Η εστίαση αποτελεί ένα χώρο ιδιαίτερης πολυπλοκότητας από άποψη πρόληψης κινδύνου. Μια στιγμή απροσεξίας ή μια παράλειψη ενός μικρού ελέγχου, συνήθως, είναι αρκετή για έχουμε κάποιο ατύχημα, με θύμα κάποιο εργαζόμενο ή κάποιο πελάτη. Δεδομένου ότι οι εργοδότες έχουν, με βάση το νόμο, την ευθύνη ώστε ο εργασιακός χώρος να είναι πάντα ασφαλής και να ελέγχεται για πιθανούς κινδύνους, είναι απαραίτητο να υπάρχει πλήρης ενημέρωση και κάλυψη για τους εν λόγω κινδύνους.
Οι περισσότεροι επαγγελματίες, όμως, αγνοούν τον αριθμό των προδιαγραφών και των διαδικασιών οι οποίες πρέπει να λειτουργούν σωστά ώστε να αποφεύγονται οι κίνδυνοι στους χώρους εστίασης. Ας λάβουμε απλά υπόψη ότι μια κουζίνα περιέχει συστήματα με εστίες φωτιάς, ηλεκτρικές συσκευές σε μικρή απόσταση από πηγές ύδρευσης, εύφλεκτα υλικά, υγραέριο σε διαφορετικές πιέσεις, αλλά και εργαλεία όπως μαχαίρια και διάφορα αιχμηρά αντικείμενα τα οποία είναι εκτεθειμένα σε χώρο μεγάλης κινητικότητας. Όλα αυτά απαιτούν τακτικούς ελέγχους και προσοχή πριν αλλά και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του χώρου.
Με δεδομένο την πολυπλοκότητα του χώρου σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κλάδου όπως η μεγάλη κινητικότητα εντός του χώρου και ο συνωστισμός, ο κίνδυνος πολλαπλασιάζεται διότι είναι πρακτικά αδύνατον να γίνεται συνεχής έλεγχος στα συστήματα κατά τη διάρκεια των εργασιών. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι στους χώρους εστίασης έχουμε συχνά ατυχήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2016 είχαμε 558 ατυχήματα σε χώρους εργασίας που αφορούν την εστίαση, εκ των οποίων τα 6 ήταν θανατηφόρα. Τα νούμερα αυτά φέρνουν την εστίαση στη τρίτη θέση όσο αφορά τον αριθμό ατυχημάτων (μετά το χονδρικό και λιανικό εμπόριο και την μεταποίηση) αλλά και στο ποσοστό των ατυχημάτων που ήταν θανατηφόρα (12,8% στην εστίαση, 23,4% στη κατασκευή και 14,9% στη μεταποίηση).
Διαβάζοντας τους αριθμούς μπορεί κανείς να δει ότι ένας εργοδότης πρέπει να έχει πάντα υπόψη του την ασφάλεια της επιχείρησης, των εργαζομένων αλλά και των πελατών της και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αποφύγει τα ατυχήματα κατά τη λειτουργία της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής έχουμε αναφερθεί μόνο σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή τραυματισμών. Δεν έχουμε λάβει υπόψη όμως περιπτώσεις όπως δηλητηριάσεις, κάτι το οποίο αποτελεί το ένα ακόμα κίνδυνο στους χώρους μαζικής εστίασης ακόμα και όταν οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας ακολουθούνται στο μέγιστο. Τέλος, είναι σημαντικό να αναφερθούμε και σε άλλα γεγονότα τα οποία είναι πέρα από τον έλεγχο του ιδιοκτήτη της επιχείρησης όπως πυρκαγιές, κλοπές, άλλες τυχαίες υλικές ζημίες ή φυσικές καταστροφές που μπορούν να προκαλέσουν απώλειες ή ζημιές στις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό των επιχειρήσεων εστίασης. Αυτοί είναι κίνδυνοι, όχι εύκολα προβλέψιμοι ή αντιμετωπίσιμοι, οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν από προβλήματα στη λειτουργία της επιχείρησης έως και διακοπή της για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να αντιμετωπιστούν.
Οφείλουμε λοιπόν να υπογραμμίσουμε τη σημασία της ασφαλιστικής κάλυψης στους χώρους εστίασης. Είναι ζήτημα προσωπικής ευθύνης, αλλά και προστασίας των θαμώνων και περαστικών που φιλοξενούνται στο χώρο. Για τους λόγους αυτούς, η AIG έχει διαμορφώσει μια σειρά από προγράμματα ασφαλιστικών καλύψεων ειδικά για επαγγελματικούς χώρους που αφορούν την εστίαση. Επιλέγοντας το κατάλληλο πρόγραμμα, ο επαγγελματίας μπορεί να είναι σίγουρος ότι σε συνδυασμό με όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης θα μπορέσει να μειώσει τον αντίκτυπο των ατυχών περιστατικών που ενδεχομένως συμβούν στην επιχείρησή του. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η συνέχιση της επιχειρηματικής του δραστηριότητας.