Ειδήσεις
Home / Top Slider / IRI: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις μπισκότων το 2014

IRI: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις μπισκότων το 2014

Ιδιαίτερα ανθεκτικός εμφανίζεται ο κλάδος των μπισκότων, καθώς και το 2014 σημείωσε άνοδο όγκου και αξίας πωλήσεων. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στο πλήθος των προωθητικών ενεργειών που πραγματοποιεί η βιομηχανία σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ, αλλά και το γεγονός ότι οι βιομηχανίες του κλάδου τοποθετούν στην αγορά συνεχώς νέα προϊόντα.

Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων του κλάδου, εντός της κρίσης, φαίνεται ότι διαδραματίζει και η αύξηση της διασκέδασης εντός σπιτιού, καθώς τα μπισκότα –είτε με τη μορφή του γλυκού είτε με τη μορφή του αλμυρού σνακ– αποτελούν βασικό συστατικό αυτού του τρόπου διασκέδασης.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2014 οι πωλήσεις μπισκότων στα σούπερ μάρκετ (αφορά τις πωλήσεις στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη) ανήλθαν σε 17.500 τόνους, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 κατά 2,2%. Το ίδιο διάστημα ο τζίρος της κατηγορίας διαμορφώθηκε στα 93,8 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,2% σε σύγκριση με το ενδεκάμηνο του 2013.

Για το σύνολο του 2014 υπολογίζεται ότι ο όγκος πωλήσεων της κατηγορίας θα ξεπεράσει τους 18.500 τόνους από 18.400 τόνους το 2013, ενώ ο τζίρος εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ. Το 2013 η αξία των πωλήσεων των μπισκότων ανήλθε στα 100,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανάλυση της IRI, το 55,2% του συνολικού όγκου μπισκότων πουλήθηκε στο πλαίσιο προωθητικών ενεργειών που έγιναν με τη συνεργασία σούπερ μάρκετ βιομηχανίας (προσφορές φυλλαδίων). Αυτό το ποσοστό, το 55,2%, είναι υψηλότερο κατά 9,6 μονάδες σε σύγκριση με το 2014 και αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό της περιόδου 2011-2014.

Αύξηση κατά εννέα μονάδες σε σύγκριση με το 2013 παρατηρήθηκε το 2014 και στις προσφορές που διενεργεί αποκλειστικά η βιομηχανία στις συσκευασίες των προϊόντων. Το 36,5% του συνολικού όγκου των μπισκότων που πουλήθηκαν το περασμένο έτος είχε μία προσφορά στη συσκευασία του.

Σημειώνεται ότι η κατηγορία αποτελείται από τα γλυκά και τα αλμυρά μπισκότα και η αύξηση προέρχεται και από τις δυο αυτές υποκατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα, το 88% του όγκου πωλήσεων των μπισκότων προέρχεται από τα γλυκά και το υπόλοιπο 12% από τα αλμυρά.

Το 46% των πωλήσεων των γλυκών μπισκότων προέρχεται από τα απλά μπισκότα, δηλαδή αυτά που είναι σκέτα χωρίς επικάλυψη ή χωρίς extra γέμιση. Ενδεικτικά τα προϊόντα που απαρτίζουν την υποκατηγορία αυτή είναι τα Petit Beurre, τα Μιράντα, τα Βουτηχτά, τα Goody, τα Digestive, τα Βουτύρου κλπ. Τα Απλά Μπισκότα έχουν μείωση κατά 3,3% σε όγκο πωλήσεων και 1,5% σε αξία.
Μία από τις μεγαλύτερες υποκατηγορίες των γλυκών μπισκότων είναι τα γεμιστά (sandwich) όπου στο 11μηνο έχουν μια αύξηση σε όγκο κατά
7%. Νέα λανσαρίσματα στην κατηγορία βρίσκουν ανταπόκριση από τους λάτρεις τις κατηγορίας και ειδικά τα γεμιστά σοκολάτας.

Τα Cookies είναι άλλη μια μεγάλη υποκατηγορία των μπισκότων που αυξάνεται σε όγκο κατά 3,1%.