Ειδήσεις
Home / Retail / IRI: Αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ και τον Σεπτέμβριο

IRI: Αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ και τον Σεπτέμβριο

Αύξηση πωλήσεων κατά 9,4% στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων επιφύλαξε η προτελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (20/9) σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019 για το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο. Αποτελεί μάλιστα και την υψηλότερη επίδοση ανά εβδομάδα στην μετά lockdown εποχή, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI.

Σύμφωνα και με τις μέχρι τώρα ενδείξεις τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να κερδίζουν σημαντικό μέρος της εγχώριας κατανάλωσης. Είναι ενδεικτικό ότι τη συγκεκριμένη επισκοπούμενη εβδομάδα η κατηγορία προιόντων που παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση δεν ήταν τα τρόφιμα ή τα είδη οικιακής χρήσης, αλλά η κατηγορία τωνυπολοίπων προϊόντων (+21,3% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019), γεγονός που υποδεικνύει πως τα σούπερ μάρκετ αναδεικνύονται σε one stop shop.

Ειδικότερα, τη συγκεκριμένη εβδομάδα το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 10 ευρώ περίπου (στα 119,74 από 109,43 ευρώ αντιστοίχως πέρυσι) ενώ η κατηγορία τροφίμων παρουσίασε αύξηση 7,3%, τα καθαριστικά και είδη οικιακής χρήσης 9,5%, τα είδη προσωπικής υγιεινής 12%, ενώ οι 86 προϊοντικές κατηγορίες (επί συνόλου 340) που μετράει ως «άλλα είδη» η IRI ήταν, όπως προαναφέρθηκε αυτές που πήγαν καλύτερα απ’ όλες.

Σε ότι αφορά την διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα σκήπτρα συνεχίζουν να κρατούν ταυπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) με αύξηση πωλήσεων κατά 25,3%, ενώ τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 9,2%, τα μικρότερα (1.000 έως 400 τ.μ.) κατά 5,9% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) 4,1%.

Σημαντική αύξηση παρουσίασε η περιοχή της Αττικής – μετά και την ολοκλήρωση των θερινών διακοπών αλλά και την έναρξη των σχολείων- με αύξηση πωλήσεων κατά 11,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019, ενώ η μοναδική γεωγραφική περιοχή που εμφάνισε κάμψη κατά 3,1% ήταν η Κρήτη, καταγράφοντας και το μήνα Σεπτέμβριο την απουσία της τουριστικής κατανάλωσης.