Ειδήσεις
Home / Top Slider / Κρι Κρι: Επενδύει στο επώνυμο γιαούρτι – Ναι σε ίδρυση μονάδας στο εξωτερικό

Κρι Κρι: Επενδύει στο επώνυμο γιαούρτι – Ναι σε ίδρυση μονάδας στο εξωτερικό

Με δεδομένο ότι η αγγλική αγορά αντιπροσωπεύει το 50% των εξαγωγών της Κρι Κρι, μάλλον δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση ότι η διοίκησή της εξετάζει το ενδεχόμενο ακόμη και δημιουργίας παραγωγικής μονάδας επί βρετανικού εδάφους, εάν οι συνθήκες που θα επικρατήσουν μετά το Brexit, ουσιαστικά το επιβάλλουν.

Αυτό ανέφερε ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, κατά την παρουσίαση των στόχων και της στρατηγικής της εταιρείας, η οποία περιλαμβάνει την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην ελληνική αγορά, τόσο στο γιαούρτι όσο και στο παγωτό, όπως και την περαιτέρω ανάπτυξη στιο εξωτερικό.

Για την επίτευξη των στόχων αυτών η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις για την παραγωγή νέων προϊόντων και στο πλαίσιο αυτό, παρουσίασε χθες το επαναλανσάρισμα του στραγγιστού της γιαουρτιού, το οποίο θα αποτελέσει «αιχμή του δόρατος» για την κατάκτηση των ευρωπαϊκών αγορών και με επώνυμο προϊόν, κυκλοφορώντας με μία ενιαία μάρκα σε όλη την Ευρώπη.

Όπως ανέφερε ο κ. Τσινάβος, το 30% της παραγωγής της Κρι Κρι εξάγεται σε 24 χώρες, με κυριότερους προορισμούς, αυτούς της Μ. Βρετανίας, Ιταλίας και Γερμανίας. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες ποσότητες αφορούν προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, που η Κρι Κρι παράγει για τους μεγαλύτερους λιανέμπορους αυτών των χωρών. Ο κ. Τσινάβος εκτιμά ότι πλέον έχει έρθει η ώρα πιο δυναμικής τοποθέτησης επώνυμου προϊόντος, αξιοποιώντας την καλή σχέση που έχει χτιστεί τα τελευταία χρόνια με τους μεγάλους ευρωπαϊκούς ομίλους λιανεμπορίου.

Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, η κίνηση αυτή δεν θα αφορά μόνο το ελληνικό γιαούρτι (στραγγιστό), αλλά και το παγωτό, δεδομένου ότι τα εργοστάσια παραγωγής μειώνονται. Στο σημείο αυτό ο κ. Τσινάβος αναφέρθηκε στο κλείσιμο του εργοστασίου της Froneri (πρώην Δέλτα Παγωτά) στον Ταύρο, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «η αποβιομηχάνιση της χώρας είναι πολύ κακό πράγμα».

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, η Κρι Κρι κατέχει την 2η θέση στην αγορά γιαουρτιού με μερίδιο 14,2% και επίσης την 2η θέση στην αγορά παγωτού, με μερίδιο 15,2%. Με βάση τα στοιχεία αυτά, 1 στους 4 Έλληνες καταναλώνει γιαούρτι Κρι Κρι, συμπεριλαμβανομένων και των private label που παράγει η εταιρεία και τα οποία σήμερα αντιπροσωπεύουν το 33% των πωλήσεών της.

Η εταιρεία σήμερα παράγει 70 εκατ. μερίδες παγωτού και 200 εκατ. μερίδες γιαουρτιού. Στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξής της εντός και εκτός συνόρων, η Κρι Κρι υλοποιεί επενδύσεις άνω των 40 εκατ. ευρώ την πενταετία 2014-2018, ενώ ανακοίνωσε και νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 18 εκατ. ευρώ για την τριετία 2017-2019, για την παραγωγή νέων προϊόντων, τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού και την μείωση του κόστους.

Προς την κατεύθυνση της περαιτέρω επέκτασης και ανάπτυξης της εταιρείας, η διοίκησή της είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού επενδυτή σε αυτήν, αλλά μόνο με μειοψηφικό ποσοστό και με την προϋπόθεση διατήρησης του μάνατζμεντ. Αντιθέτως, αρνητική είναι στο ενδεχόμενο εξαγοράς άλλης παραγωγικής μονάδας στην Ελλάδα, καθώς έτσι εκτιμάται ότι θα απωλέσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που παρέχει η τοποθεσία της υφιστάμενης μονάδας.

Σημειώνεται ότι στην Κεντρική Μακεδονία παράγεται το 50% της συνολικής ελληνικής παραγωγής γάλακτος, από το οποίο η Κρι Κρι απορροφά το 25%.

Για το 2017 η Κρι Κρι αναμένει πωλήσεις ύψους 81 εκατ. ευρώ έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2016. Οι εξαγωγές διαμορφώνονται σε 24 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 30% του τζίρου, με στόχο ωστόσο να ξεπεράσουν το 50% της παραγωγής.

 

Κυρέλα Πέτρου