιλά τυρί το 2009, η κατά κεφαλήν κατανάλωση αυξήθηκε σε 5,4 κιλά το 2014 και αναμένεται να αυξηθεί σε 8,6 κιλά το 2019. Η Βραζιλία –που αποτελεί ήδη την πέμπτη μεγαλύτερη αγορά τυροκομικών σε όγκο, στον κόσμο- θα συνεχίσει να ανεβαίνει στην παγκόσμια κατάταξη, για να φτάσει την τρίτη θέση το 2019. Αυτό σημαίνει ότι, σε λιγότερο από πέντε χρόνια, η αγορά τυροκομικών της Βραζιλίας σε όγκο, θα είναι ίση με τη γαλλική αγορά (δηλ. περίπου 1,8 δισεκατομμύρια κιλά).