Mε το …αριστερό μπήκε το 2015 για την αγορά κρέατος, σε διεθνές επίπεδο. Μια σειρά ανακοινώσεων και οδηγιών από γιατρούς, που ενοχοποιούν την υπερκατανάλωση κρέατος για ασθένειες όπως η άνοια, ο διαβήτης και ο καρκίνος, ήταν απλά το «κερασάκι» στην τούρτα, αφού η κατανάλωση είχε ήδη μειωθεί κατακόρυφα στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Η διατροφική τάση της πλούσιας σε πρωτεΐνες δίαιτας, που κυριαρχεί αυτό τον καιρό, μετριάζει ως ένα βαθμό την πτωτική πορεία. Ωστόσο, η αγορά κρέατος εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Από τις αρχές του χρόνου, έχουν δει το φως της δημοσιότητας τουλάχιστον τρεις επιστημονικές μελέτες που κάνουν λόγο για βλαπτικές συνέπειες της υπερκατανάλωσης κόκκινου κρέατος. Την ίδια ώρα, υπάρχει πληθώρα ενδείξεων πως οι χορτοφάγοι ζουν περισσότερο και καλύτερα σε σχέση με τους κρεατοφάγους.
Αυτό όμως που ανησυχεί περισσότερο την βιομηχανία κρέατος είναι πως, στις αναπτυγμένες κοινωνίες, το μήνυμα κατά της κατανάλωσης κρέατος έχει γίνει πράξη. Πολλοί πλέον μειώνουν δραστικά το κρέας στις μερίδες τους, μια τάση που ίσως πυροδοτήθηκε αρχικά από την οικονομική κρίση, αλλά εξελίχθηκε σε συνειδητή επιλογή υγιεινής ζωής.
Είναι ενδεικτικό πως, μέσα στο 2013, η κατανάλωση φρέσκου βοδινού κρέατος στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης μειώθηκε κατά 2%. Αντίστοιχη η εικόνα και στη Βόρεια Αμερική, όπου η αγορά φρέσκου κρέατος συνολικά, ενισχύθηκε κατά σχεδόν 1%. Το βοδινό όμως κατέγραψε μείωση 1% για το συγκεκριμένο έτος και 11% για την πενταετία 2008 – 2013.
Σήμερα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές που θέλουν να ελέγξουν το βάρος τους, υιοθετούν δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Το κρέας είναι αναμφισβήτητα ο πιο εύκολος τρόπος για την προσθήκη πρωτεϊνών σε ένα γεύμα, και αυτό εκτιμάται ότι είναι ίσως ο βασικός παράγοντας που θα διασώσει την κατανάλωση κρέατος από μια ακόμα μεγαλύτερη βουτιά στη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη το 2014. Δεν είναι όμως κάτι που θα λειτουργήσει σε μακροπρόθεσμη βάση.
Ήδη οι ειδικοί αναζητούν καινοτόμες μεθόδους για να εισάγουν τις φυτικές πρωτεΐνες ακόμα πιο δραστικά σε τρόφιμα και ποτά και εκτιμάται ότι είναι μόνο θέμα χρόνου μέχρις ότου οι καταναλωτές αρχίσουν να μεταβαίνουν από τις ζωϊκές στις φυτικές πρωτεΐνες.
Μακροπρόθεσμα, όλα δείχνουν πως οι μόνες αγορές πραγματικής ανάπτυξης για την βιομηχανία κρέατος, είναι οι αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες.